Permalänk
Medlem

QH-90 Problem

Hej Kära SC!
Nu ska ni få något att bita i. Jag köpte igår ett par Qpad QH-90 och upptäckte att mikrofonen inte fungerade så jag stack hem till en polare och pluggade in headsetet och självklart fungerade allting förrutom att man inte kunde stänga av mikrofonen så idag begav jag mig iväg igen till netonnet lagershop för att byta till ett fungerande exemplar och samtidigt köpte jag ett ljudkort vid namn ASUS Xonar DG(det som kostar 299 på netonnet). Glad som fan körde man hem för att testa mitt nya headset men icke fungerar det(när jag pluggar in det i ljudkortet). Jag och min polare sitter och kliar oss i huvudet när vi pillar runt i ljudinställningarna men utan resultat.
Mitt moderkort är ett asrock z77 extreme4
Behöver verkligen hjälp annars får jag ringa till webhallens support eftersom jag köpte mitt moderkort där.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Du ska stänga av Front MIc i Asus programvaran.
( är inte hemma kan inte kolla vart.)
Men hade samma problem samma heatset och samma ljudkort

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk

Hade liknande problem med mina QH-85, får det INTE att funka med mitt interna ljudkort. Köpte mig ett Xonar DGX och efter lite meck funkade det. Dock så är volymnivån på micken ganska dålig.

Men se till att ladda hem drivare från asus sida och sen mecklar du med inställningar i där. Det kommer att funka. Glöm att nästan ha micken i munnen för att det skall låta normalt, så får jag ha det iaf. Inte vidare smidigt att varken dricka eller äta när den är så nära

Förstår inte att det skall behöva vara så svårt att få micken att funka på datorn, skall ju bara vara att plugga in.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAUR:

Du ska stänga av Front MIc i Asus programvaran.
( är inte hemma kan inte kolla vart.)
Men hade samma problem samma heatset och samma ljudkort

Du får gärna göra en liten beskrivning för jag kan inte hitta det.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Du får gärna göra en liten beskrivning för jag kan inte hitta det.

Det borde finnas en asus-ikon nere vid klockan. Lek runt lite där så borde du hitta, finns många olika knappar att trycka på för att komma till mer menyer och liknande.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

För mig så följde det med programvara för ljudkortet (har ett snarlikt) och som stoffeboffe säger så ska det finnas där. Under mixer har jag för mig det var, recording devices och klicka sedan på skiftnyckeln.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Beslutade att jag inte vill strula längre utan lämnar tillbaka mitt QH-90. Nu hade jag tänkt att skaffa ett headset som man ansluter via USB eftersom det fungerat för mig. Nu behöver jag dock lite hjälp med mitt val av headset. Jag gillar bas men utan att den tar över helt och hållet. Sedan sitter jag väldigt mycket på skype så en bra mikrofon är ett plus. Kan tänka mig att skjuta till pengar för att få en bra produkt. Jag hade lite funderingar på om jag skulle ta Razer Tiamat men hur är byggkvaliten och hur är ljudet?. Någon annan som kanske kan rekommendera något annat headset. Jag är villig att nästa slänga utan ytterligare en tusenlapp utöver dom 800 jag redan gett men då måste det vara bra grejer.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Beslutade att jag inte vill strula längre utan lämnar tillbaka mitt QH-90. Nu hade jag tänkt att skaffa ett headset som man ansluter via USB eftersom det fungerat för mig. Nu behöver jag dock lite hjälp med mitt val av headset. Jag gillar bas men utan att den tar över helt och hållet. Sedan sitter jag väldigt mycket på skype så en bra mikrofon är ett plus. Kan tänka mig att skjuta till pengar för att få en bra produkt. Jag hade lite funderingar på om jag skulle ta Razer Tiamat men hur är byggkvaliten och hur är ljudet?. Någon annan som kanske kan rekommendera något annat headset. Jag är villig att nästa slänga utan ytterligare en tusenlapp utöver dom 800 jag redan gett men då måste det vara bra grejer.

Om du lugnar ner dig lite och gör så här så fungerar det mest troligt:

Du går alltså in i "record" och byter från "front mic" till "microphone". Alternativen får du fram när du klickar på skiftnyckeln.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Har sammat setup posten ovanför mig löste det för mig förut

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Mina inställningar ser precis ut som dina, funkar fortfarande inte. Blir så trött på detta. Fattar inte hur svårt det ska vara. Jag brukar vara den som löser folks tekniska problem men denna gåtan gör så att jag känner mig som min farmor i teknisk kompetens.

http://www.ladda-upp.se/bilder/wjhchvqtftdrfi/

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp att hitta ett annat headset, någon som kan rekommendera? Allt emellan 500-2000 kr.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

har samma headset, och det funkade utan problem direkt ur kartongen. Behövde inte ändra några inställningar alls.
Tror absolut inte att det är fel på ditt headset, för då hade det inte fungerat hos din kompis.....

Sorry.. men jag tror mer på termen "skit bakom spakarna", inget illa menat med det.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Måste du verkligen ha USB så är väl G35 nästan det som är mest prisvärt. Vill du ha trådlöst så ta Vengeance 2100 eller G930.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det blev ett par G930.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5