Hardstyletråden - Tipsa låtar, diskutera genrén och artister mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Oj, trevlig låt som jag hade missat. Man kan ha synpunkter på MCns röst (lite halvkass), men trevliga lyrics och meoldi.

Tror de flesta har koll på WP. Speciellt jag, som ska se dem live på DefQon.1 på lördag, wohoo!

Fan va avis jag blir, alltid velat sett dom live. Dom lirade på mondaybar i våras men jag hann inte köpa biljetter =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 93Clocker:

Fan va avis jag blir, alltid velat sett dom live. Dom lirade på mondaybar i våras men jag hann inte köpa biljetter =(

Såg dem på Defqon förra året också, en av de bättre spelningarna där. Just att de är svenskar gör ju att alla svenskar på hela festivalen är längst fram under deras spelning, vilket är jäkligt coolt. De har så skön attityd på scen. Alla andra DJs är dödsseriösa, medan de röker och dricker öl, helsköna. Se dem, rekommenderas!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

Får liva upp tråden lite. Såg att leifson skrev om det på första sidan, men jag tipsar om det igen.

Headhunterz podcast - Hard With Style
Mixar på runt en timme, riktigt bra grejer.

Sen har vi The Magic Show , fast där är mixarna runt 3 timmar långa. Så där finns det att lyssna på

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Får liva upp tråden lite. Såg att leifson skrev om det på första sidan, men jag tipsar om det igen.

Headhunterz podcast - Hard With Style
Mixar på runt en timme, riktigt bra grejer.

Tycker HWS och Headhunterz har tappat väldigt mycket kvalité på sistonde. Nästan alla låtar är såna med extremt lång buildup och housemelodier, inte riktigt vad jag kallar Hardstyle. (Har istället döpt det till housestyle ) Tyvärr är det en trend som ses mer och mer, och ett ämne som diskuteras flitigt. Många gillar det, många gillar det inte. Jag själv tycker hardstyle var bättre förr när det handlade mer om party. Numer är typ alla populära låtar på exakt samma koncept: långa buildsups, långa halvmysteriska filosofiska texter, följt av ett långsamt house:igt melodiskt drop. Blir gärna lite segt, speciellt på fester när det är 2min stå still imellan varje bassline.

Also, DefQon.1 war awesome även i år

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nu har ju även Coone tagit steget till ett större bolag men står kvar som ledare för Dirty Workz, han signade nyligen för Dim Mak Records.

Vad tycker ni om att allt fler börjar remixa houselåtar?
Wildstylez har 2 st inom loppet av ett par månader

Vad tycker ni om denna förresten..

Får rysningar av denna, stämningen man tänker sig och relaterar den till videon gör ju inte saken sämre!

Edit: Slänger in länk till mina mixar, har fler på G men de ska renderas å ha sig så det kan ta ett par dagar innan de resterande 3 dyker upp, har även en 6:e som snart har en färdig tracklist!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pliffe:

Nu har ju även Coone tagit steget till ett större bolag men står kvar som ledare för Dirty Workz, han signade nyligen för Dim Mak Records.

Vad tycker ni om att allt fler börjar remixa houselåtar?
Wildstylez har 2 st inom loppet av ett par månader

Jag tycker det är synd. Att hardstyle dras mer och mer mot house har nog ingen missat. Det ger en del intressanta resultat, men jag tycker allt som oftast att det resulterar i långsamma låtar, utan "drive". Det är alldeles för mycket breaks, alltså tid där det inte är någon kick. Det må vara intressant att lyssna på, men på dansgolvet är det värdelöst, tråkar ut folk. Finns undantag, men de är få. Mainstream-hardstyle har blivit så lökig med. Förr var det "Let's go party motherfuckers!". Nu är det "Let's all be friends in a magical world of happiness and friendship". Väldigt tramsiga lyrics för det mesta nuförtiden..

Skickar med en pärla från förr. Fantastisk melodi, så som melodisk hardstyle ska låta.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag tycker det är synd. Att hardstyle dras mer och mer mot house har nog ingen missat. Det ger en del intressanta resultat, men jag tycker allt som oftast att det resulterar i långsamma låtar, utan "drive". Det är alldeles för mycket breaks, alltså tid där det inte är någon kick. Det må vara intressant att lyssna på, men på dansgolvet är det värdelöst, tråkar ut folk. Finns undantag, men de är få. Mainstream-hardstyle har blivit så lökig med. Förr var det "Let's go party motherfuckers!". Nu är det "Let's all be friends in a magical world of happiness and friendship". Väldigt tramsiga lyrics för det mesta nuförtiden..

Skickar med en pärla från förr. Fantastisk melodi, så som melodisk hardstyle ska låta.

Håller med att det är bra att lyssna på men dödar lite av partydraget. Men jag ser ändå positivt på att det växer, så länge de som inte "kan" hardstyle håller sig utanför. Kan tänka mig att om någon av de större houseproducenterna försöker sätta tänderna i hardstyle så skulle det säkert bli en hit, men sakna de sanna hardstyle-elementen.

Gamla go'ingar är alltid välkomna!

Här är vad som än idag är min absoluta favoritmelodi!

Och sorry! Ytterligare lite reklam, gjorde precis färdigt en mix idag.
HardstyleMix6
Lämna gärna feedback eller en kommentar om tracklisten här eller på soundcloud.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pliffe:

Håller med att det är bra att lyssna på men dödar lite av partydraget. Men jag ser ändå positivt på att det växer, så länge de som inte "kan" hardstyle håller sig utanför. Kan tänka mig att om någon av de större houseproducenterna försöker sätta tänderna i hardstyle så skulle det säkert bli en hit, men sakna de sanna hardstyle-elementen.

Gamla go'ingar är alltid välkomna!

Att hardstyle växer på grund av att det rör sig mer mot house tycker jag är synd. (Men det kanske beror mest på att jag ser den generelle house-gillaren som en riktig mainstream-person, typ average krog-person. De vill jag absolut inte ha att göra med). Det känns lite som att hardstyle håller på att förlora mycket av det som gör det unikt, tyvärr. Flertalet kända artister som börjat remixa och till och med samarbeta med house-producenter (främst Headhunterz, Wildstylez och Coone, men även DBSTF har hoppat på tåget). Det är synd, de flesta låtarna som produceras är tråkiga och sega. Nåja, man får inte bli för negativ, hehe. I värsta fall så finns ju all den riktigt bra hardstylen (pre 2009 typ) kvar, och så finns det ju hardcor, som det är lite mer tryck i.

För övrigt är det stor hardstylefest planerat i Göteborg!

https://www.facebook.com/events/123746347835994/

Zatox (IT)- Hardstyle
Alpha² (NL)- Hardstyle
Omegatypez (DE)- Hardstyle
Chris One (SE)- Hardstyle
Philthy Fingers (SE)- Hardcore
Dimavi (SE)- Tech/Hardtrance

Host: MC Kravall

Ser inte dumt alls ut, flyttar snart till Göteborg, så jag kommer lätt att gå. Det borde alla göra, för att supporta så att det blir mer sånt här på hemmaplan!

Gällande din mix, tyvärr orkade jag inte riktigt att lyssna igenom hela. Det är alldeles för mainstream för mig, och det får väl bli min kritik på låtvalen ;P

EDIT: En låtjäkel också.

Hardstyle Mafia har sjuka kicks, mer går det inte att säga. Otroligt bra låt, speciellt med tanke på att den är så ny (2010 ;p)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Att hardstyle växer på grund av att det rör sig mer mot house tycker jag är synd. (Men det kanske beror mest på att jag ser den generelle house-gillaren som en riktig mainstream-person, typ average krog-person. De vill jag absolut inte ha att göra med). Det känns lite som att hardstyle håller på att förlora mycket av det som gör det unikt, tyvärr. Flertalet kända artister som börjat remixa och till och med samarbeta med house-producenter (främst Headhunterz, Wildstylez och Coone, men även DBSTF har hoppat på tåget). Det är synd, de flesta låtarna som produceras är tråkiga och sega. Nåja, man får inte bli för negativ, hehe. I värsta fall så finns ju all den riktigt bra hardstylen (pre 2009 typ) kvar, och så finns det ju hardcor, som det är lite mer tryck i.

För övrigt är det stor hardstylefest planerat i Göteborg!

https://www.facebook.com/events/123746347835994/

Zatox (IT)- Hardstyle
Alpha² (NL)- Hardstyle
Omegatypez (DE)- Hardstyle
Chris One (SE)- Hardstyle
Philthy Fingers (SE)- Hardcore
Dimavi (SE)- Tech/Hardtrance

Host: MC Kravall

Ser inte dumt alls ut, flyttar snart till Göteborg, så jag kommer lätt att gå. Det borde alla göra, för att supporta så att det blir mer sånt här på hemmaplan!

Gällande din mix, tyvärr orkade jag inte riktigt att lyssna igenom hela. Det är alldeles för mainstream för mig, och det får väl bli min kritik på låtvalen ;P

EDIT: En låtjäkel också.

