Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Enligt prisjakt kom HP ZR2740W ut redan 2011. Hur kan det inte finnas en nyare modell?

Den som säljs nu lär vara v2 som kom ut i mitten av 2012, alltså en nyare version av samma modell. TFT central har jämfört dom lite grann i sin recension. Här finns även recensionen på den gamla versionen, verkar mest vara mindre skillnader men det gör den inte till en sämre skärm för det.

Skrivet av flyawaynille:

Jag har kollat på Dell u2713hm också, den och HP skärmen verkar vara väldigt nära i bildkvalitet. Men det verkar ha varit riktigt mycket problem med kvalitetskontrollen på Dell skärmen.

Jag tror att det blir beställning idag. Så kom gärna med alla tips ni har.

Jag tror du främst ska köpa HP ZR2740W om du stör dig på input lag medan U2713HM och PB278Q verkar ge bättre bildkvalitet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS_ASUS Z790 APEX_CORSAIR DDR5 6600 MHZ_EVGA 3080TI FTW3_
KINGSTON M.2 2TB_CASELABS SMA8_ASUS ROG PG27AQN 360HZ_

Permalänk
Medlem

Jag velar mellan att köpa HP ZR2740W som redan länkats i tråden, eller vänta ett år på att se hur utvecklingen för 4K går. Har hänt otroligt mycket under 2013, så blir nog att jag väntar ytterligare ett år.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Jag velar mellan att köpa HP ZR2740W som redan länkats i tråden, eller vänta ett år på att se hur utvecklingen för 4K går. Har hänt otroligt mycket under 2013, så blir nog att jag väntar ytterligare ett år.

Det lär nog ta mer än ett år innan det kommer 4k paneler med IPS/PLS för ett överkomligt pris. Jag tror jag själv kommer köpa en HP ZR2740W ganska snart.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Om du inte redan köpt din skärm, kolla in denna annonsen som nyligen kom upp;

http://www.sweclockers.com/annons/91166-asus-pb278q-2560x1440

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Har länge varit sugen på att köpa ny skärm och har framförallt kikat på upplösningen 2560 x 1440.
Är just nu väldigt nära på att köpa mig en Asus PB278Q.

Sitter idag med ett 6950 2GB och undrar om det kommer klara av att driva den här upplösningen?
Spelar nästan inte alls, surfar, programmerar och redigerar bilder osvosv. Är mest ute efter ytan helt enkelt.
Lirar lite BF3 ibland men är inte så kräsen när det gäller framerate. Kan lätt köra på medium/low om det skulle göra att det blir spelbart.

Sen till fråga nummer två. Någon som vet om det finns någon butik i Göteborg som har den här och andra liknande skärmar uppställt i butiken? Hade gärna testat skärmen innan jag köper den! : )

Permalänk
Medlem

Inet Ringön vet jag har Asus-skärmen i alla fall för allmän beskådning

Permalänk
Medlem

Det fick bli HP-skärmen. Av testerna jag såg så verkade den ligga i topp okalibrerad. Då jag inte har några kalibreringsverktyg så föredrog jag att köra på den skärm som är bäst ur lådan. Jag är oerhört nöjd med den. Det är en riktigt bra skärm!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell