Permalänk

Grafikkort startar inte

Okej så jag har precis byggt min kompis datorn och när jag startar den så är skärmen help svart
Det vi prövat är Att: byta plats på minnena, byta pcie slot. Alla flæktar förutom 270x går I gong och inget bios kommer fram, ad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Okej så jag har precis byggt min kompis datorn och när jag startar den så är skärmen help svart
Det vi prövat är Att: byta plats på minnena, byta pcie slot. Alla flæktar förutom 270x går I gong och inget bios kommer fram, ad har jag missat?

Har du kopplat in extrasladdarna som ska till grafikkortet? 6-pin

Permalänk
Medlem

Testa annars att plugga in skärmen direkt i moderkortet Fungerar det så har du inte pluggat in grafikkortet korrekt eller så är det skräp.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Har du kopplat 6 pin kablarna på grafikkortet? Har du bildkabeln anslutet till rätt port?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har du kopplat 6 pin kablarna på grafikkortet? Har du bildkabeln anslutet till rätt port?

Hur anslutar man bildkabeln till fel port?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Hur anslutar man bildkabeln till fel port?

Många gör tabbet att man kopplar bild kabeln från moderkort istället från grafikkortet.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Många gör tabbet att man kopplar bild kabeln från moderkort istället från grafikkortet.

Aha. Måste vara dom som inte har någon användning av grafikkortet isåfall.

Visa signatur

Permalänk

Okej vi hittade felet, nybörjarfel, nätagget hade bara 6+2 när vi behövde 12... suck...

Permalänk
Medlem

Okej vi hittade felet, nybörjarfel, nätagget hade bara 6+2 när vi behövde 12... suck...

Vilka komponenter har din kompis i sin dator? Modell på nätagg och grafikkort borde vara viktigast i det här fallet.

Permalänk
Skrivet av bio2tech:

Vilka komponenter har din kompis i sin dator? Modell på nätagg och grafikkort borde vara viktigast i det här fallet.

Men vi vet felet då det var för lite PCIE pins på nätagget, han har förövrigt beställt ett nytt nu och lämnat in det gamla

Permalänk
Medlem

Men vi vet felet då det var för lite PCIE pins på nätagget, han har förövrigt beställt ett nytt nu och lämnat in det gamla

Gissningsvis skulle den här löst problemet http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Men nu har ni löst det på ett annat sätt.