Hardstyle Mafia har sjuka kicks, mer går det inte att säga. Otroligt bra låt, speciellt med tanke på att den är så ny (2010 ;p)

De som är närmast att försvinna från hardstylen som det ser ut idag är Noisecontrollers, nog för att Headhunterz, Wildstylez och Coone samarbetar med housenissar så gör ju faktiskt Noisecontrollers både dubstep och house. Det är svårt att veta vart man har dem i dagsläget..

Hade gärna gått men det är 40 mil härifrån, då passar monday bar-eventen mig bättre!

Tackar för lite kritik, låtval är nästan det svåraste med hardstyle, alla inom genren gillar så olika, jag sitter själv dagligen med en lista med låtar som enbart är från innan 2010, men gillar även nytt! När det är fräscht så håller det än intresserad ett tag därför blir låtvalen lite som de är, det är vad jag lyssnar på och försöker blanda det med en större publik, vad dem kanske gillar.

Låten är inget att klaga på! Gillar det äldre, fick mitt intresse för genren 06/07 så det är denna stil som sätter sig bäst i mina öron.
Idag så har du ju Crypsis och Chain Reaction som kör med kicks som är mest lika de äldre

Till exempel:

Men måste säga att låten jag njuter mest av just nu är denna, dessa screeches får mig att gå i taket av ren glädje! (Lite tvärtomsrpåk här, men beskriver det jävligt bra)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pliffe:

De som är närmast att försvinna från hardstylen som det ser ut idag är Noisecontrollers, nog för att Headhunterz, Wildstylez och Coone samarbetar med housenissar så gör ju faktiskt Noisecontrollers både dubstep och house. Det är svårt att veta vart man har dem i dagsläget..

Hade gärna gått men det är 40 mil härifrån, då passar monday bar-eventen mig bättre!

Tackar för lite kritik, låtval är nästan det svåraste med hardstyle, alla inom genren gillar så olika, jag sitter själv dagligen med en lista med låtar som enbart är från innan 2010, men gillar även nytt! När det är fräscht så håller det än intresserad ett tag därför blir låtvalen lite som de är, det är vad jag lyssnar på och försöker blanda det med en större publik, vad dem kanske gillar.

Låten är inget att klaga på! Gillar det äldre, fick mitt intresse för genren 06/07 så det är denna stil som sätter sig bäst i mina öron.
Idag så har du ju Crypsis och Chain Reaction som kör med kicks som är mest lika de äldre

Till exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=BVTFa2BjlUc&feature=share&list...

Men måste säga att låten jag njuter mest av just nu är denna, dessa screeches får mig att gå i taket av ren glädje! (Lite tvärtomsrpåk här, men beskriver det jävligt bra)
http://www.youtube.com/watch?v=aDIlg88xyvM

Finns en fantastiskt rolig video som beskriver hur det ser ut idag:

Mitt tips gällande låtval skulle nog bli att bara ta det du själv tycker är riktigt bra, att mixa och spela "det folk vill höra" funkar inte i längden Pga Spotify kan jag inte längre mixa något själv längre dock. Jag lekte mest med hardcore dock, det är mycket roligare att mixa (mer energi och tempo)

Ungefär samma, första Hardstyle-låten jag fastnade för var Showtek - FTS Tätt följt av Noisecontrollers - Crump.

The Record Breaking är en galen låt, som fått väldigt mycket (välförtjänt!) uppmärksamhet. Kan säga att den gjorde succé på DefQon tidigare i sommar iallafall! Blev ett vansinnigt tryck i slutet på DJ Stephanies set när hon plockade fram den. Höjdpunkt!

En låt också:

Texten är så passande för hur jag känner om hardstyle. (Och kicken i andra climex, dayum!)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Finns en fantastiskt rolig video som beskriver hur det ser ut idag:

Mitt tips gällande låtval skulle nog bli att bara ta det du själv tycker är riktigt bra, att mixa och spela "det folk vill höra" funkar inte i längden Pga Spotify kan jag inte längre mixa något själv längre dock. Jag lekte mest med hardcore dock, det är mycket roligare att mixa (mer energi och tempo)

Ungefär samma, första Hardstyle-låten jag fastnade för var Showtek - FTS Tätt följt av Noisecontrollers - Crump.

The Record Breaking är en galen låt, som fått väldigt mycket (välförtjänt!) uppmärksamhet. Kan säga att den gjorde succé på DefQon tidigare i sommar iallafall! Blev ett vansinnigt tryck i slutet på DJ Stephanies set när hon plockade fram den. Höjdpunkt!

Texten är så passande för hur jag känner om hardstyle. (Och kicken i andra climex, dayum!)

Haha! Jo.. Lite så är det idag, men det gäller att experimentera och komma på något nytt, det är lite så scenen har funkat de senaste 8 åren, jag är lite av en allätare inom hardstyle så för mig så är det inga problem, det finns ju som sagt skivbolag som skickar ut den hardstyle vi en gång var vana vid.

FTS och Crump är riktigt bra grejer! Gillar även editen de gjorde på Crump till Qlimax 2009 som de kallade 'Shrump' (länk nedan)

Riktigt bra låt! Men ska jag lyssna på något som håller den äldre stilen så lyssnar jag helst på de gamla italienska låtarna, enligt mig var det italienarna som regerade med deras sjuka reversed basses!

Denna e magisk!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ungefär samma, första Hardstyle-låten jag fastnade för var Showtek - FTS Tätt följt av Noisecontrollers - Crump.

The Record Breaking är en galen låt, som fått väldigt mycket (välförtjänt!) uppmärksamhet. Kan säga att den gjorde succé på DefQon tidigare i sommar iallafall! Blev ett vansinnigt tryck i slutet på DJ Stephanies set när hon plockade fram den. Höjdpunkt!

En låt också:

http://www.youtube.com/watch?v=_Um-vriF-Y0

Texten är så passande för hur jag känner om hardstyle. (Och kicken i andra climex, dayum!)

Tänkte eftersom du gillar den äldre stilen, lyssnar du något på Chris One? Vår svenska raw-hardstyle legend!

En av hans "äldre" låtar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pliffe:

Tänkte eftersom du gillar den äldre stilen, lyssnar du något på Chris One? Vår svenska raw-hardstyle legend!

En av hans "äldre" låtar.
http://www.youtube.com/watch?v=0PpOr0B6tjE

Inte speciellt mycket, faktiskt. Jag tycker raw är lite over the top, faktiskt. På fester är det rätt trevligt, men tröttnar snabbt på att sitta och lyssna på det.

Förhoppningsvis ska jag dock se honom m.fl inom kort, på en stor fest i Göteborg:

https://www.facebook.com/events/123746347835994/?ref_dashboar...

Zatox, Omegatypez, Alpha Twins och Chris One då. Lär bli grymt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Inte speciellt mycket, faktiskt. Jag tycker raw är lite over the top, faktiskt. På fester är det rätt trevligt, men tröttnar snabbt på att sitta och lyssna på det.

Förhoppningsvis ska jag dock se honom m.fl inom kort, på en stor fest i Göteborg:

https://www.facebook.com/events/123746347835994/?ref_dashboar...

Zatox, Omegatypez, Alpha Twins och Chris One då. Lär bli grymt!

Hörde att Monday Bar körde sitt sista event på Kolingsborg samma dag. Många ledsna miner då Monday Bar skulle köra med Brennan Heart och Audiotricz.

Kan tänka mig att de som verkligen gillar Kolingsborg är kluvna i frågan vart de ska ta vägen! Hoppas dock för din skull att det blir riktigt bra, line-up'en ser riktigt lovande ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pliffe:

Hörde att Monday Bar körde sitt sista event på Kolingsborg samma dag. Många ledsna miner då Monday Bar skulle köra med Brennan Heart och Audiotricz.

Kan tänka mig att de som verkligen gillar Kolingsborg är kluvna i frågan vart de ska ta vägen! Hoppas dock för din skull att det blir riktigt bra, line-up'en ser riktigt lovande ut!

Hehe, jag bor ju i Göteborg nuförtiden, så det är nära och bra, har typ gångavstånd till stället. Brennan Heart och Audotricz lockar inte mig speciellt mycket heller, för cheesigt haha.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hehe, jag bor ju i Göteborg nuförtiden, så det är nära och bra, har typ gångavstånd till stället. Brennan Heart och Audotricz lockar inte mig speciellt mycket heller, för cheesigt haha.

Jag som trodde alla gillade detta:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Nostalgi throwback:) 3:20<3

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit lyssna på Radical Redemptions album? Tuggar genom det nu, sjukt bra!!

Sitter på telefonen så någon länk blir det inte :/.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

http://www.lololyrics.com så finns det en del att botanisera bland.
Är för jorden runt med ca 20% USA.
Avicii har en del free-tracks här och Two Million är en låt som gjordes för att fira 2 miljoner likes i facebook. http://www.lololyrics.com/lyrics/19728.html .
Han har en del annat också. Går att kommentera låtarna eller göra egna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av abki:

http://www.lololyrics.com så finns det en del att botanisera bland.
Är för jorden runt med ca 20% USA.
Avicii har en del free-tracks här och Two Million är en låt som gjordes för att fira 2 miljoner likes i facebook. http://www.lololyrics.com/lyrics/19728.html .
Han har en del annat också. Går att kommentera låtarna eller göra egna.

Lololyrics är troligen den största databasen för lyrics inom hardstyle och dylikt, och startades av samma person som startade harderstate.com, ett forum för hardstyle/hardcore. (Tyvärr gick han bort relativt nyligen, RIP) Bra ställe att hitta lyrics på.

Tänkte bara påpeka att Avicii inte precis är hardstyle, som den här tråden handar om.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Lololyrics är troligen den största databasen för lyrics inom hardstyle och dylikt, och startades av samma person som startade harderstate.com, ett forum för hardstyle/hardcore. (Tyvärr gick han bort relativt nyligen, RIP) Bra ställe att hitta lyrics på.

Tänkte bara påpeka att Avicii inte precis är hardstyle, som den här tråden handar om.

Hans bror ska försöka att fortsätta med sidorna även om inte exakt samma musikintresse finns hos honom.

Vad är det som utmärker hardstyle-musik ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av abki:

Hans bror ska försöka att fortsätta med sidorna även om inte exakt samma musikintresse finns hos honom.

Vad är det som utmärker hardstyle-musik ?

Det främsta som utmärker det är väl egentligen takten. Hardstyle spelar för det mesta i 150BPM, vilket är märkbart snabbare än house (128bpm). Det brukar vara mindre fokus på drops med, och en betydligt hårdare kick. I tråden har vi ju länkat högvis med hardstyle, bara att titta igenom och njuta.

Här är ännu ett exempel!

Hardstyle Mafia är nog mina nya favoriter.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Har botaniserat en del i tråden nu.
En av många tankar är att om man är intresserad av ett/flera evanemang och vill ha några fler med så kan man lägga in sig i http://harderstate.com/events .
Här finns många olika evanemang även om det inte finns intresserade till alla. Saknar man någon del i listan så ska det gå att komplettera. På defqon.1 i juni så blev det 61 st i gruppen. Hur man lyckats hålla ihop den gruppen har jag ingen aning om.
Man får dock räkna med engelsak som språk.
Det finns lite beskrivning om de olika eventen också

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Tuneboy's remix av Bumpin' Hard är helt klart en favorit!

Dessa är nog de låtar jag lyssnar mest på atm.
Tuneboy - Six

Phuture Noize vs. Josh & Wesz - Liberal (Synthen i denna som går från 1:53 ger mig såna goosebumps att jag inte vet vart jag ska ta vägen!)

Rebourne - Leaving

Radical Redemption - Brutal 3.0 (Sjukt spännande album han nyligen släppt!)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Skrivet av Pliffe:

2:39 Asså.

Permalänk
Medlem

Ny låt jag letat hela versionen på ett tag, men här är den. SJUKT BRA:)

Detta är en av de bästa låtarna jag någonsin hört och då har jag lyssnat på hardstyle sedan det kom, "gosebump varning".

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

För intresserade så går defqon-festivalen i år igen i nederländerna,Biddinghuizen (Går säkert i australien också men lite långt bort).
27 - 29 Juni och tror att dt fortfarande går att köpa biljetter (sitter bakom brandvägg just nu).
Finns lite att läsa om den på http://harderstate.com/upcoming-parties-f5/defqon-1-festival-... och vill man så kan man gå med och gå i en större grupp där eller om nån vill säta ihop en här. Finns en liten video på youtube om man är osäker http://www.youtube.com/watch?v=BG1cXbXkhPA
2010 var det 40000 besökare och biljetterna försvann på 39 minuter men tor att det är lite lugnare numer.
Kan gå tt köpa på http://defqon1.tickets.q-dance.nl/ också men vet inte säkert hur pålitligt det är.
www.q-dance.com är den ordinarie sidan.

Permalänk
Medlem

Den 26:e Juli commer craft också.
Finns lite mer på http://harderstate.com/upcoming-parties-f5/c-r-a-f-t-can-t-re...

Permalänk
Hedersmedlem

Det var bättre förr.

Tre veckor kvar till DefQon.1. Blir tredje gången gillt för mig där, andra gången på campingen. Kommer bli awesome! Linan i år är fan det sjukaste jag någonsin sett.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.