hjälp snälla specs på dator om den funkar?

Permalänk
Medlem

hjälp snälla specs på dator om den funkar?

tja jag undra om den här spec funkar utan att det inte blir mycket överflask eller bottleneck?

processor: amd fx 6300
modekort: m5a97
minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE RÖD
grafikkort: gtx 770 gigabyte 2gb
hårddisk: 500gb samsung vet inte modellen
nätagg: corsair cx 500m

skulle tacka mycket för hjälpen ska inte överclocka något vill bara veta om det skulle funka?

Permalänk
Medlem

ja det kommer fungera.

Permalänk

Datorn kommer att funka.
Skulle kanske uppgradera nätagget till Corsair CX 600m bara för att vara säker på att du har gott om Kraft, det är inte så stor skillnad i pris. Moderkortet kan också uppgraderas till kanske en ASUS M5A99FX PRO R2.0, detta moderkort är en modell högre och har fått en massa av bra kritik och är väldigt populärt för AMD byggen. Pris skillnaden är på 200kr. Landar på en tusing.
Gigabyte modell på GTX 770? Gigabyte är inte så värst populärt runt Grafikkorts delen, sen så vet jag inte om dom är pålitliga i heller. Kan bara rekommendera ASUS, MSI och EVGA. Gigabyte är nog mest känt för deras underbara moderkort.

Permalänk
Medlem

det är bara nytt grafikkort jag ska köpa har redan dom andra delarna annars har jag ett xfx 7770 raedon och tänkte köpa ett gtx 770 men jag behöver inte byta nätagg eller processor eller moderkort vill bara att det ska funka behöver inget märkvärdigt?

Permalänk
Hjälpsam

Aa, svara på PM men finns mer info här. . trodde som många andra att du skulle köpa allt

GTX770 kommer funka fint...R9 280x likaså o har lite mer minne . . .båda korten funkar bra med dom delar du har

Permalänk
Medlem

men min processor amd fx 6300 kommer inte överflaska ett gtx 770 gigabyte 2gb eller?
vill bara veta att det inte överflaskar?

thli72

Permalänk
Medlem

hjälp funkar nätagget till gtx 770

har tänkt att ha nätagget i typ en månad eller något har ett corsair cx 500m undra om det funkar med ett gtx 770 msi eller gigabyte vad tycker ni?
har förresten också en amd fx 6300 processor men ska köpa nytt nätagg lite senare?

Permalänk
Skrivet av sucram95:

har tänkt att ha nätagget i typ en månad eller något har ett corsair cx 500m undra om det funkar med ett gtx 770 msi eller gigabyte vad tycker ni?
har förresten också en amd fx 6300 processor men ska köpa nytt nätagg lite senare?

ditt nätagg funkar effekt-mässigt du har över 460W att ta från 12V. och grafikkortet drar max 200W+150W Cpu

däremot ser man flera trådar som skapats för att TS har haft ett CX agg som borde klara biffen men sen dör av andra anledningar.

vad har du nu ? och kan du leva utan uppgraderingen 1 månad så köp allt senare ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

hjälp snälla specs på dator om den funkar?

tja jag undra om den här spec funkar utan att det inte blir mycket överflask eller bottleneck?

processor: amd fx 6300
modekort: m5a97
minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE RÖD
grafikkort: gtx 760 gigabyte 2gb
hårddisk: 500gb samsung vet inte modellen
nätagg: corsair cx 500m

skulle tacka mycket för hjälpen ska inte överklocka något vill bara veta om det skulle funka?

vad är mest värt 760 eller 770 vill gärna ha 60fps runt bf4 i high settings

Permalänk

Blir inga problem.

Angående grafikkorten. GTX 770:an är runt 10 - 15 FPS snabbare än en GTX 760, och kostar runt 500 - 600kr mer. Båda korten klarar BF4 på max settings med 60+ FPS, med antagande att resten av datorn har bra komponenter, såklart.

Lite benchmarks: https://www.youtube.com/watch?v=dmGWyAyO9mc

Permalänk
Medlem

tja är den här datorn bättre än ett ps4

processor amd fx 6300
grafikkort xfx radeon hd 7770
minne corsair vengeance 8gb 1600 mhz klockade till 1866 mhz
moderkort m5a97 r2.0
nätagg corsair cx 500m

är den bättre än en ps4?

Permalänk
Medlem

Nej. Om jag minns rätt så har PS4 bättre grafik.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

*** 4 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Om regeln inte följs kan det leda till att trådarna låses och att TS förlorar rätten att ställa fler frågor om saken.

/KimTjik[/I]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trots att du tidigare uppmärksammats på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak, har du nu brutit mot den regeln igen, den här gången genom att skapa ytterligare en tråd med frågor inför ditt datorinköp. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

I och med att du trots tidigare tillsägelser brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar om ditt datorinköp. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med ditt datorinköp. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.