Permalänk

Steam market

Tja alla. Jag har märkt att det tar ett bra tag innan man kan använda steam market om man loggar in på en ny enhet. Om man gör ett nytt konto, kan man använda market då eller måste man vänta?

Så som jag har förstått det så, varje gång man loggar in på en ny dator så måste man vänta med att använda market, antar att det är för undvikning av scams.

Det kanske räddar ens arsle någon gång om någon lyckas komma in på ens konto, men fan vad jobbigt det är att vänta...

Vet någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungenAvNoobs:

Tja alla. Jag har märkt att det tar ett bra tag innan man kan använda steam market om man loggar in på en ny enhet. Om man gör ett nytt konto, kan man använda market då eller måste man vänta?

Så som jag har förstått det så, varje gång man loggar in på en ny dator så måste man vänta med att använda market, antar att det är för undvikning av scams.

Det kanske räddar ens arsle någon gång om någon lyckas komma in på ens konto, men fan vad jobbigt det är att vänta...

Vet någon?

Jag loggade in på jobbet som en ny via webläsaren och kunde använda market direkt.

Vad står det i market för dig?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Jag loggade in på jobbet som en ny via webläsaren och kunde använda market direkt.

Vad står det i market för dig?

Det står att jag måste vänta till den 26 maj. Men nu när jag går in på steam, alltså inte vi CS GO. Så är köp knappen i fylld med grönt, annars är den mörk grön liksom avmarkerad.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du nyligen har lagt till pengar till din steam wallet? Om man gör det så måste man vänta ett tag för att sälja saker via market.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

Jag vet faktiskt inte felet, nåja får vänta till 27

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

När lillebrorsan köpte Cs go och gjorde ett nytt Steam konto så fick han vänta ett tag innan han kunde använda market eller trade.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda steam marknaden på din nya enhet på en viss tid, men däremot kan du göra det på en enhet som redan är registrerad. Och eftersom @qhrizz förmodligen gjorde det på samma dator så kunde han använda webben direkt

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk

CS GO steam market Trade.

Tjena!
Jag lade nyss ut min AK-47 Vulcan på CSGO Lounge!
Jag ville byta den mot pengar på mitt steam konto. En kille addade sedan mig på Steam och sade att han ville köpa den. Vi gick med på att han skulle köpa den för 74 dollar. Sedan invitade han mig till en trade. Där det såg ut så här:
http://gyazo.com/7e727f67f4ca174ec1a4e1fecfc86663

Jag accepterade det och skickade det till han. Men pengarna har ännu inte kommit in på min Steam wallet. Hur lång tid kan det ta för att dem ska komma in?
Har gott Ca: 20 minuter nu.
Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av OskarEkbeck:

Tjena!
Jag ville byta den mot pengar på mitt steam konto. En kille addade sedan mig på Steam och sade att han ville köpa den. Vi gick med på att han skulle köpa den för 74 dollar. Sedan invitade han mig till en trade. Där det såg ut så här:

Jag accepterade det och skickade det till han. Men pengarna har ännu inte kommit in på min Steam wallet. Hur lång tid kan det ta för att dem ska komma in?
Tack på förhand

För sånna dyra ''saker'' skulle jag lagt ut den på den officiella Steam marknaden. Ser ut som du blivit scammad.

Till TS: Du kanske är trade bannad?

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

För sånna dyra ''saker'' skulle jag lagt ut den på den officiella Steam marknaden. Ser ut som du blivit scammad.

Till TS: Du kanske är trade bannad?

Nej jag är inte trade bannad.

Permalänk
Skrivet av OskarEkbeck:

Jag tror att du har blivit scammad:/

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av OskarEkbeck:

TS betyder trådskaparen, refererade alltså inte till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarEkbeck:

Tjena!

Tack på förhand

Du har blivit scammad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarEkbeck:

Tjena!

Tack på förhand

Hoppas du skojar.

Det går inte att skicka eller byta pengar i Steam Wallet, om du inte skojar har du blivit lurad.

Texten är skickad som ett meddelande som går att skriva till varje "trade", inte ens i närheten av något som Valve skulle gjort. Går även att se i rutan; "kinpoy offered" så är det tomt vilket betyder att han erbjuder dig inget och du ger honom din AK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarEkbeck:

Tjena!

Tack på förhand

Det är scam så det skriker om det. Du ska ALDRIG ge ett item i hopp att få cash via steam. Folk försöker bara lura andra. Lägg ut det på marknaden i framtiden om du vill ha cash.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG