Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mAster9:

Gäller det alla butiker? Var läste du om den här dealen?

Finns ingenstans, utom på ALLA Gamestop butiker i Norrköping! Antar att det finns på andra GP butiker också men dessa är de enda jag kan bekräfta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Är inne på att skaffa en extern hårddisk till min xbox one. Främst pga att det går att få en prestanda ökning. Just nu har jag inget behov av ytterligare utrymme, har 250 GB ledigt. Dock så vet jag att behovet kommer att finnas i framtiden, och då är jag lite inne i tankarna att lika gärna skaffa en nu för att kunna utnyttja prestanda

Jag är inne på att skaffa följande:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7058182/xboxhttp://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7058182-00.png

Lite test data går att finna här:
External USB HDD Performance Boost

Ett klipp som visar prestanda ökningen (OBS de har bytt ut den interna disken och inte använt en extern disk)
https://www.youtube.com/watch?v=ZBpmyktXdJ0

Hur ser ni på det hela? Har ni skaffat en extern hårddisk? I så fall vad var ert resultat? Eller du kanske funderar på att skaffa en? I så fall hur resonerar du kring det hela?

Cdon kör en deal på en Seagate Extern 4TB för 990 kr. USB 3.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Cdon kör en deal på en Seagate Extern 4TB för 990 kr. USB 3.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

http://cdon.se/hemelektronik/back_to_school/hdd/?utm_source=facebook&utm_medium=fp&utm_campaign=facebook_hemel_externa_hdd

gäller till 2 september.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde en i lördags, har en sen innan. Tänkte ha filmer och serier på denna, innan årsskiftet får vi ju mkv-stöd.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Finns ingenstans, utom på ALLA Gamestop butiker i Norrköping! Antar att det finns på andra GP butiker också men dessa är de enda jag kan bekräfta.

Varför nämner du inte det från första början då om jag får fråga? Lite onödig hype.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av davitto:

Varför nämner du inte det från första början då om jag får fråga? Lite onödig hype.

Har du inte Gamestop där du bor menar du?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan nämnt detta men cdon har ett bra paket för er som inte behöver "day One edition": Xbone Nordic utan Kinect med Destiny och COD Ghosts för 3990kr.

http://cdon.se/spel/xbox_one/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk

Någon som vet om man kan använda eget usb headset till xbox one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Har du inte Gamestop där du bor menar du?

Du har ingen aning om att det finns på andra GameStop butiker, du bara antar det för att det finns hos dig.

Finns mycket här i världen man kan anta.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av davitto:

Du har ingen aning om att det finns på andra GameStop butiker, du bara antar det för att det finns hos dig.

Finns mycket här i världen man kan anta.

Du verkar vara en skärpt person, jag sa att jag antar att det är samma i alla då det är rimligt att Gamestops HQ har en deal med M$, detta är inget GP står för själv utan de har uppenbarligen fått sponsring av Microsoft.

Men eftersom jag bara varit i Norrköping kan jag ju såklart inte bekräfta detta för resten av världen, jag kan heller inte bekräfta att man säljer cheeseburgare på McDonald's där du bor, men jag antar att man gör det.

Orkar du inte kolla om det är så hos dig, fine, men andra kanske är glada att de fått nys om detta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Du har ingen aning om att det finns på andra GameStop butiker, du bara antar det för att det finns hos dig.

Finns mycket här i världen man kan anta.

Jag jobbade på GameStop för flera år sedan och alla kampanjer vi körde gällde för samtliga butiker i norden. Gamestop tillåter inte att lokala butiker kör specialkampanjer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nu blev jag orolig. Har bokat och fått bekräftelse från Siba. Men kollar jag mina ordrar finns den inte med, någon som köpt på Siba och kan kolla hur det ser ut?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag jobbade på GameStop för flera år sedan och alla kampanjer vi körde gällde för samtliga butiker i norden. Gamestop tillåter inte att lokala butiker kör specialkampanjer

Då blir det till att dra till stan och kolla.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Vill tipsa om du har en pålitligt (nära vän?) så kan ni Game Sharing med varandra. Tycker det är riktigt bra, påminner lite om PS3 tiden. Du låter din kompis logga in med sitt Gamertag på din Xbox One, ställa den som "My Home Xbox" voila! Nu får du tillgång till alla spel/DLC som han/hon köper samma sak gör du på hans Xbox One.

