Hur hitta MINDRE chassi till propriatary server mobo? (Tyan S8238GM2NRI)

Permalänk
Medlem

Hur hitta MINDRE chassi till propriatary server mobo? (Tyan S8238GM2NRI)

Fått tag på ett Tyan S8238GM2NRI som jag gärna skulle köra, men jag har inte plats med ett fullsize chassi... ( TYAN YR190B8238 )

Någon ide hur jag ska hitta ett som jag skulle kunna slänga in kortet i ändå?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Chieftec WH-01-B borde fungera, Har kört Intels S5000PSL i denna det är smidigt, tar inte överdrivet mycket plats och man får plats med det man behöver i form av lagring utan större problem.

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

ahh kollade inte specen ordentligt utan utgick från att det var ett E-ATX i vanlig tappning,.
tja de långa Twin node moderkorten har jag svårt att se skulle gå in i ngnting annat än originalchassina, om du inte är riktigt sugen på att jobba om ett E-atx chassi, troligtvis får du plocka bort disk bayen och fixa egna distanser (om du hitar ett chassi med tillräöcklig lång moderkortsplatta,
Kan tyvärr inte hjälpa dig med tips på chasi där

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem

I detta fall är det nog bara att ta till hemmabygge i trä. Placera mobot på lämplig kordinat och sedan bygga runt detta.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jo, det kommer nog bli en plexiglasskiva och lite borr, kanske lägger upp lite bilder sen! Fick kitet, 2x6174 + mobo't för typ 1k, så kan vara värt lite jobb kanske.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Jo, det kommer nog bli en plexiglasskiva och lite borr, kanske lägger upp lite bilder sen! Fick kitet, 2x6174 + mobo't för typ 1k, så kan vara värt lite jobb kanske.

Ja gör nånting enkelt i plexiglas som du sedan målar svart på insidan så blir det snyggt ändå.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb