Permalänk
Avstängd

Funderingar kring sleeve...

Funderade på att skaffa MDPC sleeve men undrar för det första hur svårt/klurigt det är. Anser mig själv som rätt händig med händerna då dom både är små och flexibla. Fast då jag inte har någon erfarenhet och inte vill kasta bort pengar så tänkte jag fråga hur svårt det är och/eller om det är någon som gör sleeve i Sverige/Europa?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett sleeve-kit ifrån Nils, dock utan några verktyg.
Utan verktygen får man sitta och pilla med nålar och sticka sig å svära, råder dig att köpa verktyg för att ta ut stiften/kontakterna.
Annars är det är enkelt att sleeva när man fått in tekniken - det medföljer en guide.

Tror inte det finns någon som sleevar åt dig, pröva lägg ut en annons på marknaden och se ifall nån är intresserad

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av willeykk:

Jag köpte ett sleeve-kit ifrån Nils, dock utan några verktyg.
Utan verktygen får man sitta och pilla med nålar och sticka sig å svära, råder dig att köpa verktyg för att ta ut stiften/kontakterna.
Annars är det är enkelt att sleeva när man fått in tekniken - det medföljer en guide.

Tror inte det finns någon som sleevar åt dig, pröva lägg ut en annons på marknaden och se ifall nån är intresserad

Nej finns väl någon kille som drev en butik som sleeve:ar. Vet dock inte om det fortfarande erbjuds.

Personligen är min Sleeving alldeles för personlig för att jag skulle kunna lägga ner så mycket slit, ömma fingrar, rivsår och blod på någon annans kablar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej finns väl någon kille som drev en butik som sleeve:ar. Vet dock inte om det fortfarande erbjuds.

Har för mig att det var Djungelapa.se som omnämnts i tidigare trådar, dock är sidan nedlagd vad jag förstår. Så jag tror inte att utbudet finns längre. Finns troligtvis inte så stor efterfrågan heller egentligen - ska man ha kablar sleevade så vill man ju kunna säga att man gjort det själv =).

Skrivet av DavidtheDoom:

Personligen är min Sleeving alldeles för personlig för att jag skulle kunna lägga ner så mycket slit, ömma fingrar, rivsår och blod på någon annans kablar.

Precis. Lär inte kunna ta ut någon skälig summa pengar för att ockupera vardagsrummet en helg och spendera 15-20h på att sleeva någon annans kablage. Hade knappast gjort det för någon summa någon är villig att betala för tjänsten

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Har för mig att det var Djungelapa.se som omnämnts i tidigare trådar, dock är sidan nedlagd vad jag förstår. Så jag tror inte att utbudet finns längre. Finns troligtvis inte så stor efterfrågan heller egentligen - ska man ha kablar sleevade så vill man ju kunna säga att man gjort det själv =).

Precis. Lär inte kunna ta ut någon skälig summa pengar för att ockupera vardagsrummet en helg och spendera 15-20h på att sleeva någon annans kablage. Hade knappast gjort det för någon summa någon är villig att betala för tjänsten

Mvh

Skrivet av DavidtheDoom:

Nej finns väl någon kille som drev en butik som sleeve:ar. Vet dock inte om det fortfarande erbjuds.

Personligen är min Sleeving alldeles för personlig för att jag skulle kunna lägga ner så mycket slit, ömma fingrar, rivsår och blod på någon annans kablar.

Skrivet av Mars SSX:

Funderade på att skaffa MDPC sleeve men undrar för det första hur svårt/klurigt det är. Anser mig själv som rätt händig med händerna då dom både är små och flexibla. Fast då jag inte har någon erfarenhet och inte vill kasta bort pengar så tänkte jag fråga hur svårt det är och/eller om det är någon som gör sleeve i Sverige/Europa?

Dold text

Sleevning är inte så svårt, det tar mest tid och kräver att man är noggrann och har rätt verktyg.

Att sleeva är att sätta sin egna personliga prägel på bygget och är inte på något sett försvarbart med "pengar". Att sleeva ett helt nätagg (Sata, Molex, Sata-power, 24 pin, 4 st 8 pins) skulle med lätthet ta 12 timmar och om man skulle vilja ha betalt för detta skulle det nog kosta dig minst 200kr timmen.

Att sitta med brända, Skavda och upprispade fingrar är bara något man gör för sig själv

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Har för mig att Kozavar (eller liknande), användare här på sweclockers, sleevar för en slant.
Men ge dig på det själv, du kan ju börja testa med någon enkel förlängare eller liknande.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Beställde själv sleeving igår från Mdpc-x. Skickades inom 24h och bra bemötande.

Har själv aldrig sleevat förut så det ska bli kul att testa, har ett litet projekt jag ska dra igång och då blir det egen sleeving

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem

KoSoVaR sleevar nog gärna åt dig.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk

Du kan ju bara köpa förlängare av kablar. Eller om du har ett Corsair nätagg så har de färdiga hela man kan köpa.
Måste ju inte sleeva för egen hand.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är tålamodskrävande, lägg en slant på bra verktyg direkt så slipper du många svordommar och spar in många timmar. Du hittar även en del sleevingdetaljer hos Axonmodding och sen går det utmärkt med paracord om det faller dej i smaken.

Kolla gärna min byggtråd i signaturen för "prodigy sensation" där har jag mycket bilder som visar steg för steg hur jag gick tillväga. Räkna med att denna hobby tar åtskilliga timmar!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Du kan ju bara köpa förlängare av kablar. Eller om du har ett Corsair nätagg så har de färdiga hela man kan köpa.
Måste ju inte sleeva för egen hand.

Förlängare eller Corsair's förhandsleeve är inte på tal om även om jag har ett Corsair agg. För det första så är båda två av dålig kvalitet och jag giller inte färgerna som finns tillgängligt.

Blir att sleeva själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Funderade på att skaffa MDPC sleeve men undrar för det första hur svårt/klurigt det är. Anser mig själv som rätt händig med händerna då dom både är små och flexibla. Fast då jag inte har någon erfarenhet och inte vill kasta bort pengar så tänkte jag fråga hur svårt det är och/eller om det är någon som gör sleeve i Sverige/Europa?

Ligger dock inte i Sverige/Europa: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

Kan göra "custom sleevade" kablar till nätagg, Corsair å flera olika märken.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.