Permalänk
Medlem

QPad MX-80 Byta brytare?

Jag har ett QPad MX-80 och undrar om det skulle gå att byta "speltangenterna" till röda brytare men behålla belysningen...

Som jag fattat det så är den inbyggt i själva brytaren.. Har försökt att google lite men inte hittat något vettigt.
Är det någon som vet om det finns att få tag på just brytare med belysning ? Spelar ingen roll om det lyser blått eller rött.

Tack på förhand

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk

tror inte du kan byta brytare öht, är väl fast monterade(lödda)?

Permalänk
Medlem

Hmm är det så illa.. Det va ju tråkigt isåfall

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Du måste löda loss brytare och lysdiod. Är du försiktig så kan du löda loss dioden utan att förstöra den och därmed använda den till den andra switchen du löder på.

Se mitt MK-80 galleri så har du bilder på hur processen går till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du måste löda loss brytare och lysdiod. Är du försiktig så kan du löda loss dioden utan att förstöra den och därmed använda den till den andra switchen du löder på.

Se mitt MK-80 galleri så har du bilder på hur processen går till.

Vilken storlek kör du på för lysdioder, samt vilken specad spänning för dessa, grunnar på byta färg på ett Duckey

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du måste löda loss brytare och lysdiod. Är du försiktig så kan du löda loss dioden utan att förstöra den och därmed använda den till den andra switchen du löder på.

Se mitt MK-80 galleri så har du bilder på hur processen går till.

Aaah okej tack för svar!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ggustavsson:

Vilken storlek kör du på för lysdioder, samt vilken specad spänning för dessa, grunnar på byta färg på ett Duckey

Körde med dessa:
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/optokomponenter/...

Skrivet av Maarlow:

Aaah okej tack för svar!

Inga problem!