Permalänk
Medlem

Program zoomas in på tv.

Uppgraderade för ett litet tag sedan till et gtx 780 och windows 8, och sedan dess så har jag märkt att just alla program (t.ex webbläsare, steam, etc) och muspekaren blir förstorat.
Det är just på tvn som det händer, har jag programmet mellan tvn och skärmen så förstoras det så fort det går över halva vägen, så det är något som händer just där.
Meny-baren och om man högerklickar på bakgrunden så är det i normal storlek, även bakgrundsbilden är normal.

Någon som vet om det är en inställning jag inte lyckats hitta någon stans som det kan fixa detta med.
Kör till tvn med hmdi kabel och det är 1080 som gäller.

Lyckades lösa det lite genom att skapa en egen upplösning men då blir allt lustigare för att man måste välja den manuellt varje gång tvn startas.

Upskattar om någon vet vad som kan lösa detta.

/ Jonas

Permalänk
Medlem

Problemet försvann nu när man kopplade in hdmi kabeln direkt till tvn och inte igenom min hemmabio reciver.
Antagligen så buggar det ut då native på tvn är 720 men stöder 1080.
Just my 5 cents.
Så ny tv är det som gäller.

Permalänk

Det finns inget PC-läge på TV:n?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Ta en titt på overscan eller zoomfunktioner på din TV.

Permalänk
Medlem

Det är en funktion som kom i 8.1 och gör att man kan ha ett flerskärmsskrivbord där man blandar skärmar av olika DPI utan att text blir svår att läsa eller enorm på vissa av skärmarna. Dock blir program utan HiDPI-stöd suddiga.

Du kan stänga av den genom att bocka i rutan "Låt mig välja skalningsnivå för alla skärmar" i skalningsinställningarna (sök efter "större text" i start-menyn).