Apple kan köpa Beats för 3,2 miljarder dollar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bastardjim:

Är det någon har känsla för ljudkvalité som köper beats?

Nej.

Skrivet av ggustavsson:

Herregud är det första april idag. Begriper inte varför någon skulle vilja köpa Beats/Dr dre för sådana summor,
Hade det varit nån erkänt bra tillverkare kunde man förstå, men beats, haha nån på Apple har åkt på värdens blåsning

Facebook köpte WhatsApp för 19 miljarder dollar.
Så nu vill Apple köpa något för löjligt mycket pengar också.
Det är kanske en ny trend bland storföretag, lite som att hälla champagne i vasken.

Permalänk

Beats Audio gör ju dock underverk för ljudet i HTC-telefonerna Fast det är väl främst bara mjukvara så det finns kanske bättre eller likvärdiga alternativ i framtiden. Men jag kan inte påstå att jag har hört bättre ljud från någon annans lur (Med ett par vettiga lurar då såklart).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Så länge HTC får använda Beats som förut så ser jag inga problem.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig få för mig att köpa något som har ett beatsmärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Skulle aldrig få för mig att köpa något som har ett beatsmärke.

Nehepp...

Permalänk

Herregud! Beats för 3,2 miljarder dollar:-) Hur tänkte dom här? Skulle hellre vara utan lurar än att köpa Beats.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Så länge HTC får använda Beats som förut så ser jag inga problem.

http://www.swedroid.se/htc-och-beats-avslutar-sitt-samarbete/

Permalänk
Medlem

Beats är mer än hörlurar. Det är användarinformation/streamingtjänsten de vill åt. Några 3.2 miljarder kommer de dock aldrig betala.
Det är på tok för högt. Återstår att se vad priset slutar på. Skulle gissa på strax över en miljard max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Så länge HTC får använda Beats som förut så ser jag inga problem.

Det är redan kört för HTC, de sålde sina marknadsandelar redan i september föra året...
http://gigaom.com/2013/09/27/htc-is-selling-back-its-shares-i...

HTC One M8(den nya One) har t.ex inte Beats Audio. Du förvirrar nu dig inte med BoomSound va? Dvs, stereo högtalare som faktiskt låter okej istället för en skrikig bruk direkt i telefonen?

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Insanity92:

Det är mycket värre än så, detta gäller alla andra branscher också (du fokuserar mycket på teknik). Dock när det gäller öl så är det fyra företag som äger allt:
Anheuser-Busch (äger Budweiser)
SABMiller
Heineken
Carlsberg

Några andra exempel är t.ex LVHM (Moët Hennessy Louis Vuitton) som äger alla typ alla lyxmärken inklusive De Beers som i princip har monopol på diamanter. Sen har vi WV group på bilsidan som också äger absurda mängder märken (typ 13). När det gäller mat:
http://i.imgur.com/k0pv0.jpg

Herregud! Fattar inte folk att jag Trollar?! xD

Btw, ska man vara riktigt nog så har Sverige endast 3 matleverantörer av någon egentlig omsättning. Resten är så försvinnande små.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Orici:

Så länge HTC får använda Beats som förut så ser jag inga problem.

Vadå, det är väl bara ett EQ filter som ger mer bas?

Skrivet av DavidtheDoom:

Herregud! Fattar inte folk att jag Trollar?! xD

Btw, ska man vara riktigt nog så har Sverige endast 3 mat leverantörer av någon egentlig omsättning. Resten är så försvinnande små.

Jaha, hade inte mitt trollfilter på, är ju inte inne på flashback

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det är redan kört för HTC, de sålde sina marknadsandelar redan i september föra året...
http://gigaom.com/2013/09/27/htc-is-selling-back-its-shares-i...

HTC One M8(den nya One) har t.ex inte Beats Audio. Du förvirrar nu dig inte med BoomSound va? Dvs, stereo högtalare som faktiskt låter okej istället för en skrikig bruk direkt i telefonen?

Skrivet av Insanity92:

Vadå, det är väl bara ett EQ filter som ger mer bas?

Jaha, hade inte mitt trollfilter på, är ju inte inne på flashback

Har HTC One (m7) och när man kollar på film m.m. så syns beats loggan i notifikationsfältet men det kan vara BoomSound.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Facebook köpte WhatsApp för 19 miljarder dollar.
Så nu vill Apple köpa något för löjligt mycket pengar också.
Det är kanske en ny trend bland storföretag, lite som att hälla champagne i vasken.

