Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Corsair vengeance M65 problem

Hej!
Har precis skaffat en corsair vengeance M65 laser mus och installerat drivers men man kan inte få muspekaren att flytta sig över skärmen. har provat både på hård och mjuk musmatta men det ända stället den funkar på är om man drar den längs datorskärmen någon som har något tips på en musmatta som funkar till en lasermus som corsair vengeance M65? gärna så stor som möjligt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simon95:

Hej!
Har precis skaffat en corsair vengeance M65 laser mus och installerat drivers men man kan inte få muspekaren att flytta sig över skärmen. har provat både på hård och mjuk musmatta men det ända stället den funkar på är om man drar den längs datorskärmen någon som har något tips på en musmatta som funkar till en lasermus som corsair vengeance M65? gärna så stor som möjligt

har själv musen, har inte haft nåra problem använder steelseries qck P.S hoppas dock att du redan har löst det

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag bumpar tyvärr då mina problem rör sig om samma mus!
Jag inhandlade saken igår.
Jag har en konstig vänsterhand så jag kan inte komma ner till vänster ctrl med lillfingret som alla andra, därför har jag tidigare använt "back-knappen/MB4" på musen som ctrl (med Logitech performance MX).
Däremot med denna saken (efter att jag ordnat i mjukvaran) så fastnar knappen, eller så agerar den INTE CTRL!
(Jag lirar en del LoL och använder "ctrl-q-w-e-r" för att levla skills, kan bli lagom frustrerande att levlla skills i en fight då jag får trycka t.ex MB4-Q 5-6 ggr innan det registreras!)

Ska jag byta eller finns det ngn lösning på det ? (Blir en ny MX i värsta fall!)

Visa signatur

Surfburk: i5-10400 @ 2.90GHz | RTX 2060 | 16gb @ 3200mhz
Servern :i5-4690K @ 3.5GHz | GTX 970 | 2x8gb @ 1600mhz