Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

0.0000003. In this moment, I am euphoric.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Avstängd

en till coin?

hur många ska det finnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

en till coin?

hur många ska det finnas

ahaha det görs minst 5 i veckan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

Vilka marknader växlar tips?

Coinedup

Permalänk
Avstängd

Difficulty går spikrakt uppåt nu, blir svårare och svårare, men å andra sidan om dom blir mer utspridda så bör även värdet följa med svårighetsgraden upp.

Skrivet av zzcool:

en till coin?

hur många ska det finnas

Lär säkert komma hur många som helst, men det är ju bara dom med riktig support som kommer någonstans så egentligen kan väl inte vem som helst starta en coin som blir något att ha.

Permalänk

WIHOOO!!!

TOOO THE MOON I TELL YOU!!!!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Vet inte varför det där ligger kvar, men den kanske hade den kursen som högst efter lanseringen.

Jag har nu fått in över 3 miljarder TIPS, skulle dom bli värda något blir det kanske försäljning.
Därmot drar det väldigt mycket ström från företaget att köra riggarna så det får man väl dra av oxå då på vinsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Dina 3 miljarder TIPS är nu värda 78 BTC, alltså närmare en halv miljon kronor

Permalänk

Inte dåligt om du nu har tjänat 500K

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Vi kan ju göra så här, jag hittar på en valluta som heter "Hugos Valuta" och alla får 1000 sånna per sekund.
En "Hugo Valuta" är värd 1 000 000 :-, så nu är ni rika!
Gå och handla för skiten!
Gick det inte?
KONSTIGT

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Vi kan ju göra så här, jag hittar på en valluta som heter "Hugos Valuta" och alla får 1000 sånna per sekund.
En "Hugo Valuta" är värd 1 000 000 :-, så nu är ni rika!
Gå och handla för skiten!
Gick det inte?
KONSTIGT

Bara för han att växla in mot en annan valuta t.ex. SEK?

Värdet vi tar fram är ju baserat på vad andra vill betala för dina Coins, oberoende av vilken valuta du har!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Vi kan ju göra så här, jag hittar på en valluta som heter "Hugos Valuta" och alla får 1000 sånna per sekund.
En "Hugo Valuta" är värd 1 000 000 :-, så nu är ni rika!
Gå och handla för skiten!
Gick det inte?
KONSTIGT

Om det finns folk som köper hugo valuta så blir den värd något ellerhur? Bara för att en digital valuta inte går direkt köpa något i en butik betyder det inte att den inte har något direkt värde. Så länge det finns nån som är villig att lägga pengar på det så är den värd nånting.

Likaså att en idiot kan måla 30 prickar på en bit tyg och kalla det abstrakt konst för att sedan sälja detta för miljoner.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Dina 3 miljarder TIPS är nu värda 78 BTC, alltså närmare en halv miljon kronor

Man kan ju leka med tanken att dom är värda så mycket, men kollar man omsättningen och köpstocken så hade jag dödat marknaden med en så stor försäljning så jag kan inte få ut så mycket, iaf inte på kort tid. Men jag chansar nog och håller i dom, jag hoppas på att dom ska bli etablerade på fler köp/sälj siter oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man kan ju leka med tanken att dom är värda så mycket, men kollar man omsättningen och köpstocken så hade jag dödat marknaden med en så stor försäljning så jag kan inte få ut så mycket, iaf inte på kort tid. Men jag chansar nog och håller i dom, jag hoppas på att dom ska bli etablerade på fler köp/sälj siter oxå.

Skrivet av Commander:

Om det finns folk som köper hugo valuta så blir den värd något ellerhur? Bara för att en digital valuta inte går direkt köpa något i en butik betyder det inte att den inte har något direkt värde. Så länge det finns nån som är villig att lägga pengar på det så är den värd nånting.

Likaså att en idiot kan måla 30 prickar på en bit tyg och kalla det abstrakt konst för att sedan sälja detta för miljoner.

