Nvidia Maxwell i 20 nanometer dröjer till 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker detta är en bra nyhet tbh.

Då känns Titan Z, 780 6GB, 780ti 6GB rätt okej lanseringar.

Jo visst kan man "andas ut". Fast de har ju spottat ut alldeles för många kort. Sitter själv och letar kort...väntar som fan då 6GB-versionerna precis ramlat ut ur Nvidias julklappspåse.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vill att de ska matcha broadwell o de spås ju oxå i början av 2015 (med några få undantag).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Förutom Titan Z med sitt löjliga pris. Känns verkligen som att de vill se hur hårt folk är beredda att belasta sitt bankkonto med denna överprisade skitprodukt som en fin lite SLI brygga och två kort fixar bra mycket bättre. Är det tillräckligt många så skulle det inte förvåna mig att nästa X80 kort kostar ännu mer än 780 gjorde vid lansering.

Inget personligt menat eftersom du är Titandyrkare Menar allmänt nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Alla ni som kallar det att mjölka, ni kanske borde förklara för nVidia hur de ska få till sin serie utan tillverkningsprocess.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zotamedu:

Sannolikheten att en krets blir dålig i tillverkningen beror av arean. Så dubblerar man arean ökar risken för att man får en trasig krets med fyra gånger.

Detta låter märkligt. Borde inte risken fördubblas när arean fördubblas?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av EyeNEye:

Jo visst kan man "andas ut". Fast de har ju spottat ut alldeles för många kort. Sitter själv och letar kort...väntar som fan då 6GB-versionerna precis ramlat ut ur Nvidias julklappspåse.

Mm jag förstår jag brukar aldrig vänta för vet det bara skiter sig.
Och vill ju inte vara utan grafikkort i 14 månader

Skrivet av Mocka:

Förutom Titan Z med sitt löjliga pris. Känns verkligen som att de vill se hur hårt folk är beredda att belasta sitt bankkonto med denna överprisade skitprodukt som en fin lite SLI brygga och två kort fixar bra mycket bättre. Är det tillräckligt många så skulle det inte förvåna mig att nästa X80 kort kostar ännu mer än 780 gjorde vid lansering.

Inget personligt menat eftersom du är Titandyrkare Menar allmänt nu.

Fattar vad du menar, men Titan Z är bara E-penis delux typ.

As glad jag köpte Titan på release nu verkligen betalt av sig.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

GK110 borde släppts till Riva TNT för 32 år sedan! Herp Derp!

GK110 var fortfarande under utveckling för två år sedan och skulle aldrig sitta i någon GTX 680. Om de skulle släppa GK110 till GTX 680 så hade man fått nöja sig med GTX 580 fram tills GK110 i fullversion var redo i höstas.

GK110 behövdes inte pushas till GTX 680 då AMDs 7970 presterade under förväntan, "budgetkretsen" GK104 räckte för att prestera bättre än AMDs flaggskepp. GK110 släpptes senare i 2012 som Tesla-kort och några månader senare hypade Nvidia upp det ytterligare med GTX Titan för 9k för oss konsumenter. GTX 780 blev då ett "kap" för 6k vid lansering några månader senare och folk köpte det istället. Nvidia kan det där med marknadsföring, I give them that.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stealthbomb:

GK110 behövdes inte pushas till GTX 680 då AMDs 7970 presterade under förväntan, "budgetkretsen" GK104 räckte för att prestera bättre än AMDs flaggskepp. GK110 släpptes senare i 2012 som Tesla-kort och några månader senare hypade Nvidia upp det ytterligare med GTX Titan för 9k för oss konsumenter. GTX 780 blev då ett "kap" för 6k vid lansering några månader senare och folk köpte det istället. Nvidia kan det där med marknadsföring, I give them that.

