Svenskar, ett gäng idioter?

Permalänk
Inaktiv

Svenskar, ett gäng idioter?

Förlåt om tråden hamnar fel, men detta handlar väl ändå om konsumenträtt? =).

Nu när man kollar på blocket så har alla börjat sälja deras telefoner tillsammans med spelet Flappybird, för en överdriven summa, de flesta säljer till och med trasiga telefoner tillsammans med spelet för ca 20,000 Kr. Detta handlar inte om 1-5 personer, utan alla kör på denna trend just nu.

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Sedan när det kommer till Android, så tror jag inte att alla förstår att man bara kan ladda ner APK filen från nätet så har man spelet igen .

Hej o hå!

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Vad fan har jag nu missat?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Dom kanske hoppas att en Olje-Shejk ska se deras annons och bara kasta pengar på dom

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

Alla? Det finns sju annonser på blocket..suck

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Lol WTB ett gäng Android telefoner. Ska fan slänga in .APK't och sälja.

Skämt o sido, tvivlar på att folk verkligen köper.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robbankentor:

Alla? Det finns sju annonser på blocket..suck

Du kanske verkligen ska ge dig ett försök innan du postar. Använd inte sökordet "flappybird", utan sök endast på telefoner och skrolla igenom 2-3 sidor så ser du att minst 2-3 annonser per sida. Åtminstone större än antalet 7 som du angav.

Edit:
Förlåt, jag underskattade antalet idioter, det är alltså minst 6-7 per sida

Permalänk
Medlem

Japp, helt sjukt efter att nyheten om en iPhone med Flappy Bird låg ute på ebay för en sjuk summa på $99 900 (ca 640 000Kr) så lade flera personer upp samma skit på Blocket och Tradera, fattar inte folk att det var ett skämt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

så fort folk tror det finns pengar så...gillar vad dom skriver, legendariska spelet. undra om han på blocket som lagt ut sin telefon för 76000 får nått för den haha.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/halland/Flappy_Bird_Samsung_Galaxy_S3_5...

Det är ju bara att slå till. Once in a lifetime offer.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drotz2000:

http://www.blocket.se/halland/Flappy_Bird_Samsung_Galaxy_S3_5...

Det är ju bara att slå till. Once in a lifetime offer.

Just han tror jag också har insett hur dumma folk verkligen är, dvs han är på vår nivå = skojar om det =). Men de resterande, tyvärr, är fullt allvarliga och väntar på att få sålt telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

http://www.blocket.se/halland/Flappy_Bird_Samsung_Galaxy_S3_5...

Det är ju bara att slå till. Once in a lifetime offer.

Och om han får det sålt för det priset då? Vilka är idioterna då? x)

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

35st annonser på bara förstasidan nu om man går in på kategorin för telefoner på blocket...

Någon som vet om någon faktiskt sålt/köpt en sån grymt överprisad telefon?

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av keeday:

Och om han får det sålt för det priset då? Vilka är idioterna då? x)

Troligtvis idioten som verkligen tror att säljaren lär få sålt den =), det lär säkert finnas trix hit och dit på iPhones också att ladda ner spelet igen.

Permalänk
Medlem

om jag har en android lur, hur får jag denna .apa filen då från nätet? Kan någon länka?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

om jag har en android lur, hur får jag denna .apa filen då från nätet? Kan någon länka?

Jag kan länka för 10.000kr

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Skulle tippa på att det är samma personer som ger spelet lägsta betyg och droppar en recension i stil med:

"Det här spelet äger din mamma"
"asså h*ra vilket jävla k*kspel sämsta"
"skitspel suger så hårt sug k*k"

Eller folk som tror att det är årets "trollning", fast det inte är det :(.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Har ju vart tidningsartiklar om folk säljer sina mobila enheter med flappybird installerat till hutlösa priser på Ebay.
Då hakar ju naturligtvis svennebanan på i hopp om att göra en hacka

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dejch:

Förlåt om tråden hamnar fel, men detta handlar väl ändå om konsumenträtt? =).

Nu när man kollar på blocket så har alla börjat sälja deras telefoner tillsammans med spelet Flappybird, för en överdriven summa, de flesta säljer till och med trasiga telefoner tillsammans med spelet för ca 20,000 Kr. Detta handlar inte om 1-5 personer, utan alla kör på denna trend just nu.

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Sedan när det kommer till Android, så tror jag inte att alla förstår att man bara kan ladda ner APK filen från nätet så har man spelet igen .

Hej o hå!

hade du inte sagt nått om detta så hade jag nog aldrig brytt mig om att kolla upp detta. menar jag håller faktist med folk drömmer verkar det som. bara för att spelet är bort plockat på apstore eller liknande så tror folk att alla är dumma i huvet och ens vill spela det spelet. ja lycka till med dom annonserna i allfall. HAHAH

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Nån som vill ha flappybird.ipa? Hyndra tysen känns rimligt.

Permalänk

Kan inte någon bara ladda upp APK'n för Android?
Är lat.
https://mega.co.nz

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Tror knappast att någon tror att de faktiskt kommer få sålt telefonen, utan ser det mer som ett skämt. "Trolling".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fleo:

Tror knappast att någon tror att de faktiskt kommer få sålt telefonen, utan ser det mer som ett skämt. "Trolling".

Där har du fel, tror knappast att någon lägger 20 kr för en annons bara för att skoja, hur vet de ens att någon uppmärksammar deras skämt? Du menar verkligen på fullaste allvar att alla plötsligt har bestämt sig för att trolla?

Jag önskar att det vore så, men tyvärr så finns den här nivån av folk idag, och det är bara pinsamt.

Permalänk

Här finns lite mer läsning i ämnet -> http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1xko6d/so_after_the_r...

Edit: Förstår inte hypen heller, testade spelet precis och det var verkligen hur dåligt som helst. Enligt mig.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Okey men var kommer svenskar delen in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Förlåt om tråden hamnar fel, men detta handlar väl ändå om konsumenträtt? =).

Nu när man kollar på blocket så har alla börjat sälja deras telefoner tillsammans med spelet Flappybird, för en överdriven summa, de flesta säljer till och med trasiga telefoner tillsammans med spelet för ca 20,000 Kr. Detta handlar inte om 1-5 personer, utan alla kör på denna trend just nu.

Hur dum får man lov att vara? Detta måste vara det dummaste jag hört på länge, och då läser jag ganska mycket dumt av Amerikanska påhitt hit och dit. BARA för att utvecklaren blev trött och tog bort spelet så behöver det inte betyda att spelet var värdefullt eller ens bra? Folk verkar ha missuppfattat det hela. Jag förstår inte hur man kan tro att spelet har ett sådant stort värde? Visst, låg det på toplistan men mer än så var det inte.

Sedan när det kommer till Android, så tror jag inte att alla förstår att man bara kan ladda ner APK filen från nätet så har man spelet igen .

Hej o hå!

Håller helt med! Ett fåtal annonser på blocket representerar helt klart hela den svenska befolkningen!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jilted:

Håller helt med! Ett fåtal annonser på blocket representerar helt klart hela den svenska befolkningen!

Min topic må vara överdriven, men ditt begrepp om "fåtal" är densamma. Ca 30 annonser per sida är inte ett fåtal.

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Kan inte någon bara ladda upp APK'n för Android?
Är lat.
https://mega.co.nz

https://mega.co.nz/#!LRBgzRDQ!sW3bJRKtmE_i_1P_qd3EeO6aicxaylI...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Min topic må vara överdriven, men ditt begrepp om "fåtal" är densamma. Ca 30 annonser per sida är inte ett fåtal.

Vad kallar du 30 annonser / sida utslaget på hela svenska befolkningen?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jilted:

Vad kallar du 30 annonser / sida utslaget på hela svenska befolkningen?

Än en gång, PER SIDA. Och säg mig, lägger hela Svenska befolkningen ut telefonannonser? Självklart inte, så självklart kan man inte döma ut hela befolkningen, men när majoriteten av alla annonser är dumma, har man då inte rätt att också döma ut majoriteten?

Ditt försök att "verka" intelligent misslyckas tyvärr.