Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Är det reklam i appen?
Annars är det kosntigt att den vill ha tillgång till det här:
telefonidentitet
videoinspelning och foton
positioneringstjänster
datatjänster.
Så skippar nog den men den inbyggda påstår att det var 15 timmar sedan jag ladda denoch batteriet bör räcka 15 timmar till.

Permalänk
Medlem

Har nu haft mobilen i cirka två månader och skärmen har slutat att fungera. När jag försöker skriva in pinkoden så reagerar inte den när jag trycker på knapparna. Det enda som kommer fram är notifikationer om SMS och Kik. Har ni någon lösning på detta? Har provat att starta om den genom de två knapparna på sidan (På/Av-knappen och ljudknappen) men det bästa resultatet jag fått av det är att mobilen har fungerat i en minut innan den slutat igen.

Har sökt lite på internet och jag verkar inte vara den enda, däremot verkar det som att det löst sig för många. Självklart är jag inte en av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Har nu haft mobilen i cirka två månader och skärmen har slutat att fungera. När jag försöker skriva in pinkoden så reagerar inte den när jag trycker på knapparna. Det enda som kommer fram är notifikationer om SMS och Kik. Har ni någon lösning på detta? Har provat att starta om den genom de två knapparna på sidan (På/Av-knappen och ljudknappen) men det bästa resultatet jag fått av det är att mobilen har fungerat i en minut innan den slutat igen.

Har sökt lite på internet och jag verkar inte vara den enda, däremot verkar det som att det löst sig för många. Självklart är jag inte en av dem.

Prova en "hard reset" ananrs är det väl bara att lämna in den på garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Prova en "hard reset" ananrs är det väl bara att lämna in den på garantin.

Har gjort ett antal "hard reset" så det blir väl att bege sig till butiken imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Är det reklam i appen?
Annars är det kosntigt att den vill ha tillgång till det här:
telefonidentitet
videoinspelning och foton
positioneringstjänster
datatjänster.
Så skippar nog den men den inbyggda påstår att det var 15 timmar sedan jag ladda denoch batteriet bör räcka 15 timmar till.

Möjligt att det är reklam i gratis-versionen. Jag har köpt den och ser ingen reklam. Att den vill ha tillgång till foton och data tjänster kan vara för att man kan spara grafen som bild och skicka mm. Positionering och telefonidentitet förstår jag inte vad den ska ha det till.

Hur som, trodde att det var fler som använde den appen. Jag tycker det är den bästa batteri appen jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Det är väldigt nära en release nu.
http://www.wpcentral.com/att-nokia-release-lumia-black-update...

EDIT: Några kommentarer från forumet.

1a) my at&t lumia 920 just got updated to 8.0.10521.155 ....that's the lumia Black Firmware right???

1b) Yea ok...

2a) Did anyone that did the dev gdr3, get the black update with no problem?

2b) No issues here it installed perfectly.

3) Something that you never mention but that's also a change on GDR3: you can now use FULL MP3 songs as ring/sms/alarm etc tones

4) YES!!!!!!! I WAS NOT EXPECTING THIS, BUT SO HAPPY!!!!!
I've been anxious, hoping I could get Lumia Black so as to shoot RAW pictures before I go on my trip, and my wish has come true!
Truly, a Christmas miracle!!!!!

Vore ju trevligt om våra svenska operatörer trycker ut det före jul, men jag tror inte det. Men den första som får in Black här på forumet får väl rapportera in det direkt.

Permalänk
Medlem

Har nyss skaffat en 920á som jag är otroligt nöjd med, jag kommer från Lumia 800 och kunde aldrig föreställa mig att WP8 var så mycket bättre.

Ett problem: Jag har fortfarande samma operatör som innan, och jag har inte ändrat något i mitt abonnemang utan bara flyttat SIM-kortet från 800án till 920án.

När jag smsár, jag menar det vanliga sättet att smsá så klagas det på att jag skickar samma sms igen.
Jag är 100% säker på att jag bara skickat en gång, men ibland klagas det på varför skickar du samma sms två gånger.

Vad är felet? Är det operatören eller telefonen? Kan ju inte var operatören 3 då det fungerat i många år innan. Felet kom med den nya telefonen.

Någon som varit med om liknade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ingen som har någon aning om varför min 920'a skickar två sms ibland?

När jag fick min Lumia kunde den skicka 10-15 sms på raken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

När jag fickmin Lumia kunde den skicka 10-15 sms på raken..

Vad gjorde du åt det? Sluta du smsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vad gjorde du åt det? Sluta du smsa

Nej den slutade göra så med tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Har nyss skaffat en 920á som jag är otroligt nöjd med, jag kommer från Lumia 800 och kunde aldrig föreställa mig att WP8 var så mycket bättre.

Ett problem: Jag har fortfarande samma operatör som innan, och jag har inte ändrat något i mitt abonnemang utan bara flyttat SIM-kortet från 800án till 920án.

När jag smsár, jag menar det vanliga sättet att smsá så klagas det på att jag skickar samma sms igen.
Jag är 100% säker på att jag bara skickat en gång, men ibland klagas det på varför skickar du samma sms två gånger.

Vad är felet? Är det operatören eller telefonen? Kan ju inte var operatören 3 då det fungerat i många år innan. Felet kom med den nya telefonen.

Någon som varit med om liknade?

Har själv Tre och gått från en 800 till en 920 och bara flyttat simkortet, samma sak som du då. För mig var det helt problemfritt. Skulle kolla med Tres kundtjänst och se om de kan se vad som händer.

Håller för övrigt med, det är ett stort lyft att gå från 7.8 till 8.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Efter att ha tappat min 920 säkert hundra gånger utan mer än några skråmor har jag nu lyckats paja skärmen efter att jag tappat den ännu en gång. Den här gången slog ena hörnet i före allt det andra, och jag tror den även lutade en aning framåt så att skärmen tog hela smällen. Jaja, nu är iaf hela nedre delen av skärmen full av sprickor, så jag funderar på att köpa en ny Lumia (antar att ett skärmbyte går på minst en tusing?).

Är det någon här som bytt från 920 till någon annan Lumia och känt sig nöjd? Undrar om 925 kommer känns som ett uppköp eller bara mer eller mindre samma. Vissa påstår att batteritiden är bättre pga AMOLED, men samtidigt säger speccen att batteritiden för det mesta är lite sämre än 920. Fan kanske skulle reparera min kära 920 bara. Om någon varit i liknande situation får du gärna dela med dig av dina erfarenheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av draep:

Efter att ha tappat min 920 säkert hundra gånger utan mer än några skråmor har jag nu lyckats paja skärmen efter att jag tappat den ännu en gång. Den här gången slog ena hörnet i före allt det andra, och jag tror den även lutade en aning framåt så att skärmen tog hela smällen. Jaja, nu är iaf hela nedre delen av skärmen full av sprickor, så jag funderar på att köpa en ny Lumia (antar att ett skärmbyte går på minst en tusing?).

Är det någon här som bytt från 920 till någon annan Lumia och känt sig nöjd? Undrar om 925 kommer känns som ett uppköp eller bara mer eller mindre samma. Vissa påstår att batteritiden är bättre pga AMOLED, men samtidigt säger speccen att batteritiden för det mesta är lite sämre än 920. Fan kanske skulle reparera min kära 920 bara. Om någon varit i liknande situation får du gärna dela med dig av dina erfarenheter!

Om jag skulle var dig skulle jag i första hand laga skärmen (beroende på kostnad och om den var fräsch i övrigt) Annars skulle jag nog köpa en ny 920 så får man ju ny garanti. 925 är enligt mig inget uppköp utan den är mer en alternativ variant av 920, båda har för o nackdelar som tilltalar olika folk. Värt att tänka på är att 920 har 32gig lagring, och kostar en slant mindre.

Vill du ha något som kommer kännas som en ny telefon är det nog 1020 (dock mest kameran där) 1320 eller 1520 som gäller

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Märkt en smått irriterande sak med min 920, vet inte om det är hårdvaru- eller mjukvarurelaterat. Om jag spelar musik med den inbyggda spelaren (xbox eller vad det nu är?) så blir ljudet konstigt efter ca 3-4 låtar. Låten får då ett väldigt burkigt och konstigt ljud, där sången står ut väldigt från bakgrundsmusiken och det låter allmänt fel. Om jag går tillbaka till den förra låten och sen framåt igen så försvinner problemet.

Någon som vet om det går att åtgärda på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om jag skulle var dig skulle jag i första hand laga skärmen (beroende på kostnad och om den var fräsch i övrigt) Annars skulle jag nog köpa en ny 920 så får man ju ny garanti. 925 är enligt mig inget uppköp utan den är mer en alternativ variant av 920, båda har för o nackdelar som tilltalar olika folk. Värt att tänka på är att 920 har 32gig lagring, och kostar en slant mindre.

Vill du ha något som kommer kännas som en ny telefon är det nog 1020 (dock mest kameran där) 1320 eller 1520 som gäller

Mm, låter vettigt. Jag borde nog undersöka reparatationskostnaden först och främst. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Märkt en smått irriterande sak med min 920, vet inte om det är hårdvaru- eller mjukvarurelaterat. Om jag spelar musik med den inbyggda spelaren (xbox eller vad det nu är?) så blir ljudet konstigt efter ca 3-4 låtar. Låten får då ett väldigt burkigt och konstigt ljud, där sången står ut väldigt från bakgrundsmusiken och det låter allmänt fel. Om jag går tillbaka till den förra låten och sen framåt igen så försvinner problemet.

Någon som vet om det går att åtgärda på nåt sätt?

Har du testat med någon annan spelare, som Spotify? Funkar det bra där lär det ju vara mjukvarurelaterat och då kanske det löser sig med en återställning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! Får inte internetdelning att fungera på min 920, några tips?

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på en bra "forum reader"/"poster"?

Tapatalk finns ju, men den har tydligen en hel del buggar enligt användarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Någon som har ett bra tips på en bra "forum reader"/"poster"?

Tapatalk finns ju, men den har tydligen en hel del buggar enligt användarna.

En annan klient för Tapatalk vore Board Express och ForumTalk. Verkar dock som Tapatalk-appen du talar om är den som är mest "maintaned" - jag skulle själv använda Tapatalk fortfarande, då den verkar fortfarande vara "maintaned" jämfört med de andra apparna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nisselask:

Hej! Får inte internetdelning att fungera på min 920, några tips?

Bättre beskrivning behövs. Vad har du gjort? Vad är det som inte fungerar? Felmeddelanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provat med 2 olika plattor en Nexus 7 och en Toshiba Encore, plattorna kopplar upp mot mobilen men internet vill inte funka. Inga problem när jag kör internetdelning mot min Iphone 4S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Provat med 2 olika plattor en Nexus 7 och en Toshiba Encore, plattorna kopplar upp mot mobilen men internet vill inte funka. Inga problem när jag kör internetdelning mot min Iphone 4S

Hjälper dig inte direkt men min Nexus 7 (1 gen) funkar ypperligt med min 920.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Provat med 2 olika plattor en Nexus 7 och en Toshiba Encore, plattorna kopplar upp mot mobilen men internet vill inte funka. Inga problem när jag kör internetdelning mot min Iphone 4S

Lite OT men hur är Toshiban? Har sneglat på en sån. Surfplatta med riktigt OS och HDMI låter ju fint på pappret.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Riktig nöjd faktiskt, snabb o rapp, bra skärm i mitt tycke, betydligt bättre än Nexus gen 1. Spelat upp rarade MKV i 1080p via XBMC utan problem. Det ena minuset jag upplevt hittills är att Wifi-mottagningen inte är på topp, sämre än Lumian. Hoppas det kan lösa sig genom fw uppdatering i framtiden. Beställde ett skydd här:http://www.amazon.de/gp/product/B00HG5XXQK/ref=oh_details_o00..., nackdelen är väl att det är svårt att hitta tillbehör men å andra sidan är den nästan helt ny så det kommer väl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draep:

Efter att ha tappat min 920 säkert hundra gånger utan mer än några skråmor har jag nu lyckats paja skärmen efter att jag tappat den ännu en gång. Den här gången slog ena hörnet i före allt det andra, och jag tror den även lutade en aning framåt så att skärmen tog hela smällen. Jaja, nu är iaf hela nedre delen av skärmen full av sprickor, så jag funderar på att köpa en ny Lumia (antar att ett skärmbyte går på minst en tusing?).

Är det någon här som bytt från 920 till någon annan Lumia och känt sig nöjd? Undrar om 925 kommer känns som ett uppköp eller bara mer eller mindre samma. Vissa påstår att batteritiden är bättre pga AMOLED, men samtidigt säger speccen att batteritiden för det mesta är lite sämre än 920. Fan kanske skulle reparera min kära 920 bara. Om någon varit i liknande situation får du gärna dela med dig av dina erfarenheter!

Är i exakt samma situation.

Har kollat lite efter displayer och sett att man kan få en komplett original display med touch och allt för ca. 800:-

Man kunde ju köpa en 920 för 1500:- innan jul så det är ju tråkigt att köpa en display för 800:-, men jag hittar ingen annan lur jag mycket hellre vill ha.
Är grymt nöjd med min telefon efter ett år och vill gärna vänta på nästa flaggskepp i Lumiaserien innan jag byter.

Verkligen dagens I-landsproblem, luren fungerar ju men jag ser inte riktigt i vänster hörn av displayen och det känns som man skär sig i fingrarna ibland när man drar över sprickorna.

Permalänk
Inaktiv

Har precis fått hem min Lumia 920!

Någon som vet hur man kan importera sina kontakter från en iPhone 4 till Lumian? (Jag använder samma sim-kort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Har precis fått hem min Lumia 920!

Någon som vet hur man kan importera sina kontakter från en iPhone 4 till Lumian? (Jag använder samma sim-kort)

Provat den?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/%C3%B6verf%C3%B6r...

Borde finnas installerad som default.

Alternativt kan man kynka via någon nättjänst som Gmail eller Oultook.com..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Josafo:

Provat den?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/%C3%B6verf%C3%B6r...

Borde finnas installerad som default.

Alternativt kan man kynka via någon nättjänst som Gmail eller Oultook.com..

Funkade hur klockrent som helst! Man tackar!

Edit: Nu verkar kontakterna ha blivit importerade till mina hotmail-kontakter....och dessa vill jag helst inte visa. Jag vill alltså endast visa de nya kontakterna jag har importerat. Finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Funkade hur klockrent som helst! Man tackar!

Edit: Nu verkar kontakterna ha blivit importerade till mina hotmail-kontakter....och dessa vill jag helst inte visa. Jag vill alltså endast visa de nya kontakterna jag har importerat. Finns det någon lösning?

Njaa...

I WP kan du inte ha lokala kontakter bara i mobilen. De är alltid synkade mot ett konto som Outlook (Hotmail), Gmail, Exchange osv..

Nu har du importerat kontakterna till mobilen, och de har blivit synkade mot ditt MS-konto du angav när du satt upp mobilen. Du kan inte mera välja att bara visa de du importerade, för de är alla dina Hotmail-kontakter.

Alternativ 1: gå in i Outlook.com på webben och editera dina kontakter som du vill ha dem. Alla ändringar du gör där synkas automatiskt till mobilen.

Alternativ 2: återställ mobilen, gör ett nyt MS-konto och gör det till ditt primära konto i mobilen. Sedan synkar du över kontakterna och de synkas till det nya MS-kontot. Du kan sedan lägga till det gamla MS-kontot, och välja att bara synka E-post eller kalendern, men inte kontakterna.