Permalänk
Medlem

Tips på tangentbord till cs go!

Hej alla clockers nu är det dags för ett nytt tangentbord och jag behöver tips, det jag spelar mest är cs go och vill ha ett som passar bra för det, ett plus är om tangentbordet lyser blåt!

Permalänk
Medlem

Mekaniskt.

Permalänk
Medlem

Tror att alla tangentbord med minst 12 knappar går att använda till CS:GO, största frågan är hur mycket pengar du vill lägga på ett tangentbord ?

Jag håller med samuelwa, mekaniska är underbara att skriva/trycka på, om det är värt det är upp till dig !
Jag har ett Ducky G2 Pro, utan belysning och med bruna switchar (vilka switchar/brytare som är "bäst" är högst personligt, åk förbi en butik och känn hur de känns).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Tror att alla tangentbord med minst 12 knappar går att använda till CS:GO, största frågan är hur mycket pengar du vill lägga på ett tangentbord ?

Jag håller med samuelwa, mekaniska är underbara att skriva/trycka på, om det är värt det är upp till dig !
Jag har ett Ducky G2 Pro, utan belysning och med bruna switchar (vilka switchar/brytare som är "bäst" är högst personligt, åk förbi en butik och känn hur de känns).

Skrivet av samuelwa:

Mekaniskt.

Tänkte mer om det fanns nån som spelar cs go och har ett tangentbord att rekommendera. Tänkte mig ett mekaniskt runt 1k. har hört att röda switchar är sköna? har tyvärr ingen direkt data butik att prova i bara elgiganten och dom där kedjorna

Permalänk
Skrivet av maruZZ:

Tänkte mer om det fanns nån som spelar cs go och har ett tangentbord att rekommendera. Tänkte mig ett mekaniskt runt 1k. har hört att röda switchar är sköna? har tyvärr ingen direkt data butik att prova i bara elgiganten och dom där kedjorna

Köp ett QPAD MK-85 sitter med det & spelar också GO, det är de skönaste tbordet jag någonsin haft! Köp det!

Visa signatur

I5 3570k @4.0, Corsair 8GB, ASRock Z77, ASUS GTX 780, Samsung 830 128GB, Samsung 840 240GB,BenQ XL2411T 144hz, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Rival, QPAD MK-85, Steelseries Qck+ NIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maruZZ:

Tänkte mer om det fanns nån som spelar cs go och har ett tangentbord att rekommendera. Tänkte mig ett mekaniskt runt 1k. har hört att röda switchar är sköna? har tyvärr ingen direkt data butik att prova i bara elgiganten och dom där kedjorna

Spelar väl ingen roll vad man spelar för spel, ett bra tangentbord är bra oavsett.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Spelar väl ingen roll vad man spelar för spel, ett bra tangentbord är bra oavsett.

Det finns gaming tangentbord som är specificerade inom olika områden te.x mmo och fps jag är mer en fps spelare och där med ska jag ha ett tangentbord som är mer till för fps medans en wow spelare kanske hellre vill ha ett tangentbord som är mer till för mmo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maruZZ:

Det finns gaming tangentbord som är specificerade inom olika områden te.x mmo och fps jag är mer en fps spelare och där med ska jag ha ett tangentbord som är mer till för fps medans en wow spelare kanske hellre vill ha ett tangentbord som är mer till för mmo

Du är rolig du. Visa exempel på ett FPS-tangentbord och ett MMO-tangentbord då.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har en Qpad Mk-85 som jag är riktigt nöjd med :). Denna är med röda brytare som är riktigt sköna att skriva på samt att använda till spel. Dock så har mitt tangentbord börja strula. Ledden på tangentbordet kan börja flimmra till. Verkar som att många har detta problem :/. Samt att Mick utgången på tagentbordet verkar ha ett högfrekvent ljud som alla kan höra i tex Skype. Men dem kanske har fixat detta i nyare batcher av tagentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du är rolig du. Visa exempel på ett FPS-tangentbord och ett MMO-tangentbord då.

Han menar väl för mmo ett tangentbord med mer knappar, exempelvis nedan för space-tangenten. men mmo vill man nog inrikta sig på musen(vanligast iaf).

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du är rolig du. Visa exempel på ett FPS-tangentbord och ett MMO-tangentbord då.

Typ denna?

Permalänk
Medlem

Hur som helst, läs http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m... och de 20 senaste trådarna i forumhet så ska du se att hälften handlar om samma sak

1000:- är de lite billigare mekaniska tangentborden, synd att du inte hade möjlighet att känna skillnaden mellan de olika brytar-typerna, det påverkar känslan mest !

Vissa föredrar röda, andra svarta... finns en färg för oss alla !
Jag köpte ett med bruna för de känns som jag vill, och ja, jag spelar CS:GO på det

Visa signatur