Nån som kan uppdatera mig angående Ipred?

Permalänk
Medlem

Nån som kan uppdatera mig angående Ipred?

Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här, mod får flytta om den ligger fel.

Iaf., nu när valet närmar sig har jag uppmärksammat att moderatjävlarna vill ha hårdare straff för datorintrång och då skulle jag vilja fråga lite snabbt, visst är det så att om man laddat ner någon enstaka film eller spel så går man ändå säker? Förutsatt att man ej har laddat upp nåt.

Permalänk
Medlem

Så det är den frågan för dig som är valet eller kvalet för att rösta på moderaterna? =o)

/ F

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Så det är den frågan för dig som är valet eller kvalet för att rösta på moderaterna? =o)

/ F

Inte riktigt, skulle aldrig falla mig in att rösta på Moderaterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipa:

datorintrång, laddat ner

Datorintrång och piratkopiering är inte samma sak.

Citat:

någon enstaka film eller spel så går man ändå säker? Förutsatt att man ej har laddat upp nåt.

Ingen vet. Det finns inget prejudikat som kommit till pga tillämpande av Cspio-lagen. Det finns dock säkert prejudikat som behandlar fildelning / nedladdande av piratkopierat material, där Cspio-lagen inte varit ledande. Någon mer juridikkunnig, @djonn @oggan , kanske minns hur det ligger till och kan rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har inte särskilt stor koll på Ipred, men TS får det att låta som något negativt att datorintrång skulle resultera i hårdare straff, har personligen svårt att se varför detta skulle vara en dålig sak?
Datorintrång och piratkopiering har absolut 0 saker gemensamt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Har inte särskilt stor koll på Ipred, men TS får det att låta som något negativt att datorintrång skulle resultera i hårdare straff, har personligen svårt att se varför detta skulle vara en dålig sak?
Datorintrång och piratkopiering har absolut 0 saker gemensamt.

Det beror väldigt mycket på vart de lägger gränsen för datorintrång. Det finns en del skräckexempel där lagen är skriven så bred att exempelvis användande av publika WiFi faller under det. Chansen för att det ska hända här är kanske inte så stor men politiker i allmänhet är inte direkt (teknik-) kompetenta så risken finns.