Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Musen ändrar sensitivity

Tjena, ibland när jag kör csgo så ändras min sensitivity och blir antingen väldigt hög elr väldigt låg. Detta händer ungefär en gång varannan match och är sjukt irriterande. Jag har en rätt gammal logitech mus och jag undrar om det är fel på den elr cs och om det finns nåt sätt att lösa detta? Har detta hänt någon annan? Hittade några sidor om folk som har problem med sensitivityn i csgo men inget som liknar det som händer mig.

Permalänk

testat med en annan mus några matcher?
det är ju troligtvis musen det är fel på menar jag

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

testat med en annan mus några matcher?
det är ju troligtvis musen det är fel på menar jag

Okej. Ska försöka få tag på en annan mus o testa. Tack för svar

Permalänk
Medlem

är du säker på att du inte har mouse accel på?
sätt på raw input också

Permalänk
Hjälpsam

Exakt mus kan hjälpa

Tex om du har en klassisk MX518 eller liknande så är det ett par knappar framför/bakom scrollhjulet som ändrar sence, kan det vara dem du kommer åt?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Exakt mus kan hjälpa

Tex om du har en klassisk MX518 eller liknande så är det ett par knappar framför/bakom scrollhjulet som ändrar sence, kan det vara dem du kommer åt?

Exakt det jag tänkte på.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Exakt mus kan hjälpa

Tex om du har en klassisk MX518 eller liknande så är det ett par knappar framför/bakom scrollhjulet som ändrar sence, kan det vara dem du kommer åt?

Det skulle nog kunna vara så men vet ej hur jag lyckas trycka på dem i cs utan att jag märker någonting. Jag använder nästan inte ens scrollhjulet i det. Ska försöka få reda på vf jag trycker på den. Borde verkligen märkt det.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av axel pettersson:

Det skulle nog kunna vara så men vet ej hur jag lyckas trycka på dem i cs utan att jag märker någonting. Jag använder nästan inte ens scrollhjulet i det. Ska försöka få reda på vf jag trycker på den. Borde verkligen märkt det.

Kan även vara så att de knapparna börjar glappa lite, kanske ärgning/oxidering eller liknande som ställer till det. Om du ändå inte använder de knapparna kan du lika gärna koppla ur dem (om de har kontakt) eller löda av ena ledaren för att deaktivera dem på hårdvarunivå.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

vilken mus har du? vet att tex steelseries rival har problem med firmware där musen ändrar sens.