hjälp med val av grafikkort

Permalänk
Medlem

hjälp med val av grafikkort

Tjena, jag ska köpa ett nytt grafikkort då det jag för tillfället har är för svagt för WoW som jag för tillfället spelar.
Mitt krav på grafikkortet är att det ska fungera bra till WoW och andra spel som kräver ungefär lika mycket.

Övrig setup:
Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series
Processor: AMD Athlon (tm) II X4 640
Nätaggregat: PSU - 423
Moderkort: Asus m4n68t
4GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruxxo:

Tjena, jag ska köpa ett nytt grafikkort då det jag för tillfället har är för svagt för WoW som jag för tillfället spelar.
Mitt krav på grafikkortet är att det ska fungera bra till WoW och andra spel som kräver ungefär lika mycket.

Övrig setup:
Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series
Processor: AMD Athlon (tm) II X4 640
Nätaggregat: PSU - 423
Moderkort: Asus m4n68t
4GB ram

Wow är mer CPU krävande än GPU. Jag rekommenderar att du skaffar en ny processor först. Allt du har i datorn är gammalt. Funderat på en ny dator snart kanske?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

jo det alternativet finns ju också, vet bara att på battlenets prestanda koll så stod det att grafikkortet var för gammalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruxxo:

jo det alternativet finns ju också, vet bara att på battlenets prestanda koll så stod det att grafikkortet var för gammalt

Allt du har är gammalt. Processorn är prio ett för dig. Det finns knappt några nya CPUs idag som funkar för ditt moderkort. Ska se om jag kan hitta något.

EDIT: Jag hittar inga nya processorer som funkar med ditt moderkort. Kanske nåon annan från Sweclockers kan hjälpa till. Jag tror det är bättre du sparar pengar till en helt ny dator.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2