Darkfall UW - Custom Roles och framtid!

Permalänk
Medlem

Darkfall UW - Custom Roles och framtid!

Innan jag går in på trådens egentliga syfte så kan jag berätta väldigt kort vad Darkfall är (Det finns även en samlingstråd som innehåller mycket information)

Darkfall Unholy Wars är ett MMORPG, i en öppen värld utan instanser, där du siktar själv utan "tab-target" eller nerdummad combat. Ofta har FPS-spelare större försprång än den typiska MMO-spelaren.
Det är full PVP och full loot, risk vs reward, alltså ett riktigt hardcore spel. Du bygger klanstäder och sätter upp personliga hus. Du krigar om territorium och holdings - allt i en öppen sandbox värld.

Från och med idag släpps en patch vilket möjligör custom roles. Med ord betyder det att samtliga skills, spells, schools etc. är upplåsta och du kan kombinera ihop din roll utifrån din spelstil. Du är alltså inte låst till att vara warrior eller mage etc. Du definierar din karaktär!

Aventurine som skapat spelet har på senare tid pumpat ut patcher och uppdateringar. Snart är spelet i den fas företaget är stolt över, och då kommer detta hardcore-lir bli allmänt känt.

Om någon är sugen att testa detta spel finns "Buddy keys" vilket man kan lösa in för att testa spelet gratis i två veckor! Hör av er om ni vill ha en nyckel.

Jag spelar och leder skandinaviens största klan, där endast svenskar och norrmän är välkomna.
Besök oss på http://www.aoc-gaming.se och spana in vår "comeback" video nedan:

Permalänk
Medlem

Hur många kan vara i ett närliggande område utan att något börjar balla ur?
Alla mmos jag sett som ämnar möjliggöra det har där problem, eve online, warhammer online, aoc, rift etc. Eso tycks fungera rätt bra dock med sin mega-server som de kallar sin lösning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Netcoden är jäkligt bra i Darkfall. Vi pratar hundratals inom samma tile utan problem.
Det är din dator däremot som sätter stopp då det är väldigt CPU krävande. I dagens patch eller nästa kommer en optimerings uppdatering som skall förbättra particle effects som drar ner prestandan i sieges och stora slag i dagsläget.

Här är två videos som jag gjorde för länge sedan som visar lite combat Dock är jag siege leader så kan inte fokusera så mycket på mitt eget spel alltid:

http://youtu.be/7TzfhO_v-qk (King in the north, promo video med blandade klipp)
http://youtu.be/qAGefDUvHxE (Klipp från en siege vi var inhyrda för att hålla bort en allians)

Permalänk
Medlem

Det låter bra, det brukar ju som sagt vara ett problemområde som får spel att fallera, en kritisk punkt som är avgörande. Då kan ju liret ha potential

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har fortfarande lite gratisnycklar (Trial konto i 14 dagar) att dela ut.
Men checka denna deal
https://forums.darkfallonline.com/showthread.php?393327-New-p...

~130kr för spelet och 60 dagar playtime!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta en key om någon har en över
alexpalex31@hotmail.com

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk

Sundbe

Nice med en ny darkfall uw tråd, har länge villat testa spelet, du råkar inte ha en key över? Du kan skicka här på swe eller via min hotmail:ffxikonto@hotmail.com

Tack så länge

Permalänk
Medlem

Vad är det för åldersspann i klanen? Finns det svår PVE som typ döda stora monster och få loot eller mest pvp? Finns det 3rd person view?

Permalänk

Sundbe - Hur går det med dom där 14-dagars trail?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Vad är det för åldersspann i klanen? Finns det svår PVE som typ döda stora monster och få loot eller mest pvp? Finns det 3rd person view?

Inom just Darkfall sektionen har vi en medelålder på runt 24år. Den äldsta är 45år och han har en son som lirar ibland på 10år
Men tror vår yngsta om man bortser från honom är 17år, sen skenar det uppåt

Det finns riktigt svår PVE som kräver teamwork och skills. Flygande drakar som har svåra abilities som dyker under vattnet och skapar tornados och annat spännande. Dessa droppar rikitgt bra loot men det krävs en bra styrka på 20 pers kanske! Men det finns verkligen PVE i alla svårighetsgrader och AI:n är rätt smart.

Dock är ju spelet skapat för PVP så gillar man endast PVE kommer man nog lessna rätt snabbt. Och när som helst kan någon jävel komma och försöka döda dig

Det går att pendla mellan first/2nd/3rd person view, du väljer själv.

Skrivet av Kowloon1793:

Sundbe - Hur går det med dom där 14-dagars trail?:D

Skickat PM till dig nu

Permalänk

"Dear adventurer,

Thank you for your ticket.

We are more than happy to activate your free 2 weeks of game time for your new account."

Sjukligt snabba med att svara på tickets, tror inte det tog mera än 10 min så hade du fixat mitt konto.
Blir till att gamea ganska hårt dom här två veckorna nu, tänkte även regga mig på din sida sundbe, aja ses alla ingame.
Kommer nog att nicka "kowloon" där också.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Kan verkligen tipsa om att sitta på TS3 med oss och fråga allt du kan.
Sen att fixa egna keybindings utifrån din personliga feeling. Orginaluppsättningen är inte tillräckligt bra i PVP Man behöver ha mer shortcuts och så.

Vi har lite guider på vårt forum