Permalänk
Medlem

Värmeproblem

Har följande kylning i mitt fractal design R4

Corsair H80 (ut topp)
Fractal Design Silent 140mm (1 Botten in, 1 front in, 1 bak in)

Har aldrig haft några problem med värmen över huvudtaget.
Nyligen bytte jag ut min nätdel för att få lite mer kräm till min dator och istället för att cpu'n peakar på runt 45-50 vid 80% belastning så hamnar den istället runt 60-70.

Finns det någon som kan tänka sig förstå vad som orsakar det?
Temperaturerna i rummet har inte ändrats mer än kanske 3 Celsius under sommaren (ac)

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU? Hur varmt blir det under stresstest?

Permalänk
Medlem

Kanske glömde koppla in någon fläkt när du bytte nätagg?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Inaktiv

Glömt att koppla in pumpen kanske ?

Permalänk

Tror ändå att rumstemp är högre än 3 grader under sommaren. Här hemma har jag ca15 grader högre temp på sommaren än vintertid.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

@Gunner357:
Som jag skrev bredvid, AC. Med andra ord kyler jag ner rummet jag är i under somrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vad har du för CPU? Hur varmt blir det under stresstest?

i7 4770k 3,4Ghz.

Jag vågar inte stress-testa den eller köra super-psi pga värmen som den redan avger.

Permalänk
Medlem

Alla fläktar är igång och pumpen går ju med automatiken då resten av H80'n är inkopplad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaniteux:

i7 4770k 3,4Ghz.

Jag vågar inte stress-testa den eller köra super-psi pga värmen som den redan avger.

Du behöver inte vara rädd för att köra ett stresstest. Den throttlar om det blir för varmt, och i nödfall stänger den av sig.
Om temperaturen blir orimligt hög i ett stresstest så vet vi med säkerhet att något är knas.

P.S. Använd funktionerna "Citera flera" och "Redigera" ist för att skriva flera inlägg i rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Du behöver inte vara rädd för att köra ett stresstest. Den throttlar om det blir för varmt, och i nödfall stänger den av sig.
Om temperaturen blir orimligt hög i ett stresstest så vet vi med säkerhet att något är knas.

P.S. Använd funktionerna "Citera flera" och "Redigera" ist för att skriva flera inlägg i rad.

Vilket program anser du att jag ska använda?
Har tidigare använt mig av något som hette Super-Pi men det kändes lite buggigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaniteux:

Vilket program anser du att jag ska använda?
Har tidigare använt mig av något som hette Super-Pi men det kändes lite buggigt.

Börja med Prime95.