GK110 fanns inte för att de inte kunde tillverka den. Resten är bara PR-trams från Nvidia. Oak Ridge satt och väntade på GK110 och tvingades bygga ett antal noder med gamla Fermi i väntan på färdiga Kepler. Hade Nvidia kunnat släppa GK110 tidigare så hade de gjort det för deras prestigeprojekt, superdatorn Titan satt och väntade på Tesla K20. Den datorn sket fullständigt i hur 7970 presterade. Du kan också fråga dig vad som händer med GK100.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Aja, men då blir det lagom till konsumentversionen av Oculus Rift kommer. Får bli till att uppgradera hela systemet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nepp varken AMD eller Nvidia har något som liknar Intels Tick Tock.

Kanske inte riktigt så men en klassiker är att Nvidia inte vågar släppa nya generationer innan ytelden är tillräckligt bra t.ex TSMC.
Inta samma sak som Intels system men jag tror du förstår vad jag menar. Men ja jag skrev fel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Och AMD behövde inte släppa Tahiti tidigare för att GeForce 2 var så långsamt. Herp Derp!

GK110 har aldrig varit avsedd för 600-serien över huvud taget. De misslyckades med GK100 och fick pusha näste generations kort så hårt de bara kunde. Som sagt så blev deras prestigedator Titan försenad och fick dras med Teslakort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Kanske inte riktigt så men en klassiker är att Nvidia inte vågar släppa nya generationer innan ytelden är tillräckligt bra t.ex TSMC.
Inta samma sak som Intels system men jag tror du förstår vad jag menar. Men ja jag skrev fel.

Tvärtom. En klassiker är att nVidia försöker bygga för stort redan innan noden är mogen. Så att de drabbas av förseningar, hög värmeutveckling och nerlagda chip. Se GT200, GF100 och GK100.
AMD har på sistone å andra sidan sin helt egna metod att nå samma problematiska resultat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hACmAn:

Det är ju tvärt om, Nvidia har en historia av att pressa nya noder lite för långt så att de får dålig yield.
Fermi är ett fint exempel men även Kepler hade problem. När 28 nm var nu så hade Nvidia problem att få ut kort och skyllde på TSMC. AMD som körde på exakt samma process hade vid samma tid inga problem att få ut kort.

Nu har de dock lagt om designfilosofin helt men det beror inte på tillverkningstekniska skäl utan det beror på att marknaden har ändrat sig. I och med Maxwell kör de på filosofin mobile first. Så de har designat Maxwell för att passa mobila plattformar och sedan skalar de upp den istället för att göra tvärt om som tidigare. Alltså utgå från hög prestanda och sedan försöka skala ner den så den passar i en laptop eller mobiltelefon. Det ger fördelen att de i alla fall kan testa den nya noden på lite mindre kretsar men det är inte bara storleken som är avgörande för hur svår den är att tillverka.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

I den här takten hinner Arla köpa upp Nvidia..Så mycket mjölk.

Självklart gör de vad de kan. Vet inte riktigt om man kan se det som att de mjölkar nån. Det är ju inte direkt så att de tvingar någon att köpa nytt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Fan oxå, jag som har väntat i en evighet på Maxwell e.x GTX-880 eller så.
Detta betyder då att vi som sitter med gamla skitkort i mitt fall GTX-570 blir tvugna att vänta tills nästa år eller slå till på ett TI-770 eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Självklart gör de vad de kan. Vet inte riktigt om man kan se det som att de mjölkar nån. Det är ju inte direkt så att de tvingar någon att köpa nytt.

Klart folk blir mer intresserade när 3GB extra slängs på korten. Gtx 780 och ti. Det blir surt för oss konsumenter. Köpa High End...sen några månader kommer exakt samma, fast med dubbla minnet.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Då får det nog bli 780ti SLI istället för ett 880 när man har råd. Räcker 3GB vram för 5760x1080p? Vad jag har sett så verkar det räcka.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Inaktiv

Alltså vad håller TSMC på med? Om jag inte missminner mig så skulle 20nm vara redo 2013 och gamla nvidia roadmaps visade också att maxwell och 20nm skulle komma där omkring. Undra om Nvidia är med på dessa förseningar eller om det helt beror på att TSMC alltid verkar vara sena med deras krympningar. Det finns inte så mycket man kan göra kanske om tillverkningen inte är där än, men TSMC får fan sluta lova saker så man kan ha en uppfattning över när det kommer ny teknik så man lättare kan planera sina köp.

