Permalänk

Byte av router

Hej! Jag undrar om en "ASUS RT-N66U N900 Dual-band" router kommer vara en bra ersättare till vår "D-link DIR 655", som börjar bli ostabil. Våra krav är att det ska vara bra trådlös- och trådadkoppling till router, att den ska vara stabil. Är det något mer ni behöver veta? Vi har cirka 10 datorer samt mobiler som ska kunna vara uppkopplade samtidigt.
Har ni några andra förslag? Vi går gärna inte över 1000 kr gränsen om man inte tjänar mycket på det.

Permalänk
Medlem

Kort och gott, ja.

Har själv kört den routern hemma och aldrig haft några problem. Tuffar på bra med en konstant uptime sen jag köpte den (över ett år).

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Kort och gott, ja.

Har själv kört den routern hemma och aldrig haft några problem. Tuffar på bra med en konstant uptime sen jag köpte den (över ett år).

En fråga bara för att vara på den säkra sidan, man kopplar väll en ethernet-kabel mellan modemet och routern för att få internet till routern? Bara kolla så att det är det samma som DIR 655.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliver0187:

En fråga bara för att vara på den säkra sidan, man kopplar väll en ethernet-kabel mellan modemet och routern för att få internet till routern? Bara kolla så att det är det samma som DIR 655.

Yes, stämmer. Det är ADSL-varianten som har inbyggt modem.