Behöver inte vara inloggad på varandras profil för att kunna spela, båda kan spela samtidigt. Man kan dock bara göra med 1 person. Vill han/hon sälja konsol eller liknande så kan du ta "This isn't my home Xbox" så avlänkar ni varandras profil. Och så fungerar de endast med digitala spel. Ett bra sätt att spara pengar om ni vill testa spel som ena har köpt.

Det kan resultera i en konsol ban

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Det kan resultera i en konsol ban

Varför det?
http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/games/my-home-xbox

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Snacka med en ambassador eller vafan det heter på supportsidan och han sa att det kan bli en konsollban om man gör det med en polare, han kanske bara trollar för att dem ska få mer pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Snacka med en ambassador eller vafan det heter på supportsidan och han sa att det kan bli en konsollban om man gör det med en polare, han kanske bara trollar för att dem ska få mer pengar

Nja, vi ambassadörer brukar inte trolla och detta är lite av ett problem som inte har diskuterats tillräckligt från MS. Jag skulle misstänka att det kommer mer regler angående detta i framtiden men i dagsläget kan man ju se det på samma sätt som att sätta sitt konto till USA bara för att betala mindre...mer regler kommer att komma men i dagsläget är det fritt fram

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ingen som uppmärksammat Gamestops erbjudande? Byt in ett 360 slim, så får du typ 1600kr rabatt på ett Xbone. Alltså 2399kr. Sedan 100kr avdrag per handkontroll, och lite för spelen också, så kommer nog betala ca 1500kr för ett Xbox One imorgon när jag byter in mitt 360. Detta är då Day One edition.

Såg detta i linköpings gamestop butik med så kan intyga att det är sant!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Nu blev jag orolig. Har bokat och fått bekräftelse från Siba. Men kollar jag mina ordrar finns den inte med, någon som köpt på Siba och kan kolla hur det ser ut?

Min bokning finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Nja, vi ambassadörer brukar inte trolla och detta är lite av ett problem som inte har diskuterats tillräckligt från MS. Jag skulle misstänka att det kommer mer regler angående detta i framtiden men i dagsläget kan man ju se det på samma sätt som att sätta sitt konto till USA bara för att betala mindre...mer regler kommer att komma men i dagsläget är det fritt fram

Snacka precis med en riktig support och han sa att det var helt fritt fram och göra så. NU blev jag lugn

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du verkar vara en skärpt person, jag sa att jag antar att det är samma i alla då det är rimligt att Gamestops HQ har en deal med M$, detta är inget GP står för själv utan de har uppenbarligen fått sponsring av Microsoft.

Men eftersom jag bara varit i Norrköping kan jag ju såklart inte bekräfta detta för resten av världen, jag kan heller inte bekräfta att man säljer cheeseburgare på McDonald's där du bor, men jag antar att man gör det.

Orkar du inte kolla om det är så hos dig, fine, men andra kanske är glada att de fått nys om detta.

Vill du vara så "korrekt" kan man faktiskt bekräfta det genom mcdonalds.se

Skrivet av Knuckles:

Jag jobbade på GameStop för flera år sedan och alla kampanjer vi körde gällde för samtliga butiker i norden. Gamestop tillåter inte att lokala butiker kör specialkampanjer

Här har du konkret användbar information.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Min bokning finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, min var tillbaks nu när jag kollade igen

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Det kan resultera i en konsol ban

Jag har ringt support och frågat om detta och det går alldeles utmärkt. Man kan till och med ringa och säga att man kan återställa antal "My home xbox" då man kan dela 3 gånger per år. Men delar man med en vän så behövs ju inte detta återställning om man nu inte tänker sluta dela och dela igen flertal gånger.

EDIT: såg inte inlägget att du hade själv ringt, sorry

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en med kinect för 4,3k istället för en day one utan kinect men med Forza 5 och Fifa 15 för 3,8k?
Gör verkligen kinecten så mycket?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Är det värt att köpa en med kinect för 4,3k istället för en day one utan kinect men med Forza 5 och Fifa 15 för 3,8k?
Gör verkligen kinecten så mycket?

Jag har haft min x1 sedan förra året och jag använder min kinect dagligen, och tycker synd om alla som struntar i att köpa den. Jag kan direkt säga att jag aldrig har spelat med min kinect dvs stå och vifta med händer etc.

Däremot röststyrningen är helt underbar att ha, kan ta några exempel:

Kommer hem från jobbet, säger -xbox on, då startar X1,TV, Förstärkare och digitalbox automatiskt. Säger sedan Xbox go to forza 5, så startar spelet och jag är igång allt utan att ens hunnit sätta mig i soffan.

Exempel två:

Lirar titanfall, får till en riktigt grym killstreak, säger -xbox record that, så spelar den in det som nyss hände allt utan att störa mig i spelandet.

Exempel tre:

Sitter och lirar Tomb Raider har fastnat i en pusseldel och kommer inte vidare, säger -xbox snap Bing. Så startar Bing side by side så kan jag "googla" efter en walkthrough och läsa hur jag kommer vidare i spelet samtidigt som jag spelar.

Och sista exemplet:

Sitter och lirar online, högt tempo och frugan skriker - Sänk volymen, jag söver barnet! Jag har verkligen inte tid att sträcka mig efter kontrollen för att sänka och säger då bara -xbox volume down så sänks volymen.

Detta är bara några exempel som underlättar min vardag, när det blir release i Sverige och det är stöd för TV-tjänsten så kommer man även kunna byta kanal etc via röstkommandon.

Har som sagt aldrig testat att spela med kinecten enbart kört skype och röstkommandon men jag tycker det är värt varenda krona extra att köpa till en kinect.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Avstängd

jag köpte en X1 med kinect för ca ett år sen. men har knappt använt den. visst , har väl testat röst kommandorna. men inte mer än det. Streamat något spel jag lirat på Twitch. men men sen sitter den bara på tvn och ser ful ut.

Hade jag jag idag köpt en x1 så hade jag köpt en utan kinect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Jag har haft min x1 sedan förra året och jag använder min kinect dagligen, och tycker synd om alla som struntar i att köpa den. Jag kan direkt säga att jag aldrig har spelat med min kinect dvs stå och vifta med händer etc.

Däremot röststyrningen är helt underbar att ha, kan ta några exempel:

Samma här. Man fattar inte hur jäkla bra röststyrningen är innan man vant sig, jag skulle inte kunna tänka mig att köra utan kinecten nu. Och bara det faktum att personerna som sitter i soffan blir inloggade på sina egna profiler automatiskt, helt golden verkligen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Någon som vet vart man kan beställa Xbox One Day One Edition Ink. Kinect och få till releasedatum? Verkar vara uppbokat överallt.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Jag har haft min x1 sedan förra året och jag använder min kinect dagligen, och tycker synd om alla som struntar i att köpa den. Jag kan direkt säga att jag aldrig har spelat med min kinect dvs stå och vifta med händer etc.

Däremot röststyrningen är helt underbar att ha, kan ta några exempel................

Skrivet av Gubbkroppen:

jag köpte en X1 med kinect för ca ett år sen. men har knappt använt den. visst , har väl testat röst kommandorna. men inte mer än det. Streamat något spel jag lirat på Twitch. men men sen sitter den bara på tvn och ser ful ut.

Hade jag jag idag köpt en x1 så hade jag köpt en utan kinect.

Skrivet av Halogen:

Samma här. Man fattar inte hur jäkla bra röststyrningen är innan man vant sig, jag skulle inte kunna tänka mig att köra utan kinecten nu. Och bara det faktum att personerna som sitter i soffan blir inloggade på sina egna profiler automatiskt, helt golden verkligen.

Är det samma problem(eller ännu värre) som med Xbox 360, när man spelar MP så skriks det å tjattras som satan över VOIP bara för att dom har Kinect å vägrar stänga av micken.
Jag vill inte höra folk gräla, berätta hur deras dag varit för sina respektive, ungar som skriker, mammor som skriker för att ungarna spelar å inte gjort läxor mm mm. Detta är fruktansvärt irriterande.

Finns det någon lätt mute funktion för micken i Kinect, alltså generellt för spel man vill ju att röstkommandon fortfarande ska funka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Är det samma problem(eller ännu värre) som med Xbox 360, när man spelar MP så skriks det å tjattras som satan över VOIP bara för att dom har Kinect å vägrar stänga av micken.
Jag vill inte höra folk gräla, berätta hur deras dag varit för sina respektive, ungar som skriker, mammor som skriker för att ungarna spelar å inte gjort läxor mm mm. Detta är fruktansvärt irriterande.

Finns det någon lätt mute funktion för micken i Kinect, alltså generellt för spel man vill ju att röstkommandon fortfarande ska funka?

Japp det går att muta så man inte använder kinect som chat mot andra personer och då funkar fortfarande alla kommandon. Det finns ingen mute som alltid är på för andra spelare utan man måste muta varje enskild spelare. Men jag vet att det är en request som är rätt efterfrågad och hittills har ju MS lyssnat på kunderna extremt mycket så det kommer säkert en fix för det snart

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.