SweC's Mumblegäng ute på DayZ äventyr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi pratar helst inte om servers i forumet, kom in på mumble.

Det är sannolikt en av spelarna på mumble med SweC taggen jo. Vad det gäller att bli dödade av snipers, slår vad om att det är Stary Sobor eller någon av flygfälten/storstäderna som ni dör på?

Njae, en polare kröp idag in för att loota brandstationen eller vad det nu är ute vid powerplant i elektro. Jag låg på kullen och spanar, slutar med att han blir skjuten från en kulle som vi själva var på för bara 5 minuter sedan. Jag ser gärningsmännen och skjuter mot dem, de disconnectar och jag springer senare dit igen. Det visade sig iallafall att de lämnat sin motorcykel i en gran, så jag snodde den och gömde den för dem. ^^

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lofman:

Njae, en polare kröp idag in för att loota brandstationen eller vad det nu är ute vid powerplant i elektro. Jag låg på kullen och spanar, slutar med att han blir skjuten från en kulle som vi själva var på för bara 5 minuter sedan. Jag ser gärningsmännen och skjuter mot dem, de disconnectar och jag springer senare dit igen. Det visade sig iallafall att de lämnat sin motorcykel i en gran, så jag snodde den och gömde den för dem. ^^

Vilket per definition är Elektro (1 km utanför kanske?) en av storstäderna. Man kan räkna med att hitta PvP strider där.

Ah, typiskt att de fegar ur och DC'ar. Det skulle vara två minuters avstängningssekvens tycker man. Det finns för många riktigt tråkiga tekniker och buggar som utnyttjas.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Edit. se Cocas kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Tips, vänta med att uppdatera till Patch 95660 för den har "stability issues" tydligen medför den spelkrascher var tionde minut osv.

Gäller dock bara serversidan.
Körde med 95660 sen den kom igår utan problem men servrar som har den kraschar konstant.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

tack för en trevlig kväll i electro gubbs!

Permalänk
Medlem

Hur registrerar man så att man kan köra med er i mumble, är fast i kanalen som man kommer med i automatiskt när man ansluter, heter "vincent" på mumble.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Vincent:

Hur registrerar man så att man kan köra med er i mumble, är fast i kanalen som man kommer med i automatiskt när man ansluter, heter "vincent" på mumble.

Högerklicka på ditt eget namn. Välj registrera. Klart.

Som det står i instruktionen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Högerklicka på ditt eget namn. Välj registrera. Klart.

Som det står i instruktionen.

Fick redan hjälp,

Vad har ni för hemserver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Fick redan hjälp,

Vad har ni för hemserver?

Tas på mumble.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ska man hänga i söker folk kanalen på mumble eller är man fri att hoppa in bland andra å fråga om man får vara med?

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Runsy:

Ska man hänga i söker folk kanalen på mumble eller är man fri att hoppa in bland andra å fråga om man får vara med?

Bara att fråga, men annars är ju den kanalen väldigt bra att samla ihop folk på.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jag hoppas att jag kan joina er en dag.
I dagsläget ligger jag mitt i en renovering/flytt och har inte spelat sedan typ maj, men jag konstaterade på den tiden att 4 fulla kompisar inte funkar särskilt bra i DayZ. (Eller, det funkade skitbra, förutom var och varannan dog vart tredje minut, isch. )

Om ni vill ha ett mumintroll, förstås.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Blivit sjuk och hostar, eftersöker Antibiotika till på måndag, då jag kommer att vara bortrest till dess.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av selago:

Blivit sjuk och hostar, eftersöker Antibiotika till på måndag, då jag kommer att vara bortrest till dess.

Kollar Berenzino ikväll åt dig men kan inte söka mycket mer i helgen, har också lite planer. GLHF!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Grymt Lan!

Permalänk
Medlem

Sjukt skön läsning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Blivit sjuk och hostar, eftersöker Antibiotika till på måndag, då jag kommer att vara bortrest till dess.

Har nog 5st liggande i mina tält tror jag. Så finns att få tag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Har nog 5st liggande i mina tält tror jag. Så finns att få tag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanon FearZ jag hojtar till på måndag då

Permalänk
Avstängd

Varför spelade du/ni inte bara in på fraps istället? :s

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av r3mpuh:

Varför spelade du/ni inte bara in på fraps istället? :s

Därför att det är kul att skriva och man kan inte frapsa varje sekund man spelar. Det är rätt lång tid vi beskriver med långa intervaller av transportsträckor, att klippa och mixa tiotals timmar på ett roligt sätt är rätt drygt också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Därför att det är kul att skriva och man kan inte frapsa varje sekund man spelar. Det är rätt lång tid vi beskriver med långa intervaller av transportsträckor, att klippa och mixa tiotals timmar på ett roligt sätt är rätt drygt också.

Underbara filmer oavsett, får det att rycka till i byxan för mig.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem

Mins sambo tänkte streama när vi kör ikväll med några SweC:are
http://www.twitch.tv/chuchustream

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Säger att de är fel lösen då jag ska in på servern nu, ändrat från pannkaka till något annat?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Kul med Hacker inne på servern igen. Alltså att dessa människor inte har något bättre liv än att förstöra för andra, hela tiden.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av zeddiz:

Säger att de är fel lösen då jag ska in på servern nu, ändrat från pannkaka till något annat?

Ändrar vi lösenord så står det i första posten för mumble tråden. Har du varit inne tidigare och inte hållit reda på ditt certifikat så är nicket upptaget, byt nick så kommer du in igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Kul med Hacker inne på servern igen. Alltså att dessa människor inte har något bättre liv än att förstöra för andra, hela tiden.

Vi fick höra en förklaring om din död precis Fear, kom in på Mumble får du höra.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Dayz: StandAlone-kanal på mumble? Är några polare som kör det ibland.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av dajv:

Finns det någon Dayz: StandAlone-kanal på mumble? Är några polare som kör det ibland.

Vi har ingen specifik Dayz SA kanal men vi har 4 st olika DayZ kanaler, det går även skapa tillfälliga kanaler ex under söker spelare (dessa kanaler försvinner när den blir tom).

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dajv:

Finns det någon Dayz: StandAlone-kanal på mumble? Är några polare som kör det ibland.

Vi har en generell DayZ kanal med flera underkanaler.

Det finns så många mods till gamla DayZ samtidigt som folk lirar standalone så det är svårt att skapa alla. Bättre med generella under ett samlingsnamn.

Välkommen in!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sir Hitman:

Vi har ingen specifik Dayz SA kanal men vi har 4 st olika DayZ kanaler, det går även skapa tillfälliga kanaler ex under söker spelare (dessa kanaler försvinner när den blir tom).

Hitman hann med ett ninjasvar innan, haha.

Visst är det Epoch modden i gamla DayZ till arma 2 som spelas mest, just nu? Ni får nog ta och skriva lite i den här tråden tror jag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers