Permalänk

Bärbar/surfplatta/2-1 tips!

Hej SweC!

Har lite funderingar på att införskaffa mig en bärbar (anledningen till titeln kommer lite nedan!)!
Användnings området ska vara ganska basic, det jag vill ha den till är film och surf (youtube/twitch) och även simplare spel, så som 2D platformer, dvs spel som är ganska harmlösa emot prestandan!

Hittade;
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-Transformer-Book-T1...
Som potentiellt såg ut som något då vi (jag och min sambo) av någon anledning har pratat om en surfplatta också (det är ta mig fan en grej man äger bara för att va?). Men recensionerna jag har läst om den har varit extremt blandade, allt ifrån att den klarar 1080p youtube + appar utan problem, till att 720p youtube droppar frames.. Det alla varit överens om är att batteritiden är bra..

Så jag vänder mig nu till er, mer kunniga, vad rekommenderar ni för de behoven vi har?
Självklart så billigt som möjligt!

Mvh
Tommy

Permalänk
Medlem

Hybriden du nämner ska klara av allt det där du skriver om. Jag vet att det finns en energifunktion i Intels grafikinställningar som kan orsaka lagg i dessa plattor med Bay-trail. Hände Bl.a på min Dell Venue 11 när jag hade den, men stängde jag av det så flöt det som smör.

Jag skulle dock vilja tipsa dig om Acers hybrid istället Acer Aspire Switch 10 som har en betydligt bättre byggkvalitet, bättre tangentbord och styrplatta än Asusen i övrigt är det inte mycket som skiljer dom åt.
http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/acer_aspire_switch_10.html

Finns även med 64Gb lagring och är på g med en 500gb HDD i dockan.

Acer Aspire Switch 10 Review

Acer Aspire Switch 10 vs. Asus Transformer Book T100

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Hybriden du nämner ska klara av allt det där du skriver om. Jag vet att det finns en energifunktion i Intels grafikinställningar som kan orsaka lagg i dessa plattor med Bay-trail. Hände Bl.a på min Dell Venue 11 när jag hade den, men stängde jag av det så flöt det som smör.

Alright kanon!
Ska kolla videorna lite senare är lite upptagen just nu!

Men tänkte på om jag ska köra på en renodlad bärbar istället, hurpass stor är prestandaskillnaden mellan en bärbar och en 2-1 i samma prisklass?
Svårt att säga antar jag, det jag menar är att köper man en vanlig bärbar istället så lär jag ju använda den till samma saker som en surfplatta så frågan är hur mycket surfplattefunktionen faktiskt blir använd och ifall det är värt den prestanda dippen jag antar att det medför??

Permalänk
Moderator
Forumledare

Uppföljaren T200 släpps (enligt rykten) i början av augusti, så det kan vara bra att tänka på

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Uppföljaren T200 släpps (enligt rykten) i början av augusti, så det kan vara bra att tänka på

Ah tackar för den! Det blir nog inget köp förens augusti! Anledningen till att jag är ute så tidigt är att jag vill ha god tid på mig att hitta något jag blir nöjd med!