Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Moddningsfrågor om FDD R4

Tjena!

Jag har precis dragit igång ett moddningsprojekt som ni kan läsa om här. Men jag har lite frågor som handlar om mitt chassi, Fractal Design Define R4. Ville inte spamma projektloggen med frågor som är lite väl allmäna.

Hur i hela helvete får jag bort "toppen" av chassit, är den fastnitad?
Hur byter man ut POWER-leden? Vad för LED behövs tro?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Fy satan vilken fin länk! Då ska jag nog kunna lösa den biten.

Men om jag vill kunna ta bort toppen på lådan, kan jag "ta bort" nitarna(och i så fall hur) och sätta skruvar istället. Så jävla mekigt att komma åt diverseskruvar och kontakter med toppen på.

Permalänk

Niten är bara att borra ur med ja 3.5-4mm borr kan va passande
Sen har du möjlighet att sätta en ny popnit eller skruv och mutter om de känns bättre

Permalänk
Skrivet av Kölvring:

Niten är bara att borra ur med ja 3.5-4mm borr kan va passande
Sen har du möjlighet att sätta en ny popnit eller skruv och mutter om de känns bättre

Låter ju inte allt för avancerat, även om jag är totalnoob på sånt här. Pappa har alltid fixat det åt mig... så jag har en fråga som kan verka helt uppåt väggarna.

Ska niten borras bort innifrån eller utifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

Låter ju inte allt för avancerat, även om jag är totalnoob på sånt här. Pappa har alltid fixat det åt mig... så jag har en fråga som kan verka helt uppåt väggarna.

Ska niten borras bort innifrån eller utifrån?

På den sidan som har ett hål i niten brukar vara bra att borra då du får "vägledning" för borret av det hålet. Men det går att borra från båda håll, du lär dock slinta från det andra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

På den sidan som har ett hål i niten brukar vara bra att borra då du får "vägledning" för borret av det hålet. Men det går att borra från båda håll, du lär dock slinta från det andra.

Ok, då ska det nog vara utsidan, för där finns det en grop/ett sexkantigt(?) hål.

Permalänk

Bäställde precis lite LEDs från electrokit, köpte 5 x 3mm och 5 x 5mm... man vet aldrig när de kommer till användning. Kostade 59:- och då var frakten hälften av det. Kändes inte direkt värt att köpa en enda närde kostar 3:-/styck.