Bf4 hänger sig helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Jag trodde bara det var SLI-users som drabbades men tydligen inte. Fuck detta nu rage:ar jag också lite!!! Dom anställde typ 300 pers till stockholmskontoret men tydligen är det ingen av dom som reder ut ett jävla skit. Visst jag kan tänka mig "mantle"-koden ligger och spökar också och att skiten läcker minne som fan.

Jag har påbörjat nedladdningen av BF3 igen, fan va härligt spel!
Lite skön action på Aftermath-kartorna, det e grejjer det!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Någon som har kommit på nån lösning? Jag vill gärna kunna spela men efter typ 5-10 minuter så fryser BF4 och ljudet hakar upp sig.

Jag har dessutom provat installera om BF4, ljudkorts drivrutiner, grafikkorts drivrutiner också. Vill gärna slippa om installation av windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av gUZTE:

Någon som har kommit på nån lösning? Jag vill gärna kunna spela men efter typ 5-10 minuter så fryser BF4 och ljudet hakar upp sig.

Jag har dessutom provat installera om BF4, ljudkorts drivrutiner, grafikkorts drivrutiner också. Vill gärna slippa om installation av windows 8.1

Vilka kartor har du testat på?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kört ett dussin matcher utan problem nu.

Skrivet av gUZTE:

Någon som har kommit på nån lösning? Jag vill gärna kunna spela men efter typ 5-10 minuter så fryser BF4 och ljudet hakar upp sig.
Jag har dessutom provat installera om BF4, ljudkorts drivrutiner, grafikkorts drivrutiner också. Vill gärna slippa om installation av windows 8.1

Testat stock clocks på GPUn? Tycker spelet är jäkligt känsligt när det gäller OC. Kör själv bara +100/+100

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag började få soundloop buggen efter expansionen nu, och enbart på Metro 2014, VARJE jädra match, låste mina fps till 60 (59.94 för att vara exakt) och nu har jag kört 4 matcher på raken utan problem, kan vara värt att testa!

Permalänk
Medlem

Nu har dom plockat bort informationen att dom är medvetna om frysningar och att dom arbetar på en fix. Jag har däremot inte fått någon patch och det står inget om det i forumet vad jag kan se.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Som det verkar så får man sound loops då man har (intel processor i5?) en fps över 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

Jag började få soundloop buggen efter expansionen nu, och enbart på Metro 2014, VARJE jädra match, låste mina fps till 60 (59.94 för att vara exakt) och nu har jag kört 4 matcher på raken utan problem, kan vara värt att testa!

Hur låser jag mina FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killacre:

Hur låser jag mina FPS?

GameTime.MaxVariableFps 60 i consolen som du får upp genom att klicka på §

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tack! Ska testa detta då

Permalänk

Jag har löst problemet för mig, vad jag vet. Spelade några timmar igår utan en enda hängning.

Jag har inaktiverat CF, kör nu alltså bara med ett 7970 och sen med hjälp av RadeonPro låst FPS till 59.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Hej! Ska testa det där med framelimit. Annars är det ända som funkar för mig just nu är att köra spelet på LOW och ej i fullskärm. Så fort jag ändrar på något av dessa så får jag en soundloop freeze. Kör med en i5 och gigabyte r9 280x stock settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

GameTime.MaxVariableFps 60 i consolen som du får upp genom att klicka på §

Btw, måste jag köra kommandot i starten av varje runda eller är ändringen permanent när jag gjort det en enda gång?

Permalänk
Medlem

Det funkar i alla fall, har kunnat köra både Paracel och Dawnbreaker utan en någon krash nu.