Hehe, vaska företag! Det har ju faktiskt förekommit ganska länge bland storföretag när man tänker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Har HTC One (m7) och när man kollar på film m.m. så syns beats loggan i notifikationsfältet men det kan vara BoomSound.

Beats Audio på HTC One var bara ett EQ som höjde basen och diskanten så det blev en "hängmatte" effekt, i vanliga små plugs kan det låta okej men ta på dig vilket annat par riktiga hörlurar som helst och det blir fruktansvärt dåligt. Boomsound är namnet på själva högtalarna som sitter på telefonens framsida, Beats audio spelar marginell skillnad här.

Är du en av dem som tycker om Beats Audio så finns det appar där du kan ställa in eget EQ på telefonen utan att behöva betala extra för märket Beats.
T.ex: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroi...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

försvinnande liten mängd Retro spel så som Half-Life 3 och Battlefield 6

Tack för leendet

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ninjaflipp:

Tack för leendet

Bra att någon gillade det!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Alucius:

Apples fokus är detsamma. Störst vikt på utseende och hype för att locka en massmarknad. Då får man ju också kvalitet där efter. Så de är som gjorda för varandra.Vill du ha bra lurar så köper du till exempel Sennheiser.

Det var mig ett jäkla tjat om Apple och hype. Hype är vad vet benämningen på något som får större uppmärksamhet än det kanske förtjänar, men sen när det som blivit upp-hype:at väl visar sig (och inte vara så bra som man kanske hoppats) så brukar hype:en lägga sig. Vad jag vet är Apples produkter fortfarande rätt populära – man undrar ju hur länge hype:en ska håll i sig?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag försöker förstå detta och hur jag än vrider och vänder på detta så kan jag inte se vad Apple får för priset?

Beats hörlurar/högtalare? Är väl bättre än Apples egna kanske? men finns det inte bättre partners/företag att köpa upp? Jag tror inte man är intresserad av "Beats"-namnet, det vore väldigt olikt Apple.

Jimmy Iovine är väl en bra kontakt för Apple men inte värd så mycket pengar?

Kvar finns Beats Music, en rätt ung. konkurrent till iTunes (Radio), kan det vara så enkelt att man köper en konkurrent för att lägga ner den och kanske ta något knowhow till iTunes Radio? Det känns ju som att iTunes (köpa musik) börjar bli lite gammalt och grått jämfört med streaming, Spotify te.x.

Det man dock vet är att Apple är inga idioter och de slösar inte bort pengar i onödan så om detta rykte har någon sanning bakom sig så ser Apple något värdefullt med det.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det var mig ett jäkla tjat om Apple och hype. Hype är vad vet benämningen på något som får större uppmärksamhet än det kanske förtjänar, men sen när det som blivit upp-hype:at väl visar sig (och inte vara så bra som man kanske hoppats) så brukar hype:en lägga sig. Vad jag vet är Apples produkter fortfarande rätt populära – man undrar ju hur länge hype:en ska håll i sig?

Ja hype är benämningen på något som får större uppmärksamhet än det förtjänar. Definitivt Apple. Men orsaken att det finns en Hype till att börja med och att den fortsätter är Apples aggressiva marknadsföring samt aggressiva "avtalsförhandlande" med leverantörer.

Apple är en av världens mest innovationsfientliga företag just nu vars arme av advokater bidrar till stöld av andras innovationer, kvävande av teknikutveckling hos småföretag och blockerande av konkurrenters utveckling av ny teknik.

En bra sammanfattning är "Patenttalibaner".

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk

Let the Apple-hate begin.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på Beats. Kostar skjortan men ljudmässigt kommer de inte i närheten av Beyerdynamic och andra tillverkare som vet vad de pysslar med.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Let the Apple-hate begin.

Svårt att hata Apple när det är Beats by Dr.Dre man skriver om i samma mening...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apropå det här med "kändisars spellistor" och dylikt så har jag svårt för det.
Spotify försöker med det hela tiden, men problemet är att de är så fantastiskt dåliga (säger jag utan att ens ha lyssnat på dem). Är det någon som faktiskt hoppar på tåget? Det är bara tramsmusik som man kan få på vilken radioskvalkanal som helst.
Nu tror jag ju att det, bortsett från min cynism, är något som faktiskt kommer att slå. Apple, trots att de gått ned sig lite, har fortfarande fingertoppskänsla i sådant här. Jag tror nog att de är mer sugen på varumärkesexklusivitet och deras strömtjänst än deras hörlurar som de är idag.

Jag tänker överlåta på nedklankandet till andra, men kan väl inte påstå att jag skulle lockas. Jag brukar dock vara i marknadsminoritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ot
Permalänk
Skrivet av Alucius:

Ja hype är benämningen på något som får större uppmärksamhet än det förtjänar. Definitivt Apple. Men orsaken att det finns en Hype till att börja med och att den fortsätter är Apples aggressiva marknadsföring samt aggressiva "avtalsförhandlande" med leverantörer.

Apple är en av världens mest innovationsfientliga företag just nu vars arme av advokater bidrar till stöld av andras innovationer, kvävande av teknikutveckling hos småföretag och blockerande av konkurrenters utveckling av ny teknik.

En bra sammanfattning är "Patenttalibaner".

Apple blir själva stämda som det sjunger om det.

http://appleinsider.com/articles/10/11/29/as_worlds_most_sued...
http://appleinsider.com/articles/12/04/13/apple_faces_more_pa...

Känns som en väldigt onyanserad slutsats att det är just Apple som är bovarna. Om Apple inte haft patent på vissa till synes triviala saker är jag rätt säker på att andra hade tagit patent på dem och stämt Apple för dessa.

Menar inte att blint försvara Apple, men att dra slutsatsen att de skulle vara ena riktiga rövare utan något rent mjöl i påsen är en kraftig överdrift tycker jag. Men människan har en förmåga att ofta vilja förenkla saker och inte se nyanserna. Det blir liksom enklare så. Men det stämmer sällan överens med verkligheten.

Skrivet av RainForce:

Let the Apple-hate begin.

It already has.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Det var ju inte direkt svårt att komma in på artikeln. Ändra "Authorised=false" till "Authorised=true" i länken bara...

Såhär:
http://www.ft.com/intl/cms/s/e330e830-d6f3-11e3-b95e-00144fea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Apples fokus är detsamma. Störst vikt på utseende och hype för att locka en massmarknad. Då får man ju också kvalitet där efter. Så de är som gjorda för varandra.

Vill du ha bra lurar så köper du till exempel Sennheiser.

Jag håller inte riktigt med dig där. Jag tycker att Apple har flera bra produkter, det är bara priserna som är helt galna ibland.

Har inte hört en enda hörlur från Sennheiser som får den musiken jag lyssnar på att låta bra. Så jag håller nog inte med där heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aeones:

Jag håller inte riktigt med dig där. Jag tycker att Apple har flera bra produkter, det är bara priserna som är helt galna ibland.

Har inte hört en enda hörlur från Sennheiser som får den musiken jag lyssnar på att låta bra. Så jag håller nog inte med där heller.

Problemet är att Apple på senare år har gått mer och mer mot design före funktion. De var bättre på balansen förr. Att ingen ingenjör sa till designern att det var en dålig idé att sätta antennen oskyddad på utsidan är för mig ett mysterium. Deras senaste skärm är också ett stort steg ner. Deras gamla Cinemadisplay var uppskattade. Rätt dyra men bra skärmar. Nu har de en skärm med enbart en mini-DP som inte ens är höj och sänkbar och som dessutom kalibrerar dåligt. Den är bara designad som ett tillbehör till nya MBP och Air. De har en del udda beslut när det gäller laptoparna också. I jakten på tjocklek så blir några av dem obehagligt varma. Vissa MBP drar mer ström en nätadaptern kan leverera så belastar man dem hårt så drar de från både sladd och batteri samtidigt vilket betyder att du har en begränsad tid att använda den även med sladd. De har också snålat ordentligt på avlastningen till strömsladden så den har en förmåga att gå sönder. Det är några exempel på det verkar som om Apple nu prioriterar form före funktion. Tycker hela konceptet med nya Mac Pro är ett annat exempel. Häftig design med "papperskorgen" men inte alls designat som ett arbetsverktyg som det tidigare varit. Designmässigt tycker jag den är snygg men sjukt opraktisk. De bytta i alla fall ut Radeon mot Firepro så ett litet steg i rätt riktning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det enda skillnaden mellan Beats och vanliga skräplurar är en funktion som förr kallades för loudness. Dvs, man aktiverar fjortisbasen och vips kan man ta 2 papp för ett par Kjell o Company lurar.

Permalänk
Vägledare

Heja Spotify

Permalänk

Tycker Beats va bra, Då har jag även haft Sennheiser, Jays five,Koss,Plexgear och massa andra märken,

Däremot tycker jag Inear lurar är känsliga då dom inte klarar slitaget av 9 timmar om dagen i 100 dagar. Då jag får köpa 3 par om året, Vilket blir att man testar rätt många Inear lurar.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller