Permalänk
Medlem

Funderingar kring en Lenovo.

Hallå Sweclockers.
Jo jag har lite funderingar kring en http://www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-e...
Vad är fördelar och nackdelar med denna laptop? Hur är Lenovo? Jag har bara haft Asus datorer(laptop).
Sitter just nu på en Asus K52J, som har väl en 3år på nacken.
15,6" 1366x768
i7 420M
Radeon HD6370M
4GB ram
500GB mekanisk HDD.

Jag är nöjd med Asusen. Ser ju också att specsen är bättre på Lenovon samt att den är ju nyare. Teknik intresserad som man är. Haha. Vad tycker ni?

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Hallå Sweclockers.
Jo jag har lite funderingar kring en http://www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-e...
Vad är fördelar och nackdelar med denna laptop? Hur är Lenovo? Jag har bara haft Asus datorer(laptop).
Sitter just nu på en Asus K52J, som har väl en 3år på nacken.
15,6" 1366x768
i7 420M
Radeon HD6370M
4GB ram
500GB mekanisk HDD.

Jag är nöjd med Asusen. Ser ju också att specsen är bättre på Lenovon samt att den är ju nyare. Teknik intresserad som man är. Haha. Vad tycker ni?

Jag har en Lenovo med snäppet bättre processor samt 16GB ram och jag tycker den är riktigt schysst.

Dom kan kännas lite plastiga men ändå välbyggda, skärmen är hästlängder bättre än den i din asus om man tittar på upplösningen.

Permalänk
Medlem

Okej, hur är tangentbordet och hur är den att "ha i famnen". känns den bra? Det förstår jag. Skärmen har jag också tänkt på. Skönt med lite högre upplösning!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Om jag nu skulle köpa denna och köpa till en http://www.dustinhome.se/product/5010748433/samsung-840-evo-2... ssd enhet. Hur gör man då med denna? Kopierar man över os osv från den mekaniska? Och man kan väl använda ssd enheten precis som en mekanisk? Ladda ner filer på den osv osv. Det är ingen skillnad där?. Hastigheten så klart då.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Okej, hur är tangentbordet och hur är den att "ha i famnen". känns den bra? Det förstår jag. Skärmen har jag också tänkt på. Skönt med lite högre upplösning!.

Jag tycker tangentbordet är riktigt skönt för att vara bärbart, tangenterna är typ lite rundande på något sätt. Just den jag har är lite större och blir ganska varm vid spelande. Min väger säkert dubbelt så mycket än den du länkade så det ska nog inte vara några problem att ha i famnen.

Permalänk
Medlem

Okej, men det låter ju bra, denna väger ju ändå inte så mycket, är nog likvärdig med den jag har nu. Har ju en kylplatta också så det borde ju gå fint då. Tbordet är ju en stor del på just en laptop så. Verkar ju vara en grym modell till priset också.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Blev en beställning på Lenovon, samt en Samsung EVO 256gb ssd och en ny externdisk wd passport ultra 1tb. Vet ej hur länge min har kvar som jag äger nu. Börjar bli till åren. Tack för svaren wRRM.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande