Dell E4300 bytt tangentbord - bakgrundsbelysning fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Dell E4300 bytt tangentbord - bakgrundsbelysning fungerar inte.

Hej!
Tänkte fråga om någon haft liknande problem.
Har en basic Dell E4300 med lite godis som jag uppgraderat.
Framför allt bytt tangentbordet som gick sönder. Köpt ett som skall enligt spec ha bakgrundbelysning. Men bakgrunsbelysningen fungerar inte. Jag undrar om det är något särskild mjukvara eller komponentnummer som man måste ha?
Rätt irriterande.

Mvh
Regert

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Hej!
Tänkte fråga om någon haft liknande problem.
Har en basic Dell E4300 med lite godis som jag uppgraderat.
Framför allt bytt tangentbordet som gick sönder. Köpt ett som skall enligt spec ha bakgrundbelysning. Men bakgrunsbelysningen fungerar inte. Jag undrar om det är något särskild mjukvara eller komponentnummer som man måste ha?
Rätt irriterande.

Mvh
Regert

Töligt problem, det enda som ringer i mitt huvud är om en kabel sitter lös eller har lossnat vid montering.
Annars vetifan vad orsaken skulle vara.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Töligt problem, det enda som ringer i mitt huvud är om en kabel sitter lös eller har lossnat vid montering.
Annars vetifan vad orsaken skulle vara.

Jag skall kolla, men det är inte så sannolikt, fast vem vet. Tangentbordet sitter med en rätt precis kontakt som sitter direkt mot resten av datorn.
Har också en version av Dell Control Point mjukvaran som skall behövas, men vet ej vilken är rätt version.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Jag skall kolla, men det är inte så sannolikt, fast vem vet. Tangentbordet sitter med en rätt precis kontakt som sitter direkt mot resten av datorn.
Har också en version av Dell Control Point mjukvaran som skall behövas, men vet ej vilken är rätt version.

Vi får hoppas att det är kabeln.

(Ofta du har samma CPU som jag?)
AMD Phenom II 1100T BE.
Nåväl den skickas iväg till kund på fredag, och sedan blir det Intel.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vi får hoppas att det är kabeln.

(Ofta du har samma CPU som jag?)
AMD Phenom II 1100T BE.
Nåväl den skickas iväg till kund på fredag, och sedan blir det Intel.

Det är en kontakt kopplad på något sätt direkt i tangentbordet som trycks tillsammans med tangentbordet in i datorn och skruvas fast. Men jag får höra med leverantören.

Ah, har du en AMD Phenom II 1100T BE? Den är riktigt bra faktiskt.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Det är en kontakt kopplad på något sätt direkt i tangentbordet som trycks tillsammans med tangentbordet in i datorn och skruvas fast. Men jag får höra med leverantören.

Ah, har du en AMD Phenom II 1100T BE? Den är riktigt bra faktiskt.

Ja den har varit klockren.
Men nu hoppar jag över till Intel då jag måste ha prestandan.
Vi får bara be till Gud att AMD kör ett prestanda race om några år.
Dock är det synd att Samsung är så blinda och inte ser att dom har alla medel i världen att konkurrera både mot AMD och Intel.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!