Jätteproblem med ljud efter drivrutin!

Permalänk
Medlem

Jätteproblem med ljud efter drivrutin!

Hej!

Jag har haft problem nu i ett par timmar, där allt började med att jag fick för mig att installera en nyare drivrutin till mitt ljudkort. Fixade den från Asus egna hemsida då jag sitter med en gaming laptop från Asus (G75vw). Nu efter installationen så fick jag ett program som heter "HD Vdeck" som jag inte äns kan öppna, och min mikrofon från headset inte hittas. Drivrutinen heter "Audio_VIA_Win8_VER60101400".

Snälla, skulle verkligen uppskattas med hjälp!!
Tack på förhand // Med vänlig hälsning Laatte

Permalänk
Medlem

Gör en systemåterställning till närmaste återställningspunkt innan uppdateringen. Förmodligen skapade systemet självt en återställningspunkt innan du uppdaterade drivrutinen.

Permalänk
Medlem

Har själv en G52 & när jag köpte den strulade ljudet enormt, typ störningar hela tiden, fuckade upp mitt headset, hdmi:n strulade som tusan osv. Visade sig vara nån typ av tilläggsdrivrutin grej som hängde med i chipset-drivers, typ "ATK HD audio" lr nått sånt, möjligen att det hette nått med "THX" i namet oxå. (ett par år sen nu iofs.)

I vilket fall så sa ASUS själva att ta bort den drivrutinen, då det var ett känt fel hos dom. (Vilket borde vara åtgärdat nu tycker man, men kanske inte.)

Varför uppdaterade du om man får fråga, strulade det innan? Försvinner problemet om du bara avinstallerar just den drivisen du installerade senast, så löste jag det iaf.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB