Har en laptop med NVIDIA GT 750M 4GB och Integrerad grafik Intel HD 4400. Jag programerar lite på fritiden mest spel i Java, började med Java2D men har nu börjat använda OpenGL som är hårdvaruaccelererat, och här är problemet när jag kör programmet med Intel grafiken så får jag runt 4000 fps men när jag kör det med nvidia kortet så får jag bara 400fps. Har prövat allt jag kan, 750 kör ifrån 4400 i allt förutom de jag beskrev nyss.
GPUn började sin historia med 2D men nu är det 3D som gäller, om jag inte misstar mig helt så görs 2D-rendering/sprites inte längre av (vad vi kallar) GPUn, utan ett separat chip på kortet? Vilket resulterar i låst/låg prestanda?
GPUn började sin historia med 2D men nu är det 3D som gäller, om jag inte misstar mig helt så görs 2D-rendering/sprites inte längre av (vad vi kallar) GPUn, utan ett separat chip på kortet? Vilket resulterar i låst/låg prestanda?
Så funkar det inte riktig. Hursomhelst det är inte rellevant mitt problem är inte prestanda mellan java2d och opengl, det är opengl på olika grafik kort.