Skrivet av iSw3de:

Dina 3 miljarder TIPS är nu värda 78 BTC, alltså närmare en halv miljon kronor

bara för mig att Fedora.coin-pool.org ligger nere? jag minar ju, så är nog bara deras frontend.. men fungerar den för er?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixzie:

Vi kan ju göra så här, jag hittar på en valluta som heter "Hugos Valuta" och alla får 1000 sånna per sekund.
En "Hugo Valuta" är värd 1 000 000 :-, så nu är ni rika!
Gå och handla för skiten!
Gick det inte?
KONSTIGT

Du behöver ju en hel del folk som tror på din valuta, det är det enda som verkligen behövs, men om du inte lägger ner en hel del tid och pengar på att etablera din valuta så rinner den ut i sanden. TIPS var väldigt nära att rinna ut i sanden, i början var det en del som minade den och handlade med den men någon vecka senare var den i princip död i över en vecka, den låg som fastklistrad på minsta möjliga värde, väldigt få mineade den. Det var under denna period man kunde minea fruktansvärda mängder på kort tid, nu är intresset större och därför oxå svårighetsgraden att ta fram TIPS. Men dessa kryptovalutor är handen på hjärtat mestadels spekulation, det är högrisk och kan ge mycket pengar men du kan oxå förlora stort på kort tid, speciellt om du sitter och köper/säljer manuellt för det går så fort.

Det finns en anledning till att man valt att denna valuta ska ge så många coins per block, det är för att om man ska handla med den så ska man inte behöva betala 0.001 utan kanske 9.90 istället, många tycker det sär bättre ut, TIPS är till för alla. Bitcoins kan man använda vid väldigt stora summor istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

bara för mig att Fedora.coin-pool.org ligger nere? jag minar ju, så är nog bara deras frontend.. men fungerar den för er?

Ja den verkar vara nere, prova http://fedora.pcfil.com, jag har konton på alla poolerna och sprider ut min mining för att minimera risken om någon av dom skulle stänga ner innan den obekräftade valutan är hos mig. Men har du bara en rig är det ju kanske inte värt det.

Nu när fler minear är det inte längre så bra att köra solo.

Permalänk
Avstängd

Lite insider info som bonus, TIPS kommer upp på Cryptsy snart för er som missat det, än så länge är det bara deposit som fungerar dock.
https://www.cryptsy.com/users/makedeposit/106

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man kan ju leka med tanken att dom är värda så mycket, men kollar man omsättningen och köpstocken så hade jag dödat marknaden med en så stor försäljning så jag kan inte få ut så mycket, iaf inte på kort tid. Men jag chansar nog och håller i dom, jag hoppas på att dom ska bli etablerade på fler köp/sälj siter oxå.

Jag kan ge dig ett hett tips, de kommer till cryptsy snart

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt hitta värdet på 1 fedoracoin till usd eller btc, någon som vet?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Kan inte riktigt hitta värdet på 1 fedoracoin till usd eller btc, någon som vet?

Du får konvertera dom till LTC och sedan till USD.

Just nu beräknat på att 1 TIPS = 0,00000092 LTC och LTC är $22 USD prick just nu hos btc-e.com så är 1 TIPS = $0,00002112 USD, så ungefär 50K TIPS = $1 USD.
Sen tillkommer avgifter för att plocka ut LTC från coinedup.com och dom har jag inte räknat med, men det är försumbar avgift.

Permalänk
Medlem

Rewards (UPDATED 04/02):
Block 0 - 51,999: 0-5,000,000 FedoraCoin reward
Block 52,000 - 103,999: 0-2,500,000 FedoraCoin reward
Block 104,000 - 207,999: 0-1,250,000 FedoraCoin reward
Block 208,000 - 415,999: 0-625,000 FedoraCoin reward
Block 416,000 - 831,999: 0-312,500 FedoraCoin reward
Block 832,000 - 1,663,999: 0-156,250 FedoraCoin reward
Block 1,664,000+: 50,000 FedoraCoin reward

+

Coin-mixing finns ute nu som beta version. För den intresserade finns det att hämta på #TIPS eller #TEAM-TIPS.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""