Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Någon som vet vad man ska skriva i .ini för att bilden inte ska ändra fov eller vad den nu gör när man sprintar och hur man får bilden att inte zooma när man plockar fram/bort sitt vapen?

Nice.

Ingen aning faktiskt. Är du säker på att det inte är hårdkodat och inte går att ändra i nån ini fil?

Jag fick ett jätteoväder som jag aldrig sett i Skyrim förut trots att jag spelat det jättelänge. Jag brukar normalt få småskurar. Nu fick jag ösregn med mycket åsksmällar samtidigt som det hände mycket på en gång när jag var på väg till Rorikstead. jag blev attackerad av en vargflock, hjälpte Stendarr att döda en vampyr, sedan kom ösregnet + åskan samtidigt som en Plague Varg attackerade mig strax efter blev jag attackerad av en Sabre Cat när jag dödat vargen, fick fly och fick hjälp av två giganter att döda Sabre Caten, lite längre bort skulle en Nord ta livet av mig "trodde han", men jag vann den striden med

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vill du ha en mer lättdriven ENB kan du testa Phinix Natural ENB, men den är ju som inte så färgglad som RealVision och därav namnet Natural ENB

Övrigt:
Jag ska ersänna att jag har dött en gång i spelet efter ett misstag då en Reikling Charger dödade mig med en attack trots att jag har 350 på healthskills, men jag fortsätter då det är tråkigt att börja om och levla upp allt igen. Är på level 33 snart och har nyss klarat av Usterngrav utan större problem. Har klarat mig utan krasch för en gång skull. Kanske det var den senaste patchen som jag glömde som var orsaken? tiden får utvisa det

Audio Overhaul for Skyrim 2 ger en extra stämming i Tomber också. En del moddar överdriver lite med ljuden som dom lägger till, men Audio Overhaul for Skyrim 2 är däremot perfekt.

Upptäckte att jag hade 204 .esm och .esp i min modlista. kanske ska rensa lite. Ser att ni kör Dual Sheath Redux, hade ni någonsin problemet med att skölden "försvann" när den hamnade på ryggen? Kör både den och Equiping Overhaul.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Någon som vet vad man ska skriva i .ini för att bilden inte ska ändra fov eller vad den nu gör när man sprintar och hur man får bilden att inte zooma när man plockar fram/bort sitt vapen?

Nice.

Den här modden är precis det du efterfrågar. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37347/?

Visa signatur

Asrock Z790m-itx/ac : I5 14400 : Asus RTX 2070 DUAL ADVANCED 8 GB : Corsair Vengance RGB 32GB (2x16GB@6000MHz) : Fractal Design 202 : Silverstone SFX-L W : Kingston KC3000 M.2 1TB :AOC P2770q : Mionix Naos 7000 : Cooler Master SK630 : BeQuiet Dark Rock LP : Audio Technica ATH-M20XBT :

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ingen aning faktiskt. Är du säker på att det inte är hårdkodat och inte går att ändra i nån ini fil?

Jag fick ett jätteoväder som jag aldrig sett i Skyrim förut trots att jag spelat det jättelänge. Jag brukar normalt få småskurar. Nu fick jag ösregn med mycket åsksmällar samtidigt som det hände mycket på en gång när jag var på väg till Rorikstead. jag blev attackerad av en vargflock, hjälpte Stendarr att döda en vampyr, sedan kom ösregnet + åskan samtidigt som en Plague Varg attackerade mig strax efter blev jag attackerad av en Sabre Cat när jag dödat vargen, fick fly och fick hjälp av två giganter att döda Sabre Caten, lite längre bort skulle en Nord ta livet av mig "trodde han", men jag vann den striden med

Det gick, kopiera in detta i skyrim.ini

[Camera]
fActorFadeOutLimit=30
fOverShoulderCombatAddY=0.0000
fOverShoulderCombatPosZ=20.0000
fOverShoulderCombatPosX=0.0000
fOverShoulderPosZ=-10.0000
fOverShoulderPosX=30.0000
fOverShoulderHorseAddY=0.0000
fOverShoulderHorsePosZ=0.0000
fOverShoulderHorsePosX=0.0000
fMouseWheelZoomIncrement=0.0750

Dock så fovar/zoomar kameran fortfarande om man har ett vapen i handen och sprintar men det går säkert att ordna det med, kanske är fActorFadeOutLimit? Har nämligen bara gjort en snabb test.

Skrivet av Rosslan:

Upptäckte att jag hade 204 .esm och .esp i min modlista. kanske ska rensa lite. Ser att ni kör Dual Sheath Redux, hade ni någonsin problemet med att skölden "försvann" när den hamnade på ryggen? Kör både den och Equiping Overhaul.

Min sköld försvinner från ryggen om jag skiftar till 2h-svärd vad jag vet. Däremot kan jag ha 2h-svärd + 1h-svärd +sköld på ryggen så länge som jag inte flyttar 2h svärdet från ryggen.

Antingen har det med Equiping Overhaul att göra, skelettets nodes eller BIP slotsen i Dual Sheath Redux (min gissning) som är problemet.

Jag vet att nyaste alpha versionen utav Equiping Overhaul tillåter en att ha sköld på ryggen utan att använda Dual Sheath Redux men den är dock väldigt buggig atm.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det gick, kopiera in detta i skyrim.ini

[Camera]
fActorFadeOutLimit=30
fOverShoulderCombatAddY=0.0000
fOverShoulderCombatPosZ=20.0000
fOverShoulderCombatPosX=0.0000
fOverShoulderPosZ=-10.0000
fOverShoulderPosX=30.0000
fOverShoulderHorseAddY=0.0000
fOverShoulderHorsePosZ=0.0000
fOverShoulderHorsePosX=0.0000
fMouseWheelZoomIncrement=0.0750

Dock så fovar/zoomar kameran fortfarande om man har ett vapen i handen och sprintar men det går säkert att ordna det med, kanske är fActorFadeOutLimit? Har nämligen bara gjort en snabb test.

Min sköld försvinner från ryggen om jag skiftar till 2h-svärd vad jag vet. Däremot kan jag ha 2h-svärd + 1h-svärd +sköld på ryggen så länge som jag inte flyttar 2h svärdet från ryggen.

Antingen har det med Equiping Overhaul att göra, skelettets nodes eller BIP slotsen i Dual Sheath Redux (min gissning) som är problemet.

Jag vet att nyaste alpha versionen utav Equiping Overhaul tillåter en att ha sköld på ryggen utan att använda Dual Sheath Redux men den är dock väldigt buggig atm.

Underliga är att det funkar för vakterna men inte för min karaktär, vad är BIP slots?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Någon som testat Sands of Time? http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12452/?tab=2&navtag=http...

Skrivet av Rosslan:

Underliga är att det funkar för vakterna men inte för min karaktär, vad är BIP slots?

Jag tror det är vilka slots som vapnen/skölden använder. Sköld använder BIP 60, stav använder BIP 44 default.

Jag tror dock både sköld och 2h använder BIP 60.

Du kan ändra dessa slots i Skyproc.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag hittar ingen .jar heller... Däremot hittar jag en .esp men det hjälper ju inte mycket...

Java har jag, jag hade ju Skyre installerat förut, även Dual Sheath Redux som även det kräver Java för SkyProc.

Nåja hittade precis felet, Reproccer följde ju inte med själva Skyre installationen, duh.

EDIT: Installerat om allt utom Dual Sheath Redux nu och det flyter på bra så det måste varit de två glömda patcherna som orsakade problemen men det återstår att se, jag ska snart installera Dual Sheath Redux igen. (:

Glöm inte att tanka ner http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/48629/? om du stöter på fler problem !

Skrivet av AMD-FX:

Audio Overhaul for Skyrim 2 - Weapons and Armor Fixes Patch hade jag inte lagt in av de patcharna jag kanske behöver. Den är inte för nån mod eller? utan för originalspelet? Jag lade in den i alla fall och hoppas att den fixar mina slumpmässiga krascher. Man blir lite förvirrad när man inte riktigt vet vilka filer man ska ta ner. Det är ju inte så där jättemycket info under filnamnet. En del vet jag att jag inte ska ta ner eftersom jag inte använder dessa moddar

Håller med det är ett satans pill att få ihop allt. Men det är verkligen värt det! Jag vet tyvärr inte vad den patchen riktigt gör men såg det under http://i.imgur.com/sluURCn.png så jag tankade ner den och lät BOSS göra loadorder sorteringen

Om du behöver mer hjälp med att få mods att funka ihop kan jag rekommendera dig en guide jag skrev på engelska på Nexus forumet - HÄR -

Skrivet av Rosslan:

Tja, vi har ungefär liknande setup, men min burk verkar inte klara av Realvision alls, får ca 20-30fps med allt påslaget, då har jag ändå sänkt texturerna till 1k, måste vara något knas med min installation. Har kanske för många olika mods inlagda.

Använder du FULL preset eller Preformance preset i RealVision - Själv använder jag Preformance, Fantasy Preset.
Vad har du för Textures ? - Jag kör på Skyrim 2K HD - LITE versionen.
Vad har du för uGridToLoad I din Skyrim.ini ? - Min ligger på uGridToLoad=5 för jag har har http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25300/? istället.

Kan också rekommendera att tanka ner http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/? - Jag använder den själv en .ini som är gjort för enbs.

Skrivet av AMD-FX:

Audio Overhaul for Skyrim 2 ger en extra stämming i Tomber också. En del moddar överdriver lite med ljuden som dom lägger till, men Audio Overhaul for Skyrim 2 är däremot perfekt.

Håller med Audio Overhaul for Skyrim 2 är ett av mina must have mods just nu tillsammans med Enhanced Lightning and FX, Climates of Tamriel + RealVision ENB för att få en så mörk/läskig dungeons som möjligt där man måste ha facklor annars ser man inte ett skit. Precis som det ska vara! Man spelar mer försiktigt och tänker på att fixa fackor innan man ger sig in i grottor. Blir livrädd såfort man hör ett ljud och kryper igenom grottor... Perfekt kombination!

Skrivet av kr0owe:

EDIT: Nästan kompatibla... Skölden stannar inte på ryggen om man skiftar från 1h+sköld till t.ex 2h, det var ju lite tråkigt.
EDIT2: Någon som vet om man Skulle kunnat fixa detta genom att ändra på BIP slots i Skyproc? Vilka slots isf? Alternativt tips på hur man modifierar skelettet (nodes?) för detta i NifSkope.
EDIT3: Det är nog ändå Equiping Overhaul som inte klarar jobbet.

Om din sköld inte stannar på ryggen utan hamnar på dina fötter aka Shield-boarding buggen så måste du tanka ner rätt skelett som klarar av jobbet Jag använder XP32 Maximum Skeleton tillsammans med Duel Sheath Redux för att få skölden att stanna på ryggen! Ett must have mod om du kör den modden och är även rekommenderad av han som gjorde modden.

Skrivet av Rosslan:

Upptäckte att jag hade 204 .esm och .esp i min modlista. kanske ska rensa lite. Ser att ni kör Dual Sheath Redux, hade ni någonsin problemet med att skölden "försvann" när den hamnade på ryggen? Kör både den och Equiping Overhaul.

Holy shieet 204. Det är rätt mycket tror maxgränsen är 255,

Om jag vore dig skulle jag avinstallera allt och följa min guide som jag gjort på engelska - HÄR -

Om din sköld försvinner är den på dina fötter det är en bug som händer om du inte har rätt skelett mod Tanka ner: XP32 Maximum Skeleton tillsammans med Duel Sheath Redux för att få skölden att stanna på ryggen! Ett must have mod om du kör den modden och är även rekommenderad av han som gjorde modden.

Jag har tweakat och gjort lite ändringar i min mod lista sen jag gjorde min förra post ni kan hitta allt här nedan om ni är intresserade att få ert spel att se ut såhär:

-Mina MODS-

-----------------------------------------------------------------------------
Unofficial Patches

  1. Unofficial Skyrim Patch

  2. Unofficial Dawnguard Patch

  3. Unofficial Dragonborn Patch

  4. Unofficial Hearthfire Patch

-----------------------------------------------------------------------------
World Environment

  1. RealVision ENB - [Preset: Atmospheric, Performance]

  2. Enhanced Lightning and FX - with Enhancer

  3. Enhanced Lightning and FX - Dragonborn/Dawnguard Patch

  4. Climates of Tamriel

  5. Climates of Tamriel - Weather Patch

  6. Climates of Tamriel - Dawnguard/Dragonborn Patch

  7. Skyrim HD - 2K Textures - LITE Towns

  8. Skyrim HD - 2K Textures - LITE Riften

  9. Skyrim HD - 2K Textures - LITE Landscape

  10. Skyrim HD - 2K Textures - LITE Misc

  11. Skyrim HD - 2K Textures - LITE Dungeons

  12. Footprints

  13. Better Dynamic Snow

  14. Wet and Cold

  15. Lush Trees and Grass

  16. Realistic Water Two

  17. Skyfalls and Skymills

  18. Distant Detail - Hearthfire Edition

-----------------------------------------------------------------------------

Armors/Weapons

  1. Winter is Coming

  2. Immersive Armors

  3. Immersive Weapons

Animations / Aesthetic / MUST HAVE mods

  • Auto Unequip Ammo

  • Dual Sheath Redux

  • Dual Sheath Redux - Frostfall Patch

  • Dual Sheath Redux - Immersive Armors Patch

  • Dual Sheath Redux - SkyRe Patch

  • XP32 Maximum Skeleton

  • Enhanced Blood Textures

  • Enhanced Blood Textures - Dragonborn/Dawnguard Patch

  • Realistic Humanoid Movement Speed

  • Run For Your Lives

  • SkyUi

  • Gameplay

  • Skyrim Redone - SkyRe

  • Frostfall - Hypothemia Camping Survival

  • Deadly Dragons

  • Immersive Patrols

  • Interesting NPCs

  • Inconsequential NPCs

  • Weapons and Armor Fixes Remade - with Dawnguard/Dragonborn

-----------------------------------------------------------------------------

Audio

  • Audio Overhaul Skyrim

  • Audio Overhaul Skyrim - Dragonborn/Dawnguard/Unofficial Patches

  • Audio Overhaul Skyrim - Climates of Tamriel Patch

  • Audio Overhaul Skyrim - SkyRe Patch

  • Audio Overhaul Skyrim - Enhanced Blood Textures Patch

  • Audio Overhaul Skyrim - Wet and Cold Patch

Och min LoadOrder lista:

Skyrim.esm Update.esm Unofficial Skyrim Patch.esp Dawnguard.esm Unofficial Dawnguard Patch.esp HearthFires.esm Unofficial Hearthfire Patch.esp Dragonborn.esm Unofficial Dragonborn Patch.esp ClimatesOfTamriel.esm Weapons & Armor Fixes_Remade.esp Chesko_Frostfall.esp Better Dynamic Snow.esp AOS.esp AOS2_DGDB_USKP Patch.esp AOS2_CoT3_1_patch.esp Auto Unequip Ammo.esp Dual Sheath Redux.esp Immersive Battles.esp Immersive Brigands.esp Immersive Dawnguard.esp Immersive Dragonborn.esp Immersive Mercenaries.esp Immersive Patrols.esp Immersive Travelers.esp WetandCold.esp WetandCold - Ashes.esp Footprints.esp SkyUI.esp 1nivWICCloaksCRAFT.esp Hothtrooper44_Armor_Ecksstra.esp Hothtrooper44_ArmorCompilation.esp Immersive Weapons.esp DeadlyDragons.esp SkyRe_Main.esp SkyRe_Combat.esp SkyRe_EncounterZones.esp SkyRe_EnemyAI.esp SkyRe_EnemyScaling.esp SkyRe_StandingStones.esp SkyRe_Survivalism.esp AOS_SkyRe Patch.esp Inconsequential NPCs.esp Run For Your Lives.esp Distant DetailHF.esp RealisticHumanoidMovementSpeed.esp dD - Enhanced Blood Main.esp dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp AOS_EBT Patch.esp EnhancedLightsandFX.esp ELFX - Dawnguard.esp ELFX - Dragonborn.esp ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp CoT-WeatherPatch.esp CoT-WeatherPatch_DB.esp CoT-WeatherPatch_Snow-40.esp CoT-WeatherPatch_NL2.esp ELFXEnhancer.esp SkyRe_Races.esp SkyFalls + SkyMills + DG + DB.esp RealisticWaterTwo.esp RealisticWaterTwo - Waves.esp RealisticWaterTwo - Dawnguard.esp RealisticWaterTwo - Waves - Dawnguard.esp RealisticWaterTwo - Dragonborn.esp RealisticWaterTwo - Legendary.esp AOS_WetandCold Patch.esp Dual Sheath Redux Patch.esp Pre ReProccer WAFR IA7 IW Patch.esp ReProccer.esp Post ReProccer Fixes IA7 IW Patch.esp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Mycket text

Immersive NPC In The Dark är en annan måste ha mod. Det är så orealistiskt att dom ser dig när det är kolsvart när du inte ser dom. Nu springer alla med lyktor för att se bättre, även du själv kan ha lyktor som hänger vid midjan, vilket är bra om man är bågskytt. Man ser inte för långt heller vilket är bra, så det är fortfarande mörkt tills man kommer tillräckligt nära

Mitt spel kraschar fortfarande trots patcharna. Ibland kan det gå 10 minuter, men efter några omstarter av Skyrim så funkar det bättre. Vet inte vad som är felet, men konstiga saker händer ibland, men det är inte minnet som håller på att ta slut eftersom det är gått om minne kvar i Blockmemory logen. Delphine (Riverwood) var osynlig ett tag när hon och jag skulle döda draken som bevis att jag var dragonborn, men kom tillbaka i synligt format ett par minuter senare

**rättat felstavningar** skriver som en kratta ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Immersive NPC In The Dark är en annan måste ha mod. Det är så orealistiskt att dom ser dig när det är kolsvart när diu inte ser dom. Nu springer alla med lyktor för att ser bättre. även du själv kan ha lyktor som händer vid midjan, vilket är bra om man är bågskytt. Man ser inte för långt heller vilket är bra, så det är fortfarande mörkt tills man kommer tillräckligt nära

Tack för tipset ska nog fixa denna mod också vet du om det är säkert att installera utan att starta om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Tack för tipset ska nog fixa denna mod också vet du om det är säkert att installera utan att starta om?

Jag har bara installerat den utan problem (hoppas jag i alla fall)

Här är min lista
Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
Falskaar.esm
SPIKE.esm
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
Unofficial High Resolution Patch.esp
ELFX - Exteriors.esp
AHZmoreHUD.esp
EnhancedLightsandFX.esp
ELFX - Dragonborn.esp
SkyFalls + SkyMills Falskaar.esp
UFO - Dragonborn AddOn.esp
ArrowRecoverySystemOverhaul.esp
The Dance of Death - Ultimate Edition.esp
AOS.esp
AOS2_DGDB_USKP Patch.esp
Hothtrooper44_Armor_Ecksstra.esp
Footprints.esp
BrighterTorchesBiggerMagelight.esp
Better Stealth AI for Followers.esp
HarvestOverhaulCreatures.esp
ELFX - Dawnguard.esp
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp
Book Covers Skyrim.esp
SkyUI.esp
AchieveThat.esp
NoSneakAttackSound.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
AOS_EBT Patch.esp
iHUD.esp
PalistovSpinningArrows_Dawnguard.esp
Immersive NPC in the dark.esp
ImprovedSneakDetection.esp
LeftHandRings.esp
LeftHandRings - Dawnguard.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
Nausicaa's Tweaker.esp
PalistovSpinningArrows.esp
PalistovSpinningArrows_ImmersiveWeapons.esp
WATER.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
ELFXEnhancer.esp
Breezehome_Fully_Upgradable.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
PNENB.esp
HarvestOverhaul.esp
SkyFalls + SkyMills + DG + DB.esp
dD-Dawnguard-Immersive Creatures EBT Patch.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
SFO - Dragonborn.esp
DynamicMerchants.esp
Immersive Weapons.esp
SFO - Expanded Diversity.esp
Hothtrooper44_ArmorCompilation.esp
aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp
AOS-WAF Patch.esp
WATER DB Waves.esp
Cloaks.esp
UFO - Ultimate Follower Overhaul.esp
UniqueBorderGates-All.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
WATER Falskaar.esp
SplashofRain.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
Unbelievable Grass.esp
WATER Plants.esp
HoldBorderBanners.esp
treehouse_larger.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
Prometheus_NSUTR Falskaar Dock.esp
WATER DG.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

LOOT lägger Unbelievable Grass.esp före UFO - Ultimate Follower Overhaul.esp vilket inte funkar för då syns inte gräset som följer med Unbelievable Grass. Det kan vara mer fel, men jag har ingen aning vad jag ska flytta manuellt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har bara installerat den utan problem (hoppas jag i alla fall)

Verkar som att modden funkar tillsammns med SkyRe iallafall - http://i.imgur.com/AuVqnAR.png -

Och han rekommenderar Enhanced Lightnind and FX + Climates of Tamriel dom jag använder - http://i.imgur.com/bX63cZ9.png -

När jag läser kommentarfältet så är det många som har problem med modden dock och jag tror att det kommer conflicta med andra mods jag kör.

Att ha för många scripts baserade mods är inte direkt rekommenderat och jag tror att om man tankar ner ett mod med scripts så är det alltid rekommenderat att starta om på en ny save.

Så tror det inte är värt att installera den för mig nu när allt funkar precis som det ska och jag har kommit en bit in i spelet.

Permalänk

Finns det något mod som gör det till sommar i hela spelet? Hade vart nice, sett typ samma sak fast tvärtom med bara vinter dock.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Finns det något mod som gör det till sommar i hela spelet? Hade vart nice, sett typ samma sak fast tvärtom med bara vinter dock.

Absolut! Du har antingen Seasons of Skyrim med Summer.esp'n eller Tropical Skyrim Dock blir det svårt att fixa immersion breakers eftersom dem flesta NPC'erna som är placerade där det är mycket snö har tjocka varma kläder på sig, och du kommer fortfarande höra den kalla vinden etc.

Om du inte har några problem med mindre immersion så är det dom 2 modsen som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Finns det något mod som gör det till sommar i hela spelet? Hade vart nice, sett typ samma sak fast tvärtom med bara vinter dock.

Det skulle väl vara den mod som kr0owe använder, fast då blir det tropisk miljö. Se hans bilder några sidor tillbaka

Skrivet av Nyndra:

Verkar som att modden funkar tillsammns med SkyRe iallafall - http://i.imgur.com/AuVqnAR.png -

Och han rekommenderar Enhanced Lightnind and FX + Climates of Tamriel dom jag använder - http://i.imgur.com/bX63cZ9.png -

När jag läser kommentarfältet så är det många som har problem med modden dock och jag tror att det kommer conflicta med andra mods jag kör.

Att ha för många scripts baserade mods är inte direkt rekommenderat och jag tror att om man tankar ner ett mod med scripts så är det alltid rekommenderat att starta om på en ny save.

Så tror det inte är värt att installera den för mig nu när allt funkar precis som det ska och jag har kommit en bit in i spelet.

Kanske därför mitt spel funkar skit ibland :). Jag installerar ofta utan att läsa om problemen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Om du behöver mer hjälp med att få mods att funka ihop kan jag rekommendera dig en guide jag skrev på engelska på Nexus forumet - HÄR -

Använder du FULL preset eller Preformance preset i RealVision - Själv använder jag Preformance, Fantasy Preset.
Vad har du för Textures ? - Jag kör på Skyrim 2K HD - LITE versionen.
Vad har du för uGridToLoad I din Skyrim.ini ? - Min ligger på uGridToLoad=5 för jag har har http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25300/? istället.

Kan också rekommendera att tanka ner http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/? - Jag använder den själv en .ini som är gjort för enbs.

