Permalänk
Avstängd

tips på gaming namn?

tjenah , tänkt att skaffa en ytkanal men vetifan vad jag ska ha för namn.
kommer spela typ minecraft, cod etc.. står still i mitt huvud just nu.
tacksam för SERIÖST svar!

Visa signatur

| i5 4690k | R9 380x | Z97-P |

Permalänk

Ett namn ska representera dig och inte vad du spelar.

För att kunna representera dig behöver man veta mer om dig.

Det finns två typer av användarnamn.
1. Användarnamn som man bara random kom på
2. Användarnamn som har en tanke bakom sig med något kopplat till en viss händelse eller egenskap.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: 1 TB 7200 RPM Moderkort: Asus Z87-A CPU: Intel Core i7 4770k 3,5GHz RAM: Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 2400MHz GPU: Sapphire Radeon HD7950 Boost 3GB PSU: Cooler Master GX Lite 600W Tangentbord: Logitech Gaming Keyboard G110 Mus: Logitech G500 Webbkamera: Logitech HD Webcam C310 Mikrofon: Logitech USB Microphone Hörlurar: SteelSeries Siberia V2 Hörlurar: Pioneer HDJ-1500

Permalänk

Zendory låter väl helt okej? Med en sån här tråd så kan du inte få seriösa svar. Det här är något man måste komma på själv..

Du borde ju ha lärt dig något från din förra tråd

Permalänk
Medlem

http://www.onlinegamer.se/wp-content/uploads/2013/03/Riekling... Riekling var det jag kommer på snabbast :D:D:D:D

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Kör något med ditt namn eller efternamn kanske. Mitt efternamn är Nyman, och mitt nickname blev Flygman. (Dels också för att jag gillade flygplan väldigt mycket i en period..)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zendory:

tjenah , tänkt att skaffa en ytkanal men vetifan vad jag ska ha för namn.
kommer spela typ minecraft, cod etc.. står still i mitt huvud just nu.
tacksam för SERIÖST svar!

Ta ett namn som är lätt att komma ihåg, som inte är förknippat med något vardagligt eller en sammansättning av andra ord. Ett nytt ord/namn helt enkelt. Om du dessutom håller namnet relativt kort så får det mer karaktär.
Bra namn: Birkus (har tyvärr trademarkat detta redan)
Dåligt: XxGamerGod88xX

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk

Ska jag vara ärlig så är mitt nick TurnaGun och det fick jag för 2 år sedan trorja?
Smashade huvve i tangentbordet tills något kom fram och då fick ja trundsgnu eller något sånt sen fixade jag till det lite grann och det är det jag har.

Nicket är inte speciellt bra men vad är ett bra nick egentligen? Världens populäraste gamer har nicket PewDiePie.. Nicket är inte bra egentligen men ta bara något och håll fast vid det så kommer det bli bra. Du kan ta något som är väldigt symboliskt.. Min kompis tog över sin farsas gamla nick. Allt ska bara låta bra för dig. Unikt och bra. MEN JAG BER TILL GUDARNA TA INTE ETT Xx420MLGAwSoM3Snipz3rZ1337w33dxX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Ta ett namn som är lätt att komma ihåg, som inte är förknippat med något vardagligt eller en sammansättning av andra ord. Ett nytt ord/namn helt enkelt. Om du dessutom håller namnet relativt kort så får det mer karaktär.
Bra namn: Birkus (har tyvärr trademarkat detta redan)
Dåligt: XxGamerGod88xX

Har du "trademarkat" ditt nick? :'D

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Avstängd

Dragonkingslayer?

Permalänk
Medlem

Benknäckarmats

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gösta

Slagkraftigt och episkt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Pussydestroyer98
Raekan

Nej men som sagt, det ska ha en bakgrund. Ex mitt sunshine kommer från att vi skulle ha barackfärgning när jag pluggade på internatskola så blev mitt hår knallgult

Permalänk
Medlem

Snacka om deja vu när jag läste det här , du har en likadan tråd sen några månader tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zendory:

tjenah , tänkt att skaffa en ytkanal men vetifan vad jag ska ha för namn.
kommer spela typ minecraft, cod etc.. står still i mitt huvud just nu.
tacksam för SERIÖST svar!

SirNumbSkull är väl rätt unikt?

Spelat cs utan att välja ett nick nån gång på nittiotalet?

Dold text

Men skämt åsido, Ta något du tycker låter ball, kort och lätt att uttala, utan specialtecken, gärna humoristiskt så folk kommer ihåg det.

Själv kallar jag mig SausageAvenger på de flesta ställen, men ungefär alla namn som innehåller orden Ultra eller Laser, eller båda, är svinhäftiga. Ej trademarkade (så vitt jag vet): LaserInferno, UltraDisco, LaserSpork, UltraNinja, LaserPirate etc.

Eller, eftersom du heter Samuel, UltraSam.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

SamUraj, SamArbete,

Permalänk
Inaktiv

xXxPussyD3str0yer1337xXx

Permalänk
Medlem

blöjan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

SamUraj, SamArbete,

Du gjorde just min dag.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser tråden då du redan har en likadan tråd. Korspostning (skapa flera trådar om samma ämne), är inte ok. Jag har även fått radera ett meningslöst bumpinlägg, vänligen ta ännu en titt på forumreglerna (som du godkände när du blev medlem). Både korspotning och bumpning resulterar i ett orättvist forum och irriterade medlemmar.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...