Bytte skärm på SGS2, problem med drivrutiner?

Permalänk

Bytte skärm på SGS2, problem med drivrutiner?

Hej
Tänkte kolla om någon här är kunnig på sånt här. Jag hade en Samsung galaxy s2 som moderkortet paja på. Sen fick jag en s2+ ifrån en kompis med sprucken skärm men med helt moderkort. Så jag tog ju helt enkelt och satte s2+ moderkortet i den vanliga s2:an.

Var ju likabra att testa även om det inte är riktigt samma telefon.

Det funkar halvok. men skärmen registrerar inte var man trycker rätt, högst upp är det rättbra, men ju längre ner på skärmen man trycker destå mer fel blir det. skall jag skriva och trycker på Q blir det A, ett K ger M. Jag träffar alltså nedanför och lite till höger. Bara på några dagar har jag liksom lärt mig var jag skall trycka, men det skulle vara schysst om det gick att fixa.

Nån som har nån idé om var problemet ligger och hur man fixar det?

Jag tror det kan vara nån drivrutin till skärmen som jag behöver byta, går det? Hur gör man i så fall?

Permalänk

Finns det ingen app som gör att man kan kalibrera om skärmen eller ngn kod du kan sli in på samsung telefoner och kalibrera om den där?

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Skrivet av Klick_Swe:

Finns det ingen app som gör att man kan kalibrera om skärmen eller ngn kod du kan sli in på samsung telefoner och kalibrera om den där?

Detta kanske hjälper http://m.wikihow.com/Calibrate-Galaxy-S2-Screen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag hade hoppats att det vore så enkelt att det fanns någon app som bara kalibrerade om skärmen, men jag har inte hittat någon som fungerat. Den i exemplet vägrar installera sig pga nåt fel av nåt slag. Sen har jag testat några andra men det dom gör är att testa skärmen, bra då är felet bekräftat.

Permalänk
Medlem

2 helt olika modeller därav problemen.

I9100 displayen är inte kompatibel med I9105 mainboardet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2