Om din sköld inte stannar på ryggen utan hamnar på dina fötter aka Shield-boarding buggen så måste du tanka ner rätt skelett som klarar av jobbet Jag använder XP32 Maximum Skeleton tillsammans med Duel Sheath Redux för att få skölden att stanna på ryggen! Ett must have mod om du kör den modden och är även rekommenderad av han som gjorde modden.

Holy shieet 204. Det är rätt mycket tror maxgränsen är 255,

Om jag vore dig skulle jag avinstallera allt och följa min guide som jag gjort på engelska - HÄR -

Om din sköld försvinner är den på dina fötter det är en bug som händer om du inte har rätt skelett mod Tanka ner: XP32 Maximum Skeleton tillsammans med Duel Sheath Redux för att få skölden att stanna på ryggen! Ett must have mod om du kör den modden och är även rekommenderad av han som gjorde modden.

Har både XP32 och Dual Sheath Redux moddarna, lite därför jag är förvånad, fungerar på vakterna men den försvinner för mig, kan vara att den är i marken men tycker den borde följa med modellen när man hoppar... Körde Full preset tidigare, lite tungdrivet, har vanliga performance på nu så inga problem med FPSen nu. Innan jag ändrade till Performance hade jag alla moddar med max texturer, ville se hur jobbigt det blev, men lite väl jobbigt som sagt. Bytte till 1024-texturerna, då rullade det mycket bättre.

INI-filerna har jag också laddat ner, följt den guiden som en slav

uGridLoad är kvar på 5. Men nu ser det, nästan ut som på bilderna, vet egentligen inte vad den stora skillnaden är mellan Full och Performance, men kanske byta tillbaka till 2k-texturerna så blir det lite snyggare, tar bara så sjukt lång tid Bara skölden som spökar nu.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Har både XP32 och Dual Sheath Redux moddarna, lite därför jag är förvånad, fungerar på vakterna men den försvinner för mig, kan vara att den är i marken men tycker den borde följa med modellen när man hoppar... Körde Full preset tidigare, lite tungdrivet, har vanliga performance på nu så inga problem med FPSen nu. Innan jag ändrade till Performance hade jag alla moddar med max texturer, ville se hur jobbigt det blev, men lite väl jobbigt som sagt. Bytte till 1024-texturerna, då rullade det mycket bättre.

INI-filerna har jag också laddat ner, följt den guiden som en slav

uGridLoad är kvar på 5. Men nu ser det, nästan ut som på bilderna, vet egentligen inte vad den stora skillnaden är mellan Full och Performance, men kanske byta tillbaka till 2k-texturerna så blir det lite snyggare, tar bara så sjukt lång tid Bara skölden som spökar nu.

Kolla så du inte har kryssat ur något under Dual Sheath Redux i din Mod Managern Ingame.
Och se till så du inte har en Custom Sköld utan Vanilla/Immersive Armor sköldarna och glöm inte att ReProcca med filen som medföljer Duel Sheath Redux.

Full och Performance är olika enblocal/series inställningar. Om du trycker Shift+Enter ingame så kan du ändra inställningarna själv. Sätta på Depth of Field osv. Du kan också ändra belysningen I Interiors(dungeons, taverns, I hus) etc under EFFECTS->AmbietLightningInteriorDay, AmbietLightningInteriorNight. Du kan också jämföra med enb på och av med Shift+12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Glöm inte att tanka ner http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/48629/? om du stöter på fler problem !

Om din sköld försvinner är den på dina fötter det är en bug som händer om du inte har rätt skelett mod Tanka ner: XP32 Maximum Skeleton tillsammans med Duel Sheath Redux för att få skölden att stanna på ryggen! Ett must have mod om du kör den modden och är även rekommenderad av han som gjorde modden.[/CODE]

Kör inte med några vapen/armor mods för tillfället, de armor mods jag brukar tanka ner är mer "lol" armors eller replacers, mycket roligare med replacers iaf och Immersive armors/weapons är nästan lite för mycket för min smak men det brukar dock sluta med att jag installerar dom ändå.

Jag använder XPMS Extended, en modifierad XP32 Skeleton med fler funktioner anpassad för HDT och ECE.

Skölden är inte på marken, har råkat ut för det förr så vet hur det ser ut, allt annat fungerar, det är bara det att skölden försvinner precis som i vanilla om jag equipa 2h svärdet. Däremot kan jag ha både 2h, 1h, sköld, båge, armborst, quiver, maces, knivar, cloak, backpack, yxa, torch och stekpanna på mig (överdrivet mycket med andra ord) men skölden försvinner så fort jag lägger mitt 2h vapen i händerna och ploppar fram från ingenstans när jag equipa mitt 1h svärd.

Skölden är vanilla.

Skrivet av AMD-FX:

Det skulle väl vara den mod som kr0owe använder, fast då blir det tropisk miljö. Se hans bilder några sidor tillbaka

Kanske därför mitt spel funkar skit ibland :). Jag installerar ofta utan att läsa om problemen

Var inte jag, däremot var jag sugen på den men den (Tropical) stöder inte Dragonborn, inte DG heller vill jag minnas. :/

Ska dock dra ner Seasons of Skyrim winter editions har jag tänkt. (:

Dessa mods har jag för tillfället installerade vilket ger sammanlagt 80st esp's! Många esp's få mods, hm. (vissa av dom som är listade är dock skse plugins)..

Cloaks of Skyrim
Winter is Coming
Dual Sheath Redux
Enhanced Character Edit
Equipping Overhaul
Facelight
FemFeet Redesigned
SeveNBase Female Body
SG Hair Pack
Schlongs of Skyrim (lol)
XPMS Extended
Xvision Children - Redone
Companion Selene Kate - Still Alive
Alternate Start - Live Another Life
Arrows and Bolts Tweaks
Deadly Combat
Dodge Mod
Drinking Fountains of Skyrim
Dual Wield Parrying
Frostfall - Hypothermia Camping Survival
Hunterborn
Immersive Creatures
Immersive Patrols
No Spinning Death Animation
Non-Essential Children
Proper Aiming
Proper Length Arrows
Realistic Needs and Diseases
Realistic Ragdolls and Force
SkyTEST - Realistic Animals and Predators
SkyUI
T3nd0s Skyrim Redone
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes
DYNAVISION Dynamic Depth of Field
Enhanced Blood Textures
PNENB
Pure Waters
Realistic Lighting Overhaul
RealLike ENB
Skyrim Particle Patch for ENB All In One
HDT Physics Extension
Unofficial Skyrim Patches
ShowRaceMenu Precache Killer
Stable uGridsToLoad
Review Studio

EDIT: Detta är inte miin loadorder eller ens installorder, jag kopierade och klistrade in namnet från min mapp innehållande de mods som jag har installerat vilket gick snabbare imo.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

EDIT: Detta är inte miin loadorder eller ens installorder, jag kopierade och klistrade in namnet från min mapp innehållande de mods som jag har installerat vilket gick snabbare imo.

Går snabbare att gå in i din Start meny-> "Kör" -> %localappdata% -> Skyrim -> Loadorder.txt och kopiera allt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Går snabbare att gå in i din Start meny-> "Kör" -> %localappdata% -> Skyrim -> Loadorder.txt och kopiera allt där

Nice, fungerade dock inte så bra om man installerat genom MO eller vad problemet nu är eftersom jag bara fick ut detta men iofs är ingen av dessa installerade på annat vis heller...

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
PNENB.esp
DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
SkyUI.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Purewaters.esp

Har inte heller Data aktiverat för skyrim laucher, något tips?

EDIT2: Hm nu ploppade dom fram.

Dawnguard.esm
Dragonborn.esm
HearthFires.esm
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
CharacterMakingExtender.esp
Chesko_Frostfall.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
Cloaks.esp
DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
DeadlyCombat.esp
DeadlyCombat_GiantsAIFix.esp
Dodge Mod.esp
Drinking Fountains of Skyrim.esp
Dual Sheath Redux Patch.esp
Dual Sheath Redux.esp
Dual Wield Parrying_SKSE.esp
Equipping Overhaul.esp
Facelight.esp
Hunterborn.esp
Hunterborn_Dawnguard-Patch.esp
Hunterborn_Frostfall-Patch.esp
Hunterborn_RND-Patch.esp
Immersive Battles.esp
Immersive Brigands.esp
Immersive Dawnguard.esp
Immersive Dragonborn.esp
Immersive Factions.esp
Immersive Mercenaries.esp
Immersive NPC in the dark.esp
Immersive Patrols.esp
Immersive Travelers.esp
Immersive Werewolves.esp
NonEssentialChildren.esp
PNENB.esp
Proper Aiming.esp
Purewaters.esp
RND_Dawnguard-Patch.esp
RND_Dragonborn-Patch.esp
RND_DrinkingFountains-Patch.esp
RND_HearthFires-Patch.esp
RND_PureWaters-Patch.esp
RND_USKP-Patch.esp
ReProccer.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
RealisticNeedsandDiseases.esp
SkyRe_Combat.esp
SkyRe_EncounterZones.esp
SkyRe_EnemyAI.esp
SkyRe_EnemyScaling.esp
SkyRe_Main.esp
SkyRe_Races.esp
SkyRe_SIC Crossbowfix.esp
SkyRe_StandingStones.esp
SkyRe_Survivalism.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
SkyUI.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Unofficial Dawnguard Patch.esp
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Unofficial Skyrim Patch.esp
WetandCold - Ashes.esp
WetandCold.esp
Xvision Children - Complete.esp
Xvision Children - NEC.esp
Xvision Children - USKP.esp
Xvision Children.esm
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD - Realistic Ragdoll Force - Realistic.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
dD-No Spinning Death Animation.esp
mothPriestSandals_weightsliderFix.esp

EDIT3: Hur uppdateras den listan? Mina senaste installerade mods finns inte med, det är inte heller korrekt loadorder.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Kör inte med några vapen/armor mods för tillfället, de armor mods jag brukar tanka ner är mer "lol" armors eller replacers, mycket roligare med replacers iaf och Immersive armors/weapons är nästan lite för mycket för min smak men det brukar dock sluta med att jag installerar dom ändå.

Jag använder XPMS Extended, en modifierad XP32 Skeleton med fler funktioner anpassad för HDT och ECE.

Skölden är inte på marken, har råkat ut för det förr så vet hur det ser ut, allt annat fungerar, det är bara det att skölden försvinner precis som i vanilla om jag equipa 2h svärdet. Däremot kan jag ha både 2h, 1h, sköld, båge, armborst, quiver, maces, knivar, cloak, backpack, yxa, torch och stekpanna på mig (överdrivet mycket med andra ord) men skölden försvinner så fort jag lägger mitt 2h vapen i händerna och ploppar fram från ingenstans när jag equipa mitt 1h svärd.

Skölden är vanilla.

Var inte jag, däremot var jag sugen på den men den (Tropical) stöder inte Dragonborn, inte DG heller vill jag minnas. :/

Ska dock dra ner Seasons of Skyrim winter editions har jag tänkt. (:

Dessa mods har jag för tillfället installerade vilket ger sammanlagt 80st esp's! Många esp's få mods, hm. (vissa av dom som är listade är dock skse plugins)..

Cloaks of Skyrim
Winter is Coming
Dual Sheath Redux
Enhanced Character Edit
Equipping Overhaul
Facelight
FemFeet Redesigned
SeveNBase Female Body
SG Hair Pack
Schlongs of Skyrim (lol)
XPMS Extended
Xvision Children - Redone
Companion Selene Kate - Still Alive
Alternate Start - Live Another Life
Arrows and Bolts Tweaks
Deadly Combat
Dodge Mod
Drinking Fountains of Skyrim
Dual Wield Parrying
Frostfall - Hypothermia Camping Survival
Hunterborn
Immersive Creatures
Immersive Patrols
No Spinning Death Animation
Non-Essential Children
Proper Aiming
Proper Length Arrows
Realistic Needs and Diseases
Realistic Ragdolls and Force
SkyTEST - Realistic Animals and Predators
SkyUI
T3nd0s Skyrim Redone
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes
DYNAVISION Dynamic Depth of Field
Enhanced Blood Textures
PNENB
Pure Waters
Realistic Lighting Overhaul
RealLike ENB
Skyrim Particle Patch for ENB All In One
HDT Physics Extension
Unofficial Skyrim Patches
ShowRaceMenu Precache Killer
Stable uGridsToLoad
Review Studio

EDIT: Detta är inte miin loadorder eller ens installorder, jag kopierade och klistrade in namnet från min mapp innehållande de mods som jag har installerat vilket gick snabbare imo.

Oj, blandar nog ihop med nån annan ja

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Går snabbare att gå in i din Start meny-> "Kör" -> %localappdata% -> Skyrim -> Loadorder.txt och kopiera allt där

Jag valde alla installerade filer i NMM och sedan export to textfile. Fick dock radera =1 manuellt som fanns efter alla namn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag valde alla installerade filer i NMM och sedan export to textfile. Fick dock radera =1 manuellt som fanns efter alla namn

Testade först något liknande i MO, den visade dock bara mods som jag installerat i listan och inte esp/esm och jag har "mergat" många utav mina mods bara för att listan inte ska bli för lång och rörig.

Det har dock sina nackdelar, vill jag t.ex avinstallera Winter is Coming så ryker också Cloaks of Skyrim osv och kategorier orkar jag inte fixa med.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

EDIT3: Hur uppdateras den listan? Mina senaste installerade mods finns inte med, det är inte heller korrekt loadorder.

Den ska uppdateras efter du kört BOSS Load order.

http://i.imgur.com/kgF3Kd7.png -> http://i.imgur.com/x4zaKmD.png

Din lista ser helt fel ut så tror något gått snett.

Permalänk
Medlem

Kan man få låna tråden lite då det pratas aktivt om Skyrim här? Jag installerade Legendary edition och kör spelet på medium i 2560x1080 (med hjälp av Flawless widescreen), jag tror jag har patch 1.9. Dessvärre så har jag något konstigt lagg som gör det helt ospelbart, speciellt när jag är inomhus, bilden hackar sig fram när jag tittar runt. Finns det någon lösning?

Jag har 6970, i5 2500k, 12GB ram så det ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Den ska uppdateras efter du kört BOSS Load order.

http://i.imgur.com/kgF3Kd7.png -> http://i.imgur.com/x4zaKmD.png

Din lista ser helt fel ut så tror något gått snett.

Så ser min mapp också ut men det fattas mods och har en skum lista i DLClist och loadorder.
Kan det bero på MO tro? Det är iofs konstigt att de mods som finns där har lyckats hamna där isf men det är det enda jag kan tänka mig.
Använde iofs NMM i ett tag innan tills jag började installera manuellt istället, sen gick jag över till MO och installerar allt där igenom.

Har kört BOSS 2 gånger nu utan skillnad.

EDIT: Såg nu att man kunde kopiera listan från SKSE.log istället. (:

(0 -> 0) Skyrim.esm
(1 -> 1) Update.esm
(2 -> 2) Unofficial Skyrim Patch.esp
(3 -> 3) Dawnguard.esm
(4 -> 4) Unofficial Dawnguard Patch.esp
(5 -> 5) HearthFires.esm
(6 -> 6) Unofficial Hearthfire Patch.esp
(7 -> 7) Dragonborn.esm
(8 -> 8) Unofficial Dragonborn Patch.esp
(9 -> 9) Schlongs of Skyrim - Core.esm
(10 -> 10) Xvision Children.esm
(11 -> 11) Xvision Children - Complete.esp
(12 -> 12) Chesko_Frostfall.esp
(13 -> 13) PNENB.esp
(14 -> 14) Dual Sheath Redux.esp
(15 -> 15) Hunterborn.esp
(16 -> 16) Hunterborn_Dawnguard-Patch.esp
(17 -> 17) Hunterborn_Frostfall-Patch.esp
(18 -> 18) Immersive Battles.esp
(19 -> 19) Immersive Brigands.esp
(20 -> 20) Immersive Dawnguard.esp
(21 -> 21) Immersive Dragonborn.esp
(22 -> 22) Immersive Factions.esp
(23 -> 23) Immersive Mercenaries.esp
(24 -> 24) Immersive Patrols.esp
(25 -> 25) Immersive Travelers.esp
(26 -> 26) Immersive Werewolves.esp
(27 -> 27) Skyrim Immersive Creatures.esp
(28 -> 28) Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
(29 -> 29) WetandCold.esp
(30 -> 30) WetandCold - Ashes.esp
(31 -> 31) DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
(32 -> 32) SkyUI.esp
(33 -> 33) Cloaks.esp
(34 -> 34) Cloaks - Dawnguard.esp
(35 -> 35) 1nivWICCloaks.esp
(36 -> 36) 1nivWICSkyCloaksPatch.esp
(37 -> 37) mothPriestSandals_weightsliderFix.esp
(38 -> 38) Equipping Overhaul.esp
(39 -> 39) SkyRe_Main.esp
(40 -> 40) SkyRe_Combat.esp
(41 -> 41) SkyRe_EncounterZones.esp
(42 -> 42) SkyRe_EnemyAI.esp
(43 -> 43) SkyRe_EnemyScaling.esp
(44 -> 44) SkyRe_StandingStones.esp
(45 -> 45) SkyRe_Survivalism.esp
(46 -> 46) SkyRe_SIC Crossbowfix.esp
(47 -> 47) Proper Aiming.esp
(48 -> 48) Schlongs of Skyrim.esp
(49 -> 49) SOS - VectorPlexus Muscular Addon.esp
(50 -> 50) SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
(51 -> 51) dD - Enhanced Blood Main.esp
(52 -> 52) dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
(53 -> 53) Drinking Fountains of Skyrim.esp
(54 -> 54) Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
(55 -> 55) Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
(56 -> 56) Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
(57 -> 57) Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
(58 -> 58) Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
(59 -> 59) RealisticNeedsandDiseases.esp
(60 -> 60) RND_Dawnguard-Patch.esp
(61 -> 61) RND_HearthFires-Patch.esp
(62 -> 62) RND_Dragonborn-Patch.esp
(63 -> 63) RND_DrinkingFountains-Patch.esp
(64 -> 64) Hunterborn_RND-Patch.esp
(65 -> 65) RND_USKP-Patch.esp
(66 -> 66) DeadlyCombat.esp
(67 -> 67) DeadlyCombat_GiantsAIFix.esp
(68 -> 68) Dual Wield Parrying_SKSE.esp
(69 -> 69) Dodge Mod.esp
(70 -> 70) dD-No Spinning Death Animation.esp
(71 -> 71) SGHailPackAllinOne.esp
(72 -> 72) NonEssentialChildren.esp
(73 -> 73) Alternate Start - Live Another Life.esp
(74 -> 74) CharacterMakingExtender.esp
(75 -> 75) dD - Realistic Ragdoll Force - Realistic.esp
(76 -> 76) Facelight.esp
(77 -> 77) SkyRe_Races.esp
(78 -> 78) Purewaters.esp
(79 -> 79) RND_PureWaters-Patch.esp
(80 -> 80) Xvision Children - USKP.esp
(81 -> 81) Xvision Children - NEC.esp
(82 -> 82) Dual Sheath Redux Patch.esp
(83 -> 83) ReProccer.esp
(84 -> 84) Immersive NPC in the dark.esp

Var bör Immersive NPC in the dark ligga för jag antar att Reproccer bör ligga sist. Nåja installerar bara mods för tillfället ändå och Immersive NPC in the dark var den senaste. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Går det att ladda ned mods i ett pack eller måste man ladda ned alla en för en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Kan man få låna tråden lite då det pratas aktivt om Skyrim här? Jag installerade Legendary edition och kör spelet på medium i 2560x1080 (med hjälp av Flawless widescreen), jag tror jag har patch 1.9. Dessvärre så har jag något konstigt lagg som gör det helt ospelbart, speciellt när jag är inomhus, bilden hackar sig fram när jag tittar runt. Finns det någon lösning?

Jag har 6970, i5 2500k, 12GB ram så det ska inte vara några problem.

Hur ser din FPS ut ? Skyrim är sjukt dåligt portat och dom tänkte inte på att datorer har högre hz än spelkonsoler (60) bäst är att ställa om skärmarna till 60 hz när du spelar skyrim för att undvika ghosting och så måste du cappa FPSen på 60 med hjälp av DxTory, MSI Afterburner, Nvidia Inspector eller något annat program för att få spelmotorn att funka som den ska.

Skrivet av kr0owe:

Så ser min mapp också ut men det fattas mods och har en skum lista i DLClist och loadorder.
Kan det bero på MO tro? Det är iofs konstigt att de mods som finns där har lyckats hamna där isf men det är det enda jag kan tänka mig.
Använde iofs NMM i ett tag innan tills jag började installera manuellt istället, sen gick jag över till MO och installerar allt där igenom.

Har kört BOSS 2 gånger nu utan skillnad.

Jag tror att MO kan har något o göra med det där. Jag har bara använt NMM och det har funkat glasklart. Du borde testa men kan bli jobbigt att flytta över alla mods och installera om allt :/

Skrivet av taximustafa:

Går det att ladda ned mods i ett pack eller måste man ladda ned alla en för en?

Det beror på vad för typ av mods du letar efter. Gameplay, Overhauls, Texture mods etc.

Permalänk
Skrivet av Nyndra:

Det beror på vad för typ av mods du letar efter. Gameplay, Overhauls, Texture mods etc.

Vore fint med ett standard mod pack med lite gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Vore fint med ett standard mod pack med lite gott o blandat

Då kan jag rekommendera en overhaul mod som heter SkyRe - Det gör om spelet rätt mycket du kan läsa om allt vad modden gör i deras beskrivning.

Här är en halvtimmes video som förklarar det mesta också: - https://www.youtube.com/watch?v=UfR2Sts6jXM -

Det är en väldigt bra mod som gör om ditt spel jag spelar med den själv och kan inte lira utan för det blir för lätt

Sen kan du tanka ner Texture packs Skyrim 2K Textures - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/? -

Om du vill ha ett Armor / Vapen pack med mycket olika vapen och armor så tanka ner

Immersive Armors

Immersive Weapons

Tänk på att använda SkyRe patches efter du har tankat och installerat Armor/Vapen modden. -HÄR- Och tänk på att använda ReProccer som kommer med SkyRe installationen efter du har installerat allt för att få korrekta stats på dina vapen/armor.

Efter det är det inte mycket mer som du kan få I mod packs utan du måste tanka ner mod för mod och patch för patch för att få allt och funka.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har bara installerat den utan problem (hoppas jag i alla fall)
Här är min lista
LOOT lägger Unbelievable Grass.esp före UFO - Ultimate Follower Overhaul.esp vilket inte funkar för då syns inte gräset som följer med Unbelievable Grass. Det kan vara mer fel, men jag har ingen aning vad jag ska flytta manuellt

Kan säga att LOOT kommer replaca BOSS i framtiden men det är inte färdigbyggt än och jag har sett massor av folk som fått konstiga loadorders med LOOT. Det är rekommenderat att fortsätta använda BOSS tills LOOT är färdigbyggt.

Permalänk
Skrivet av Nyndra:

Då kan jag rekommendera en overhaul mod som heter SkyRe - Det gör om spelet rätt mycket du kan läsa om allt vad modden gör i deras beskrivning.

Här är en halvtimmes video som förklarar det mesta också: - https://www.youtube.com/watch?v=UfR2Sts6jXM -

Det är en väldigt bra mod som gör om ditt spel jag spelar med den själv och kan inte lira utan för det blir för lätt

Sen kan du tanka ner Texture packs Skyrim 2K Textures - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/? -

Om du vill ha ett Armor / Vapen pack med mycket olika vapen och armor så tanka ner

Immersive Armors

Immersive Weapons

Tänk på att använda SkyRe patches efter du har tankat och installerat Armor/Vapen modden. -HÄR- Och tänk på att använda ReProccer som kommer med SkyRe installationen efter du har installerat allt för att få korrekta stats på dina vapen/armor.

Efter det är det inte mycket mer som du kan få I mod packs utan du måste tanka ner mod för mod och patch för patch för att få allt och funka.

Hmm okej, så det finns inget "one button" mod pack? Skulle underlätta en hel del