Permalänk
Medlem

Intresserad av att skaffa fiber

Hej alla!

Det är så att jag har tröttnat på mitt ADSL som titt som tätt väljer att tappa anslutningen eller förse mig med en hastighet strax under 8Mbit/s.
Jag bor i en lägenhet som tillhör i en bostadsrättsförening rätt centralt i Kristianstad (Skåne) och flera bostäder omkring oss har fiber.

Min fråga till er kloka personer här på sweclockers är följande:
1. Vad för regler gäller om det endast är 1 lägenhet i bostadsrättsförening (12 lägenheter totalt) som vill ha fiber?
2. Någon idé kring vad det kostar att dra in kablar och eventuella installationer?
3. Vad är era personliga åsikter kring fiber och era leverantörer?

Det finns inget draget till kåken så det är bara telefonledningarna eller eventuellt mobil bredband man kan få något via än så länge.
Jag har kontaktat några företag gällande information kring min fråga men ingen respons har skett på veckor.

Tack på förhand // Emil

Visa signatur

Q : 0 is false and 1 is true, right?
A : 1

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det bara är du som vill ha fiber? Har du pratat om det med dina grannar?
Vad som gäller om bara ett hushåll vill ha det dock har jag ingen aning om.

Vad jag tycker om fiber och min leverantör? Jag skulle aldrig flytta till en bostad utan fiber, har haft fiberuppkoppling sedan 1998.
Kör med Tele2 som jag är mer än nöjd med, minimalt med strul och får utlovad hastighet. De få gånger det varit problem så har det allt som oftast varit själva stadsnätet som haft störningar och inte min leverantör.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.