Programmeringshjälp önskas avseende webbapplikation

Permalänk
Medlem

Programmeringshjälp önskas avseende webbapplikation

Hej,

Jag behöver hjälp av någon som kan fånga upp senaste program (vissa utvalda) från Sveriges Radios webbplats samt se till att detta finna tillgängligt som mp3-fil i molnet.

Skälet är att följande typ av länkar, som Sveriges Radio tillhandahåller, inte fungerar på alla plattformar:

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=latestbroad...

Det handlar alltså om ett program som ska ligga och snurra ständigt i molnet på lämplig server.

I exemplet ovan (senaste Ekot) ska ljudströmmen för senaste program finnas tillgänglig som id4580.mp3

Jag skulle behöva få detta gjort för följande program-id:

105
161
94
99
96
91
159
128
86
101
106
98
97
103
87
114
93
125
109
110
112
160
78
95

Permalänk
Hedersmedlem

Är det tillåtet att vidaresända program från Sveriges radio? Om ja, kan du vänligen länka texten som godkänner att man gör detta? Jag kan nämligen inte hitta någon info om det på Sveriges radios hemsida.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag tar ansvar för detta och har en dialog med Copyswede i ärendet.
Det innebär också att jag är beredd att betala de avgifter som eventuellt krävs.

Sveriges Radio hänvisar till Copyswede i denna typ av ärenden.
Copyswede är Radiotjänsts motsvarighet i nät- och IT-världen.

Permalänk
Medlem

Här är program-id i nummerordning (ett nummer saknades ovan):

78
86
87
91
93
94
95
96
97
98
99
101
103
104
105
106
109
110
112
114
125
128
159
160
161

Permalänk
Medlem

Du har fortfarande inte sagt riktigt vad du vill ha hjälp med...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Det handlar om att fånga in ljudströmmar från Sveriges Radios länk till senaste program, samt spara dessa som mp3, alltid samma filnamn, t ex id159.mp3 för program-id 159, så att dessa filer är tillgängliga på en viss webbadress. Valet av server är egalt förutsatt att den har hög driftsäkerhet, upptid och bra bandbredd.

Permalänk
Medlem

Ja, det har du sagt flera gånger, men vad skall VI hjälpa dig med?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte bara prenumerera på podradiosändningarna?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Nej, detta löser inte problemet. I den lösning jag eftersträvar ska det räcka med ETT klick för att starta senaste program. Podprenumeration innebär att man får leta upp senaste program i en lista. Det ska dessutom fungera i alla typer av externa spelare på alla plattformar. mp3-filer gör det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lancar:

Nej, detta löser inte problemet. I den lösning jag eftersträvar ska det räcka med ETT klick för att starta senaste program. Podprenumeration innebär att man får leta upp senaste program i en lista. Det ska dessutom fungera i alla typer av externa spelare på alla plattformar. mp3-filer gör det.

Fast inspeling och lagring sköter ju sr redan. Du behöver bara prenumerera på programflödena, läsa ut länkar till de senaste filerna och visa dem för användaren.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord