Den stora frågan! Och en allvarlig sådan, SLI OR NOT!

Permalänk
Medlem

Den stora frågan! Och en allvarlig sådan, SLI OR NOT!

Tjenare grappar!

Då har stunden kommit på funderingar kring ett allvarligt kliv tillbaka mot två stycken grafikkort, eller ett mäkta och desto dyrare alternativ.

Jag har kollat på att sticka upp på ett GTX 780 Ti inom 3-4 månader, då jag idag som ni ser i Sig. ett GTX 770 från MSI (http://www.inet.se/produkt/5409938/msi-geforce-gtx-770-4gb-tw...)

Då är frågan, jag älskar att ha två kort, det är mäktigt och ser fatalt ut i systemet, och inuti burken, drar ström och den biten.
Om ett par månader kanske man kan dra av ett GTX 770 4GB till av identisk tillverkare och modell för 3.000:- nytt.

Då är frågan, om man ska köpa ett sådant till och köra SLI, eftersom jag kör 2560x1440p så MÅSTE jag köpa ett grafikkort till, eller åtminstone uppgradera mig, för när jag kör Wildstar så kan jag inte maxa utan att ha 60 eller 90 FPS stabilt.

Tankar? Funderingar? Uppskattar mycket en öppen diskussion, och nej ATI/Radeon/AMD korten är ej på tal.
Har haft ATI i många många år, men sedan jag köpt ett Nvidia kommer jag aldrig återvända till ATI.

Vi har inga pris att gå på direkt, ska spara ihop så att det blir möjligt om inte allt för länge.

Med vänligaste hälsningar
Pontus Widehall

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Skulle satsat på ett till 770 4GB om ditt moderkort/nätagg och spelen du vill spela stöder SLI. Blir billigare och snabbare. Meningarna går ju isär om hur mycket minne 4GB versionen faktiskt kan utnyttja men skulle ändå sagt att det är det bättre valet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ett mycket kvalificerat och uppskattat svar! Jag har läst en del om att 4GB inte används det allra minsta vid upplösningen 1080p, men jag menar, hur många spelar på 1080p nu i 2014? De blir färre och färre!

Därför enligt en del källor så var det ingen dum idé att köra ett 4GB kort då jag har en 1440 skärm, och kommer ha ett bra tag till, och gå tillbaka till 1080p kommer bara inte på frågan.

Jag sitter för stunden på ett Corsair CX ellr TX 750, vet inte om jag kommer klara att köra ett 770 till på det, vad tros?

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Ett mycket kvalificerat och uppskattat svar! Jag har läst en del om att 4GB inte används det allra minsta vid upplösningen 1080p, men jag menar, hur många spelar på 1080p nu i 2014? De blir färre och färre!

Därför enligt en del källor så var det ingen dum idé att köra ett 4GB kort då jag har en 1440 skärm, och kommer ha ett bra tag till, och gå tillbaka till 1080p kommer bara inte på frågan.

Jag sitter för stunden på ett Corsair CX ellr TX 750, vet inte om jag kommer klara att köra ett 770 till på det, vad tros?

Mvh

Nu menar jag inte utnyttjas av spelet utan av GPUn. GTX 770 har nämligen en begränsad minnesbuss som är anpassad för 2GB, och därför så kan inte alla 4GB användas.

Och det med 4960x @4.4 Ghz. Beror på hur mycket hårddiskar och grejer du har i datorn men det räcker nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Om du kolllar min sign så förstår du att ett 750w räcker galant. Förövrigt så tycker jag personligen det är solklart att du ska satsa på ett till 770, utan tvekan!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Om du kolllar min sign så förstår du att ett 750w räcker galant. Förövrigt så tycker jag personligen det är solklart att du ska satsa på ett till 770, utan tvekan!

Yes sir! Det blir garanterat ett identiskt kort till som jag har i dagsläget, om ett par-tre månader!

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Ett mycket kvalificerat och uppskattat svar! Jag har läst en del om att 4GB inte används det allra minsta vid upplösningen 1080p, men jag menar, hur många spelar på 1080p nu i 2014? De blir färre och färre!

Därför enligt en del källor så var det ingen dum idé att köra ett 4GB kort då jag har en 1440 skärm, och kommer ha ett bra tag till, och gå tillbaka till 1080p kommer bara inte på frågan.

Jag sitter för stunden på ett Corsair CX ellr TX 750, vet inte om jag kommer klara att köra ett 770 till på det, vad tros?

Mvh

Jag sitter med en 1080p skärm cuz 144hz
Kommer dock byta till 3x Asus 1440P 1ms 144hz skärm när 880 Classified släppts.

Så jo, finns många som hänger kvar vid 1080

Permalänk

Jag lånar denna tråd lite då jag har liknande funderingar. Jag sitter just nu på datorn i sign och undrar vad som är mest värt? antingen köpa ett till 780 + uppgradera nätagg eller vänta till Maxwell. En notis är att jag funderar skarpt på att köpa Asus Swift skärmen så en uppgradering känns vital om man vill ha stabil fps på 1440p med 120Hz +

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |