Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus arbetar på Ares III med dubbla grafikprocessorer Hawaii

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se denna design fast utan en sluten vattenkylning tillkopplad, typ som deras Poseidon kort, som man skulle kunna koppla in i sitt egna bygge på ett snyggare sätt. Inte för att jag har någon egen vattenkyld konstruktion just nu, men skulle gärna vilja bygga en.

Kanske något för framtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag har inte märkt tillstymmelsen till micro stuttering i varken singelkort, dubbel eller trippel. Det inkluderar Anno 2070 för övrigt, så det är lite lustigt.

Vet inte om du lirar bf3 eller 4, dessa är väll praktexempel om man nu kör vsync. Lirar själv inte spelen mer än testar ibland. Det beror givetvis på system, bandbredd och hur mycket din cpu hinner dela ut till grafikkorten, men i vanliga fall så reduceras detta om man kör över två grafikkort. AMD har ju jobbat lite på drivrutinerna så jag vet inte riktigt hur långt dom har kommit, kör konstant med radeon pro och har stängt av amd's då den för ett tag sedan fungerade betydligt sämre.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vet inte om du lirar bf3 eller 4, dessa är väll praktexempel om man nu kör vsync. Lirar själv inte spelen mer än testar ibland. Det beror givetvis på system, bandbredd och hur mycket din cpu hinner dela ut till grafikkorten, men i vanliga fall så reduceras detta om man kör över två grafikkort. AMD har ju jobbat lite på drivrutinerna så jag vet inte riktigt hur långt dom har kommit, kör konstant med radeon pro och har stängt av amd's då den för ett tag sedan fungerade betydligt sämre.

Jag brukar inte köra vsync på tyngre spel då det mest skapar dryg framerate, men det är vsyncs fel! Spelar å andra sidan inte BF3 eller 4 alls, så.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld