Hur många gånger har du reparerat BF4 i dag och starta om datorn

Permalänk
Medlem

Hur många gånger har du reparerat BF4 i dag och starta om datorn

Efter att jag köpte BF4 premium så går mer tid till att reparera och starta om datorn än till stt spela.
Bara i dag så för att få ihop nästan 2.5 tim spel så hara jag starta reparerat och starta om datorn 8 gånger!!?
Testade med att sätta up en ny dator kopierade över spelen till den och instalerade aktiverade service packen i
origin, men kan inte starta dom från server browsern icke installerade typ.
Vore naturligt vis inte kul om fler har samma problem, men skjut på så får vi se.

/ Per Pellev i BF4 och 3 VelleP

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pellev:

Efter att jag köpte BF4 premium så går mer tid till att reparera och starta om datorn än till stt spela.
Bara i dag så för att få ihop nästan 2.5 tim spel så hara jag starta reparerat och starta om datorn 8 gånger!!?
Testade med att sätta up en ny dator kopierade över spelen till den och instalerade aktiverade service packen i
origin, men kan inte starta dom från server browsern icke installerade typ.
Vore naturligt vis inte kul om fler har samma problem, men skjut på så får vi se.

/ Per Pellev i BF4 och 3 VelleP

Har 200+ timmar spelat, aldrig behövt reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

180 timmar, inget fel, bara china rising som (inte finns) enligt battlelog. troligen något fel när jag flyttade mappara.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem

0 gånger. Kanske inte skylla på Battlefield. Din hårdisk är nog kass.

Permalänk
Medlem

110 timmar, aldrig reparerat! Verkar som du haft rätt mycket otur..

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Avstängd

Hänt ett par gånger vid port mellan hårddiskar, annars felfritt på den fronten.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Spelat några hundra timmer, aldrig behövt reparera.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Bara att nämna BF4 gör så att ens dator börjar uppföra sig som en herrelös tös.

Permalänk
Medlem

Låter som fel på hårddisken. Prova kör en full runda med chkdsk.
Detta gör du genom att öppna en kommand prompt med administratör rättigheter. T.ex sök efter cmd i start menyn, sen högerklicka och välj kör som admin.
Sen i fältet skriver du
chkdsk C: /F /R /X
Ändra C: ifall BF4 ligger på annan disk
Ligger Windows på C:, så kommer den fråga ifall du vill göra scannen nästa gång du startar om. Välj ja i detta fallet.
Scannen kan ta flera timmar, så rekommenderat du gör detta över natten.

Ladda sen ner Crystaldiskinfo, och kolla vad den säger om statusen på disken. Ifall chkdsk hittade några fel på den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

1 gång idag. Hjälpte dock inte. Kom in i en match fps:en störtdök till 5, tänkte det hade med att jag prova mantle. Ändra till direct x och nu kommer jag inte ens in i en match, stannar vid loading screen.