Överväger att köpa nytt grafikkort för kring 2k och har frågor kring det!
Hejsan!
Jag är inte särskilt kunnig när det kommer till datorkomponenter och liknande och vill därför ta hjälp från er expertis här på Sweclockers!
Specifikationerna för min dator:
CPU:
Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
Ivy Bridge 22nm Teknologi
RAM:
8,00GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 1600MHz (9-9-9-24)
Moderkort:
MSI Z77A-S01 ATX
Grafik:
1023MB NVIDIA GeForce GTX 560 SE (MSI)
Nätaggregat:
Antec VP450P 450W
Min dator är väl okej att spela på. Spel som har ett par år på nacken är inga problem att spela på high-ultra och moderna spel ligger väl kring medium-high. Jag har haft denna dator i två år nu och vill uppgradera den så att datorn kan duga i 1-2 år till helt enkelt. AC4, FarCry 3 och DayZ är spel jag vet kommer spelas inom snar framtid. Vet inte hur krävande dessa spel är eller hur de flyter på på min dator ännu. Kommer även spela mycket Wildstar framöver. Har spelat betan och har fått en låg fps så fort jag gått över low-medium. Jag förstår att de fortfarande har en del optimeringsproblem, men kommer nog ändå behövas en uppgradering för mig att öka inställningarna i slutändan. Jag tänkte hålla mig till en 2000 kr budget. En vän rekommenderade ett AMD r9 270x. Mitt nätaggregat ligger på 450W och 270x rekommenderar 500W vad jag förstår, gör det stor skillnad? Vad kan hända om man saknar de 50W? Skulle ett nytt grafikkort göra stor skillnad för min spelprestanda och är grafikkortet det som skulle ge mig störst skillnad att byta ut? Kom med förslag på vad jag ska uppgradera till och motivera gärna varför.
Tack så mycket på förhand!
-Raza