Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Tycker det är patetiskt hur du och somliga andra försöker idiotförklara folk som har andra åsikter än era/dina egna. Går ni igång på det eller?

Om du inte kan argumentera för det du står för, är sannolikheten hög att du inte vet vad du pratar om. Det är inte åsikten som gör att personer här idiotförklarar sig själva, det är hur de argumenterar för vad de står för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Huzzbutt, du har under ett års tid hackat på alla som inte har samma åsikter som dig i säkert 1000 inlägg.
Men du är inte man nog att svara på topic, utan du fortsätter bara att mala på. Blir en rätt ensidig "diskussion"
när man inte kan stå för en egen åsikt.

Nåja SUMITOMO det är väl ungefär ett år sedan du skrev ett inlägg här som inte handlade om mig så nog bidrar du allt till ensidigheten.

Skrivet av Greed:

Efter att ha läst några sidor i denna tråden är jag av samma åsikt som SUMITOMO. Finner Huzzbutts inlägg väldigt tråkiga att läsa eftersom det bara mals på åt ett enda håll och inte riktigt svarar på det man blivit tillfrågad.

Med tanke på att mina inlägg i regel, jag ska inte säga alltid behandlar ideologi och politik så finns svaren där om än kanske inte alltid i den lättillgängligaste formen.

Skrivet av Greed:

On Topic så får Sverigedemokraterna min röst vilket dem även fick i EU-valet.

Första halvan är offtopic.

Skrivet av Greed:

Tycker det är patetiskt hur du och somliga andra försöker idiotförklara folk som har andra åsikter än era/dina egna. Går ni igång på det eller?

Ja ibland har man det helfestligt, att argumentera och diskutera på den omfattande nivå vi faktiskt sysselsätter oss med är inte det lättaste utan kräver sin insats och likt allt en gör som tar tid och energi så känner man sig självklart tillfreds när det går bra.

Det här är förstås också offtopic elller?
Givetvis kan det vinklas till att sammafatta diskussionen i sin helhet och klyftan mellan att kräva yttrandfrihet och samtidigt frihet från granskning och ansvar. Som Swiifty säger, det kanske inte är kul men nu är det som det är och gillar man inte det så kan en följa redaktören på Metal Archives råd till Kvlt kids "Tell it to the penguins".

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nåja SUMITOMO det är väl ungefär ett år sedan du skrev ett inlägg här som inte handlade om mig så nog bidrar du allt till ensidigheten.

Ja, jag gav upp hoppet om en diskussion när jag insåg att det är meningslöst att föra en dialog med en tegelvägg.

Men för att gå on topic då trådens innehåll heter Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?
så har du fortfarande inte svarat på trådtiteln, och med tanke på att du är den flitigaste postaren och trots att
du sitter anonym framför din skärm vill du inte svara på trådens syfte, mer än att kritisera andras åsikter.
Det säger en del om dig själv.

Permalänk
Medlem

Socialdemokraterna, för att dom vill MITT bästa anser jag!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, jag gav upp hoppet om en diskussion när jag insåg att det är meningslöst att föra en dialog med en tegelvägg.

Så inställd på hopplösheten verkar du inte vara.

Skrivet av SUMITOMO:

Men för att gå on topic då trådens innehåll heter Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?
så har du fortfarande inte svarat på trådtiteln, och med tanke på att du är den flitigaste postaren och trots att
du sitter anonym framför din skärm vill du inte svara på trådens syfte, mer än att kritisera andras åsikter.
Det säger en del om dig själv.

Eftersom jag inte har kunnat rösta i pollen på ett bra tag så har jag åtminstone förkunnat en åsikt, Det är väl förövrigt rätt klart åt vilket håll jag kommer att rösta och om det har gått någon förbi så tänker jag inte lägga en sekund på att upplysa den ovissa utan hänvisar hen till utbildningsenheten på kommunen.
Vad det gäller att uttrycka vad jag kommer rösta på i tråden så har jag nog i den här tråden eller i en annan redan hävt ur mig när jag slutligen bestämmer mig, när kuvert och valsedel tas. Vi ges 4 år att bilda oss en åsikt och även om vissa skippar alla eller blott en vecka så tar jag hela den tiden på mig.

Nog om mig. Jag kritiserar aldrig andras åsikter i sig utan hur de lägger fram dem och vad de grundar sig i, skulle du Sumitomo säga att du röstar på SD för att du gillar SD så skiter jag fullkomligt i det, det är din ensak men om du som så många andra säger att du ska rösta på SD och söker motivera det då kommer jag att hugga: Det är där valsen sätter igång och det är sakligt och korrekt men trist för den som inte har på fötter att föra diskussionen.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Detta är off topic men tittar man på historiken i denna tråden så finns det vissa individer som suttit sen den skapades och skrivit dagligen, ibland flera gånger om dagen.

Detta vittnar ju bara om att dessa människor inte kan ha en så speciellt givande vardag till övers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Detta är off topic men tittar man på historiken i denna tråden så finns det vissa individer som suttit sen den skapades och skrivit dagligen, ibland flera gånger om dagen.

Detta vittnar ju bara om att dessa människor inte kan ha en så speciellt givande vardag till övers.

Jag vet inte om det är kulan i din fot, fördomsyttringen eller den allenarådande modifierade versionen av Mazlows behovstrappa som fordrar störst handflata i ansiktet. Resonemangsstrukturen skiljer sig inte från det som tidigare hävdats av anhängare till ett visst parti här i tråden men vi kan väl fokusera på det roliga: att du ljuger.

Något motiverar dig att skriva inlägget, en stilla reflektion formad av dina egna fördomar eller pseudovetenskapliga teorier rörande hjärnans belöningssystem kan förstås ligga till grund. Men mer troligt med tanke på att det är just här och just i den pågående diskussion du finner motivation att skriva ett inlägg som inte alls är off topic utan osaklig kritik, ett argumentationsfel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jag vet inte om det är kulan i din fot, fördomsyttringen eller den allenarådande modifierade versionen av Mazlows behovstrappa som fordrar störst handflata i ansiktet. Resonemangsstrukturen skiljer sig inte från det som tidigare hävdats av anhängare till ett visst parti här i tråden men vi kan väl fokusera på det roliga: att du ljuger.

Något motiverar dig att skriva inlägget, en stilla reflektion formad av dina egna fördomar eller pseudovetenskapliga teorier rörande hjärnans belöningssystem kan förstås ligga till grund. Men mer troligt med tanke på att det är just här och just i den pågående diskussion du finner motivation att skriva ett inlägg som inte alls är off topic utan osaklig kritik, ett argumentationsfel.

Verkar som jag prickade en nerv här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Forumets största pajas tål inte kritik, så är det bara.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

På vilket sätt är det fastställt? Vidare har denna tråden, som så många andra, haft sporadisk aktivitet, vilket inte är konstigt då det dyker upp nya personer och nya frågeställningar. Att individer väljer att engagera sig i politiska diskussioner är inte en indikation på något annat än att man bestämt sig för att diskutera politik, har tillgång till internet, och minst några minuter att formulera ett inlägg.

Varför någon bestämmer sig för att antingen lurka och/eller kika på trådens statistik, för att sedan dra slutsatser om personers liv, säger också en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

På vilket sätt är det fastställt? Vidare har denna tråden, som så många andra, haft sporadisk aktivitet, vilket inte är konstigt då det dyker upp nya personer och nya frågeställningar. Att individer väljer att engagera sig i politiska diskussioner är inte en indikation på något annat än att man bestämt sig för att diskutera politik, har tillgång till internet, och minst några minuter att formulera ett inlägg.

Varför någon bestämmer sig för att antingen lurka och/eller kika på trådens statistik, för att sedan dra slutsatser om personers liv, säger också en del.

I rest my case.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Skrivet av JenzA:

Forumets största pajas tål inte kritik, så är det bara.

Skrivet av whimsy191:

I rest my case.

Fy bubblan vad putt jag är, jisses vad ni är nesliga.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som denna tråd börjar tappa stinget, svadageneratorn inräknat.

Kör lite pepping med en meme:

Börjar bli en del kul utspel nu från partierna, Borg går ut hårt med att ökad andel flyktingar skulle medföra ökade kostnader.

"Men han lyfte också fram ökade kostnader till följd av att fler flyktingar kommer till Sverige."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Hur menar Borg där?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Känns som denna tråd börjar tappa stinget, svadageneratorn inräknat.

Kör lite pepping med en meme:

http://www.quickmeme.com/img/19/193cfe636724433066803187ff321...

Börjar bli en del kul utspel nu från partierna, Borg går ut hårt med att ökad andel flyktingar skulle medföra ökade kostnader.

"Men han lyfte också fram ökade kostnader till följd av att fler flyktingar kommer till Sverige."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Hur menar Borg där?

Då jag inte har en speciellt givande vardags till övers, kan jag kommentera att det Borg säger om omvärldens kriser som leder till fler flyktingar, låter rätt rimligt. Fler flyktingar, högre tryck på migrationsverket etc. Hur mycket just den grenen påverkar Sverige ekonomiska är jag för oerfaren att tala om. Tycker inte heller det är något "utspel" i sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swiifty:

Då jag inte har en speciellt givande vardags till övers, kan jag kommentera att det Borg säger om omvärldens kriser som leder till fler flyktingar, låter rätt rimligt. Fler flyktingar, högre tryck på migrationsverket etc. Hur mycket just den grenen påverkar Sverige ekonomiska är jag för oerfaren att tala om. Tycker inte heller det är något "utspel" i sig.

Delar inte din åsikt, att nämna kostnader i andra sammanhang än pursvenskar har tidigare varit väldigt sällsynt.

Om det nu spås ökade kostnader för asylhanteringen, finns det en siffra på hur mycket den kostnadsökningen är? Kanske till och med finns en siffra på den ursprungliga kostnaden?

För att förtydliga; det känns för min del helt meningslöst att säga att kostnaden kommer att öka utan några som helst siffror.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hur menar Borg där?

Att pengar som egentligen skulle gå till skolan, infrastruktur och sjukvård istället kommer att gå till att försörja fler invandrare. Det är väl rätt självklart?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Delar inte din åsikt, att nämna kostnader i andra sammanhang än pursvenskar har tidigare varit väldigt sällsynt.

Om det nu spås ökade kostnader för asylhanteringen, finns det en siffra på hur mycket den kostnadsökningen är? Kanske till och med finns en siffra på den ursprungliga kostnaden?

För att förtydliga; det känns för min del helt meningslöst att säga att kostnaden kommer att öka utan några som helst siffror.

Ja det finns det:
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659...

Migrationsverkets kostnadsprognos (från juli 2014).

Permalänk
Medlem

Narcissism och egocentrism brukar vara vanligt hos kulturmarxister. Man kan också lida av mindervärdeskomplex i verkliga livet och då måste man hävda sig någon annanstans, ett internetforum för datorhårdvara är ett av dom, där man då i ett års tid gärna vill visa sin dominans att uttrycka sig i skrift och återkommande tala nedlåtande till andra. Man är också noga med att poängtera hur överlägsen man är hela tiden.

Det är vanligt att sådana människor har det svårt på det sociala planet ute i verkligheten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CloX:

Ja det finns det:
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659...

Migrationsverkets kostnadsprognos (från juli 2014).

Den känns inte så uppdaterad.

"I budgetpropositionen 2013/14:1 har Migrationsverket tilldelats medel för en kapacitet att ta emot mellan
44 000 och 50 000 nya asylsökande årligen från och med år 2014. "

Sen kan jag tycka att personangreppen känns mer framträdande än själva diskussionsämnet i vissa inlägg vilket är trist. Ska vi inte rycka upp oss lite?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Att pengar som egentligen skulle gå till skolan, infrastruktur och sjukvård istället kommer att gå till att försörja fler invandrare. Det är väl rätt självklart?

Givetvis skulle dom pengarna kunna gå dit, men så länge Jimmie inte har tagit Doktors examen i transmutation så kommer effektiviteten av en sådan transferering röra sig vid noll nivå under kommande mandatperiod för att därefter stiga till en krystad nivå i relation till det franska jordbruksstödet.

Skrivet av ilstallione:

Den känns inte så uppdaterad.

"I budgetpropositionen 2013/14:1 har Migrationsverket tilldelats medel för en kapacitet att ta emot mellan
44 000 och 50 000 nya asylsökande årligen från och med år 2014. "

Där har vi väl ändå något som inte känns så uppseendeväckande: underfinansierade reformer.

Skrivet av ilstallione:

Sen kan jag tycka att personangreppen känns mer framträdande än själva diskussionsämnet i vissa inlägg vilket är trist. Ska vi inte rycka upp oss lite?

Eller? spåna vidare och ha det trevligt.

Skrivet av whimsy191:

Narcissism och egocentrism brukar vara vanligt hos kulturmarxister Man kan också lida av mindervärdeskomplex i verkliga livet och då måste man hävda sig någon annanstans, ett internetforum för datorhårdvara är ett av dom, där man då i ett års tid gärna vill visa sin dominans att uttrycka sig i skrift och återkommande tala nedlåtande till andra. Man är också noga med att poängtera hur överlägsen man är hela tiden.

Det är vanligt att sådana människor har det svårt på det sociala planet ute i verkligheten.

Sucka och lägga en våt filt över argumentationsfelen lockar dock mest.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

För skola och äldrevård får inte majoriteten av pengarna redan idag? Trots de minst sagt usla resultaten så får de ju ordentliga anslag. Men det är förstås lättare att rekrytera stafettläkare än ordinarie då lönepåslagen blir därefter. Dubbel lön, halv tjänstetid. Vilket effektivt begränsats av läkarfacken och antalet utbildningsplatser. Dags att omfördela resurser från vissa dyrare utbildningar inom humanoria till naturvetenskap/teknik?

Infrastrukturen präglas ju av fel valda satsningar, vilket det blir när politiken är inne och styr vilka projekt som ska satsas på, jfr Förbifart Stockholm med exempelvis Diagonal Ulvsunda. Men det är ju alltid trevligare med större projekt för bandklippande politiker än att vårda det kapital som finns bundet i vår infrastruktur, samma sak med järnvägen... Som avslutning, infrastruktur berör inte människor på samma sätt som vård/skola/omsorg, därav att det inte får pengar. Försvarsbudgeten verkar inte vara något problem att få pengar till, den är ju betydligt större än infrapengarna...

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Narcissism och egocentrism brukar vara vanligt hos kulturmarxister. Man kan också lida av mindervärdeskomplex i verkliga livet och då måste man hävda sig någon annanstans, ett internetforum för datorhårdvara är ett av dom, där man då i ett års tid gärna vill visa sin dominans att uttrycka sig i skrift och återkommande tala nedlåtande till andra. Man är också noga med att poängtera hur överlägsen man är hela tiden.

Skrivet av Huzzbutt:

Sucka och lägga en våt filt över argumentationsfelen lockar dock mest.

Låter som det är hack i skivan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Där har vi väl ändå något som inte känns så uppseendeväckande: underfinansierade reformer.

Nja, jag undrade om det fanns siffror på kostnader samt den aviserade ökningen av dessa kostnader. Med tanke på hur kostnaderna skenar verkar det vara svårt att presentera en rapport, den är ur tiden innan den når skrivaren.

Citat:

Eller? spåna vidare och ha det trevligt.

Aboslut, men det får gärna finnas en koppling till topic i inläggen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

För skola och äldrevård får inte majoriteten av pengarna redan idag? Trots de minst sagt usla resultaten så får de ju ordentliga anslag. Men det är förstås lättare att rekrytera stafettläkare än ordinarie då lönepåslagen blir därefter. Dubbel lön, halv tjänstetid. Vilket effektivt begränsats av läkarfacken och antalet utbildningsplatser. Dags att omfördela resurser från vissa dyrare utbildningar inom humanoria till naturvetenskap/teknik?

Det finns väl i princip inga dyra utbildningar inom Humaniora och även om resurser flyttades till naturvetenskapliga institutioner så kvarstår problematiken med bristen på individer villiga att söka till de relevanta bristutbildningarna.

Skrivet av Henrik21:

Infrastrukturen präglas ju av fel valda satsningar, vilket det blir när politiken är inne och styr vilka projekt som ska satsas på, jfr Förbifart Stockholm med exempelvis Diagonal Ulvsunda. Men det är ju alltid trevligare med större projekt för bandklippande politiker än att vårda det kapital som finns bundet i vår infrastruktur, samma sak med järnvägen... Som avslutning, infrastruktur berör inte människor på samma sätt som vård/skola/omsorg, därav att det inte får pengar. Försvarsbudgeten verkar inte vara något problem att få pengar till, den är ju betydligt större än infrapengarna...

Låt oss aldrig glömma spårväg city.

Inventeringskostnaden för etapp 1:

Anpassning av vagndepån på Djurgården - 20 Mkr
Modernisering av befintlig Djurgårdslinje - 55 Mkr
Byggande av ny spårväg Nybroplan – Hamngatan/NK - 153 Mkr (200-300meter?)
Summa total investering - 228 Mkr
Driftskostnader för etapp 1:

Hyra av fordon - 45 Mkr
Trafikeringskostnad - 36 Mkr
Summa årlig driftskostnad (exkl. kapitalkostnader och banunderhåll) - 81 Mkr

En Museijärnväg som kostat en halv miljard hittills men nog såg de ut att ha kul på invigningen!

Skrivet av ilstallione:

Nja, jag undrade om det fanns siffror på kostnader samt den aviserade ökningen av dessa kostnader. Med tanke på hur kostnaderna skenar verkar det vara svårt att presentera en rapport, den är ur tiden innan den når skrivaren.

Nu höftar jag vilt med att kostnadsökningen till större delen beror på ökad beläggning på dyra korttidsboenden, NPM i sitt essä.

Skrivet av ilstallione:

Aboslut, men det får gärna finnas en koppling till topic i inläggen.

Attans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Enligt

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/migrationsverket-behover...

Så saknas det sisådär bara en försvarsbudgetpost

Citat:

Enligt Migrationsverket är de utökade finansieringsbehoven för asyl och migration 48 miljarder kronor sammanlagt för i år och de kommande fyra åren. 48 miljarder utöver redan budgeterade belopp, alltså.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sunnis:

Enligt

Är ju ingenting i sammanhanget, tänk vad många vi hjälper. Lägg ner skämtet till försvar vi har idag och ta de pengarna också till "Asyl"-hanteringen, Bert ska snart byta bil så han behöver lite tillskott i kassan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Är ju ingenting i sammanhanget, tänk vad många vi hjälper. Lägg ner skämtet till försvar vi har idag och ta de pengarna också till "Asyl"-hanteringen, Bert ska snart byta bil så han behöver lite tillskott i kassan.

Är förmodligen ingenting jämfört med vad det egentligen kommer att kosta heller

Bert kan nog köpa sig en airbus a380 och flyga omkring i istället för att åka bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det finns väl i princip inga dyra utbildningar inom Humaniora och även om resurser flyttades till naturvetenskapliga institutioner så kvarstår problematiken med bristen på individer villiga att söka till de relevanta bristutbildningarna.

Låt oss aldrig glömma spårväg city.

Inventeringskostnaden för etapp 1:

Anpassning av vagndepån på Djurgården - 20 Mkr
Modernisering av befintlig Djurgårdslinje - 55 Mkr
Byggande av ny spårväg Nybroplan – Hamngatan/NK - 153 Mkr (200-300meter?)
Summa total investering - 228 Mkr
Driftskostnader för etapp 1:

Hyra av fordon - 45 Mkr
Trafikeringskostnad - 36 Mkr
Summa årlig driftskostnad (exkl. kapitalkostnader och banunderhåll) - 81 Mkr

En Museijärnväg som kostat en halv miljard hittills men nog såg de ut att ha kul på invigningen!

Slarvade, inte humanoria, utan konst/kulturskrået.

Fast spårvagn city är inte dumt, däremot sättet man byggt på med järnvägsstandard kan vi diskutera. På samma sätt som man inte lyckas få till mer pendeltåg samt tunnelbana.

Skrivet av sunnis:

Enligt

Varför inte skära i de poster som är störst? Nä just ja, de som behandlar vård/skola/omsorg ska vara heliga och inte kunna nyttjas.

Skrivet av ilstallione:

40 miljarder till EU? Vilken nytta gör detta, flyttcirkus i Frankrike samt stödköp av spanska apelsiner för att hålla priserna uppe.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Slarvade, inte humanoria, utan konst/kulturskrået.

Jo där kan man gott skära duktigt även om kostnadsbesparingen för skattebetalarna inte kommer att bli märkbar.

Skrivet av Henrik21:

Fast spårvagn city är inte dumt, däremot sättet man byggt på med järnvägsstandard kan vi diskutera. På samma sätt som man inte lyckas få till mer pendeltåg samt tunnelbana.

Det är sällan jag blir genuint intresserad på ett odrygt sätt i den här tråden, har du lust att utveckla? Själv ser jag spårväg city som en järnslösande stombuss med lägre driftsäkerhet.

....

Det är tur att man har minnet med sig:

Skrivet av EvilCrackMonkey:

skulle vara kul o se hur media skulle se ut dagen efter någon trashar en valstuga för FI..

Antiklimax är väl den rätta beskrivningen på medias rapportering.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Tänka sig, jag tycker precis samma sak! Fast tvärt om.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W