Maximus V Formula
Hej! Jag vet inte jag kan ställa frågan här eller hur jag ska göra. Men jag har ägt detta moderkort i 1 år ganska exakt.
Och för ca 4 dagar sedan så fick jag för mig att installera allt på min dator via UEFI, för det skulle göra det hela snabbare.
Sagt som gjort så ominstallerade jag allt. Allt funkade bra, tills jag skulle installera drivrutiner från hemsidan till mitt nätverkskort.
Datorn fryser sig direkt när jag accepterat licens och mätaren börjar att röra sig.
Tänkte att det blivit något fel, ominstallerar - samma fel.
Köper ett extern nätverkskort från Intel - samma problem.
Får även samma fel (Att allt fryser sig när jag ska installera Logitech programvara för tantentbord och headset)
Tänkte att det var inställningarna på UEFI som gjorde datorn galen. Nollställde allt och köra via det "gammla" sätet.
Men samma fel där också, fryser sig när jag ska installera drivrutiner från sidan till nätverkskortet och Logitech programvara.
Provade köra in nyaste BIOS - samma fel fryser vid de 2 installationerna.
Provade ett äldre BIOS - Samma fel.
Jag orkade inte bry mig, så jag tänker aja, skiter väll i att installera dem då det funkar med de drivrutinerna som kommer med Windows 8.1 Pro
Men då ligger min dator och skapar pingspikes på nätverket.
Jag har provat med att instlaler aom windows på olika hårddiskar SSD och Mekanisk.
Känns som jag gjort allt jag kan.
Vad kan ha gått fel?