Bästa prisvärda prestandaskjuts från gtx 670? Vänta på nästa gen?

Permalänk

Bästa prisvärda prestandaskjuts från gtx 670? Vänta på nästa gen?

Hej!

Jag är egentligen ganska nöjd med prestandan jag får utav mitt gtx 670 windforce. Men har blivit smått sugen på ännu mer
Spelar framförallt bf4 vilket jag inte kan köra på ultra i vettig fps..

Vad är den smartaste uppgraderingen jag kan göra? Har kikat lite på att skaffa ett till likadant kort, men då kommer jag behöva köpa ett nytt nätagg innan, och är lite orolig för microstuttering och annat otrevligt SLI för med sig.

gtx 780ti ger mig den prestandavinsten jag är ute efter, men det känns inte prisvärt att dagsläget när nvidia "snart?" kommer med sin 8XX serie.
Jag vill heller inte köpa typ 770 eller 780 för det ger helt enkelt för liten prestandavinst för att det ska kännas värt det.

Även kikat lite på amd's 290/x vilket verkar ge bra boost.

Men ska man kanske vänta till nvidia släpper sina 8xx kort istället? Som sagt är det egentligen ingen brådska med uppdateringen men vill kanske inte heller vänta till nästa vinter. När tror ni nvidia kommer med sina nya kort?

Övriga spec står i sign, nätagg är ett cm 600w

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
99:e percentilen

Det låter som att du egentligen redan har svaret på din fråga. Riktiga Maxwell ska släppas i mars, verkar det som.

Jag väntar själv på det. Har idag ett 7970 (plus ett till som jag inte kan använda till spel), så är i ungefär samma situation som du. Skulle dock rekommendera att överväga lägre inställningar än Ultra, bortsett från MSAA som är den klart största skillnaden

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Misstänkte lite det.. Mars säger du, det är ju ingen tid att prata om. Då väntar jag nog.

Ja AA suger kraft det är jag medveten om, men det är värt det i mitt tycke då det blir så jäkla kantigt o hackigt utan det påslaget. Vilket är synd

Spelar nu med det mesta inställningarna på high med några på medium samt AA x2, har låst fps'en på 70 men dippar väldigt sällan ner under 60 (förutom på den där china rising banan i mellan grottorna) vilket jag ändå anser är fullt dugligt. Men mycket vill ha mer som det heter

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dalledalle:

Misstänkte lite det.. Mars säger du, det är ju ingen tid att prata om. Då väntar jag nog.

Ja AA suger kraft det är jag medveten om, men det är värt det i mitt tycke då det blir så jäkla kantigt o hackigt utan det påslaget. Vilket är synd

Ser nu att mitt inlägg var ambiguöst. Jag menade att du ska sänka alla inställningar utom MSAA, just för att det ger en så stor förbättring i bildkvalité och dessutom fördelar i spelet. Däremot är det knappt någon synlig skillnad mellan Medium och Ultra på de flesta andra inställningar.

Citat:

Spelar nu med det mesta inställningarna på high med några på medium samt AA x2, har låst fps'en på 70 men dippar väldigt sällan ner under 60 (förutom på den där china rising banan i mellan grottorna) vilket jag ändå anser är fullt dugligt. Men mycket vill ha mer som det heter

Det låter som en bra balansering. Jag kör High Textures, Medium Lighting och allt annat på Low/Off (BF3), annars orkar inte mitt stackars 7970 med. (Kör 2560x1440 @ 110 Hz.) Avsaknaden av MSAA får en nästan att vilja gråta. :cry:

Vad du gör, stäng av FXAA!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers