Permalänk
Medlem

Racing-simulator project

Tjena!

Dags för mig att börja på ett nytt simulatorbygge och tänkte att det kunde vara kul att dela med sig av processen här på sweclockers.

Jag har köpt mig en färdig ställning till g27 som jag ska utgå ifrån.
Datorns hårdvara kommer senare.

Målet är att simulatorn skall vara väldigt gediget utförd när den är klar.
- Inget trä skall användas, endast metall.
- Olika mätare och en knappsats skall kopplas in.
- En välgjord handbroms med realistisk känsla
- 3st 24" skärmar i eyefinity-mode.
- Egengjord handbroms skall moddas

Simulatorn är för tillfället uppmonterad i Versionen 1.0
handbroms, knapp-panel samt varvmätare och hastighetsmätare ska byggas/monteras här näst.

Racing-simulator project

Permalänk
Medlem

Intressant! Ska helt klart följas! Jag hade kanske övervägt och skaffa 2st 21.9" skärmar istället.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett tips jag skulle ge för att göra de lite roligare, är att skaffa 4 stötdämpare, alternativt stora fjädrar som du monterar fötter på. När du sätter dig i den kommer den röra sig som en bil lite, och när du spelar, och främst svänger, gungar de lite vilket jag tror skulle höja känslan enormt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Varför gör du en bygglogg i galleriet och inte i forumet?

Permalänk
Medlem

Ballt. Ska själv göra en liknande grej lite senare i år. Det där med stötdämpare/fjädrar var en intressant idé.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Intressant! Ska helt klart följas! Jag hade kanske övervägt och skaffa 2st 21.9" skärmar istället.

Kul du tycker det!
Ska se om jag får fram bilder från min gamla simulator där jag körde med 3 skärmar så kan du få se hur det ser ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Ett tips jag skulle ge för att göra de lite roligare, är att skaffa 4 stötdämpare, alternativt stora fjädrar som du monterar fötter på. När du sätter dig i den kommer den röra sig som en bil lite, och när du spelar, och främst svänger, gungar de lite vilket jag tror skulle höja känslan enormt.

Kul ide! Jag har sett folk med liknande anordningar med har inte direkt kollat upp hur det funkar. Blir nog bland det sista jag gör isf men ska helt klart forska vidare. Verkar riktigt sweet håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Varför gör du en bygglogg i galleriet och inte i forumet?

Är nybörjare när det gäller bygglogg men är det helt fel att ha den här? kanske borde flytta medans jag ändå är i uppstarten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mufflen:

Kul du tycker det!
Ska se om jag får fram bilder från min gamla simulator där jag körde med 3 skärmar så kan du få se hur det ser ut

Absolut:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Absolut:)

Skickades från m.sweclockers.com

En video en kompis gjorde på min gamla sim

Permalänk
Medlem

UPPDATERING:
Simulatorn är nu ihopskruvad och har provkört den lite lätt.
Är mycket nöjd med känslan.
Har också just beställt jäkla massa knappar till en panelen som jag kommer att bygga till. Beställde även ett tändningslås (kul om man får det att fungera).
Men nästa steg blir att bygga handbroms. Vet inte riktigt hur jag löser detta mer än att den skall sitta vänster om växelspaken (lättåtkomligt) och på samma stång som växelspaksmodulen sitter fast i.

Permalänk
Medlem

Vore inte detta ett skärmfäste att beställa?
Som ni ser på bild i albumet så står dem yttre skärmarna på hurtsar för tillfället.