HDMI -> DVI-I strul med färger.

Permalänk
Medlem

HDMI -> DVI-I strul med färger.

Hej kloka sweclockers!

Jag försöker koppla min laptop via HDMI->DVI-I till en extern skärm men lyckas bara få grön (bifogat kamera foto) och allmänt knasig bild.

Någon som känner till problemet och har lust och hjälpa? Har försökt googla utan resultat.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BecaHa:

Hej kloka sweclockers!

Jag försöker koppla min laptop via HDMI->DVI-I till en extern skärm men lyckas bara få grön (bifogat kamera foto) och allmänt knasig bild.

Någon som känner till problemet och har lust och hjälpa? Har försökt googla utan resultat.

Mvh

http://s23.postimg.org/fvpuz90zb/20140511_181451.jpg

Testa med annan kabel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Testat men utan resultat. Kan det vara glapp mellan hdmin och moderkortet?

Permalänk
Medlem

Det är inte ingången i skärmen/hela skärmen?

Man måste utesluta fel.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Det är inte ingången i skärmen/hela skärmen?

Man måste utesluta fel.

Jag kapar ditt tåg och föreslår samma sak, kolla med en annan skärm genom att koppla in datorn till t.ex en TV.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Samma DVI ingång funkar prima med min stationära. När jag rör lite vid hdmi uttaget på laptopen så märker jag lite förändringar i färger känns som ett litet glapp? Är det möjligt att glapp kan orsaka konstiga färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BecaHa:

Samma DVI ingång funkar prima med min stationära. När jag rör lite vid hdmi uttaget på laptopen så märker jag lite förändringar i färger känns som ett litet glapp? Är det möjligt att glapp kan orsaka konstiga färger.

Det är det i allra högsta grad, mitt allra första grafikkort jag köpte fick glapp i lödningarna efter ett tag, så jag lödde om och problemet försvann.
För mig personligen så blev färgerna liknande som för dig plus att bilden var borta på vissa områden.
Eftersom att det är en laptop du har så har du 3 alternativ.
1: Har du garanti kvar så lämna in den.
2: Skicka in den och låt den bli reparerad, se dock till att få kostnadsförslag först så att du inte får en chock när räkningen kommer.
3: Öppna laptopen och löd fast det igen. Alternativt baka moderkortet i ugnen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hmm garantin är ute det är cirka 3.5år gammal MSI GX60 gaming laptop. Kan jag inte reppa den billigare via MSI? Annars kan lödnings jobbet inte kosta så mycket att fixa hos random datorbutik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BecaHa:

Hmm garantin är ute det är cirka 3.5år gammal MSI GX60 gaming laptop. Kan jag inte reppa den billigare via MSI? Annars kan lödnings jobbet inte kosta så mycket att fixa hos random datorbutik?

Det du kan göra är att kontakta både MSI och din lokala datorfirma/reparatör för att se vem som gör det billigast.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!