Permalänk
Medlem

Köpa ny gaming dator

tja, tänkte bara kolla vilken av de två nedre som ni tycker är bäst för att ha som enbart speldator och som kan ge bäst spelupplevelse, kmr köra alla möjliga spel som t.ex. Rome:total war 2, the witcher, nya ESO m.m

Specifikationer:
Processor: Intel Core I7 4770K 4.5GHz OC
Grafikkort: AMD Radeon R9 290X 4GB OC
RAM-minne: 16GB DDR3 1600MHz
Hårddisk (SSD): Kingston SSDNow - 240GB
Hårddisk (lagring): Seagate 1000GB 64MB
Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-D3H
DVD-brännare: DVD±RW Dual-Layer
Vattenkylning: CoolerMaster Seidon 120V
Nätaggregat: XFX 850W Core Edition - 80plus
Chassi: Corsair Carbide 330R
Nätverkskort: 10/100/1000Mbit (integrerat)
Ljudkort: 7,1 HD Surround (integrerat)

eller

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i60-gtx780ti/1...

Permalänk
Medlem

4770k och 4820k är ganska lika. x79 är en bättre men dyrare plattform.

780ti är snabbare än 290x. lite konstigt att de använder 2 stickor för x79. byt processorkylare till båda. båda har ganska billiga nätagg men det borde vara ok. kan dock tycka att man kan köpa sig något finare i den prisklassen.

om vi pratar om endast fps kommer kompletts dator vara bättre men jag tycker inte att någon av dem är jättebra upplagd just nu.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaret!
Kan man va så fräck att fråga om du elr nån kan skriva ner vad ni tycker är perfekt för det priset (16000-18000) ?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6508996/2014-02-20

Permalänk
Medlem

Grymt! Man bugar och bockar, tack så mycket!
Så om jag allt det där så är datorn komplett och färdig?

Permalänk
Medlem

ja, inet bygger ihop det hela åt dig för 800kr (inkluderat i priset jag länkade) och sedan 200kr i frakt.

processorkylaren är inte den bästa (dock absolut inte dålig) men tyvärr fick det bli den ändå. jag rekommenderar den ofta just för att den är så prisvärd men i din prisklass kan man gärna köpa på sig något bättre. problemet är att de inte monterar stora och tunga luftkylare åt dig eftersom att risken att moderkortet går sönder vid frakt är stor.

Permalänk
Medlem

En till lite snabb fråga bara: kmr den här datorn va bättre prestanda mässigt än den på komplett som jag länkade i början?

Permalänk
Medlem

i fps? nej, ungefär samma. den blir dock tystare och kallare. den har ett mycket bättre nätagg, ett tystare chassi, en bättre processorkylare osv men mer prestanda? nej. om du vill ha mer prestanda får du sikta in dig på 2st kort.

Permalänk
Medlem

Hehe okej, nåt negativt med 2 kort (grafikkort?), förutom att det blir dyrare?

Btw har verkligen noll koll på datorer, älskar bara att spela på dem...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linuzzz:

En till lite snabb fråga bara: kmr den här datorn va bättre prestanda mässigt än den på komplett som jag länkade i början?

Till att börja med, har du planer att streama eller frapsa? Kommer du överklocka datorn? Om svaret blir nej på någon utav dessa frågor finns det några tusenlappar att spara.

Det baseras på vilken utav dom, du listade 2 datorer. Vad du vinner på inet datorn är starkare grafikkort, bättre nätdel samt ett ljudisolerat chassi som kommer hjälpa till att hålla nere ljudnivån.

Om du vill spara in 800kr på monteringen så finns det vänliga själar(mig inkluderad) här på sweclockers som hjälper dig montera ihop datorn, den störta fördelen är att du på detta sätt kan välja en tyngre kylare.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Okej, ska ha det i åtanke
Kmr dock inte kunna köpa datorn förns efter nästa löning (mars ) så får gå i några veckor till och fantisera

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.