"The Maxwell architecture will come next, in 2013, and will be produced on a 22-nm fabrication process. Maxwell promises nearly an 8X increase in DP FLOPS per watt beyond today's Fermi chips. Huang noted that, in parallel computing, power is the primary constraint, which is why he chose that metric to describe future architectures." http://techreport.com/news/19675/nvidia-prepping-kepler-in-20...

Permalänk
Medlem

Tråkigt men ser det inte som något stort problem. Bara det kommer runt DirectX 12 lanseringen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Alltså vad håller TSMC på med? Om jag inte missminner mig så skulle 20nm vara redo 2013 och gamla nvidia roadmaps visade också att maxwell och 20nm skulle komma där omkring. Undra om Nvidia är med på dessa förseningar eller om det helt beror på att TSMC alltid verkar vara sena med deras krympningar. Det finns inte så mycket man kan göra kanske om tillverkningen inte är där än, men TSMC får fan sluta lova saker så man kan ha en uppfattning över när det kommer ny teknik så man lättare kan planera sina köp.

"The Maxwell architecture will come next, in 2013, and will be produced on a 22-nm fabrication process. Maxwell promises nearly an 8X increase in DP FLOPS per watt beyond today's Fermi chips. Huang noted that, in parallel computing, power is the primary constraint, which is why he chose that metric to describe future architectures." http://techreport.com/news/19675/nvidia-prepping-kepler-in-20...

Står ingenstans om högpresterande kretsar så skyll inte på TSMC eller någon annan. Kanske dyker upp ett 20nm baserat kort med sämre prestanda än Kepler under 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Detta låter märkligt. Borde inte risken fördubblas när arean fördubblas?

Nej, men man kan inte säja ggr 4. Det är lite mer exponentiellt. Men om vi tänker att det gamla chippet var 1x1cm och det nya 2x2. Så tar det upp fyra ggr mer area än det gamla. Och då blir riken att du har ett trasigt chipp så mycket större. Väldigt förenklat då det är en massa som spelar in. t.ex. hur bra man fått igång tillverknings processen mm.

jag är ingen expert men så tänkt på att beskrivningen är väldigt förenklad.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Som väntat alltså. TSMC verkar ha vissa problem med 20nm.

Skrivet av hACmAn:

Vem blir fårvånad? Har inte nvidia kört Intels stuk sedan Fermin. Tick tack.

Nu är det inte Nvidias fel utan det är TSMC som har problem. Detta är även orsaken varför vi inte kommer att få se en R9 3xx serie förrän tidigast nästa år. AMD sitter i samma båt.

Skrivet av Marroak:

Jag har en fundering, ursäkta min franska men varför i helvete kallar man det Maxwell och släpper ett 750 samt Ti med äldre teknologi när i själva verket det skulle varit med 20 nm och det i sin tur inte kommer fören 2015? SNAFU, nvidia skärp er!

För att det är Maxwell fast i en 28nm tappning.

Skrivet av xGreenRed:

Varför vill man ha mindre transistorer? Är det för att få plats med mer grejer inom grafikkort och liknande eller är det för att minska strömförbrukningen?

För att få plats med fler transistorer på samma yta. Alltså mer prestanda men samma storlek på kresten (ungefär).

Skrivet av Stealthbomb:

Nvidia fortsätter alltså att mjölka ut GK110 som borde lanserats till GTX 680 för 2 år sedan

GK110 var inte ens i närheten av färdig för två år sedan.

Skrivet av tvelander:

Njae.. Snarare som en sista utväg för Nvidia att blidka sina kunder.

Skrivet av Stealthbomb:

Vadå presterade under förväntat? Snarare så att Nvidia tog sig tid och lanserade ett kort som var bättre i vissa titlar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hACmAn:

Nej, men man kan inte säja ggr 4. Det är lite mer exponentiellt. Men om vi tänker att det gamla chippet var 1x1cm och det nya 2x2. Så tar det upp fyra ggr mer area än det gamla. Och då blir riken att du har ett trasigt chipp så mycket större. Väldigt förenklat då det är en massa som spelar in. t.ex. hur bra man fått igång tillverknings processen mm.

Exakt. Om man fyrdubblar arean fyrdubblas risken för fel. Om man fördubblar arean fördubblas risken för fel. Det låter logiskt.

Men Zotamedu skrev att risken för fel fyrdubblas när arean fördubblas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Står ingenstans om högpresterande kretsar så skyll inte på TSMC eller någon annan. Kanske dyker upp ett 20nm baserat kort med sämre prestanda än Kepler under 2013.

Du vet att det är 2014 nu va? Jag såg inga 20nm maxwell kretsar under 2013, det vi fick var 750TI 2014 och det är 28nm. Enligt en TSMC roadmap så skulle dom ha tillverkning för högprestande 20nm kretsar redan i slutet av 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Du vet att det är 2014 nu va? Jag såg inga 20nm maxwell kretsar under 2013, det vi fick var 750TI 2014 och det är 28nm. Enligt en TSMC roadmap så skulle dom ha tillverkning för högprestande 20nm kretsar redan i slutet av 2012
http://www.cdrinfo.com/images/uploaded/TSMC_LogicTech_Roadmap...

Vill bara inflika att från TSMCs roadmap om produktion så måste man plussa på ett antal månader för att få ett troligt datum för färdig produkt i butikerna. Inte som ett motargument, bara en notis, ditt argument kvarstår, 20nm är väldigt försenat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Skyll inte på TSMC?! Vem ska man skylla på då? Eller menar du att det är en slump att både AMD och Nvidia inte fått ut nya generationers kort som skulle ha anlänt i år och den enda gemensamma nämnaren är att båda har TSMC som tillverkare? Sedan 2013? Menar du inte 2014? Maxwell skulle ha lanserats redan förra året men det blev uppskjutet.. Nu blev det uppskjutet igen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Octo:

Va faan..antingen är det intel, eller nvidia som ska skjuta upp grejer..när ska man få göra en uppgradering egentligen? Att köpa en gpu/cpu från den nuvarande generationen för i stort sett samma pris som när den lanserades är ju inte rimligt...då har man ju "förlorat" ett värde motsvarande 1-2 års användning.

Det är aldrig en bra tid för uppgradering. Det finns alltid nytt skit inom de närmaste månaderna. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Njae.. Snarare som en sista utväg för Nvidia att blidka sina kunder.

Får tänka på att det är inte Nvidia som kommer släppa korten.
Det är upp till partnertillverkarna att göra kort nu.
Dom hade inte lov innan att göra ens 6GB kort så.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Får tänka på att det är inte Nvidia som kommer släppa korten.
Det är upp till partnertillverkarna att göra kort nu.
Dom hade inte lov innan att göra ens 6GB kort så.

Med Nvidias godkännande ja.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Exakt. Om man fyrdubblar arean fyrdubblas risken för fel. Om man fördubblar arean fördubblas risken för fel. Det låter logiskt.

Men Zotamedu skrev att risken för fel fyrdubblas när arean fördubblas.

Väldigt förenklat exempel: Om du har två transistorer och chansen att varje transistor är bra är 50% då är det 0.5^2 = 25% chans att kretsen är bra.

Sedan dubblar du arean och antalet transistorer, chansen att varje transistor är bra är fortfarande 50%, nu är chansen att hela kretsen är bra 0.5^4 = 6.25%. 6.25 är en fjärdedel av 25.

Nu är det ju inte så enkelt, skulle varje transistor ha 90% chans att bli bra blir det 81% mot 65,6% enligt exemplet ovan, vilket inte är fyrdubbelt med trasiga kretsar. Men det är inte så enkelt som att säga att dubbla arean ger dubbla felet iallafall.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W