Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Pinball FX2 kan man ladda ner gratis nu från hemsidan så dyker det upp under

My games & apps nästa gång man loggar in på sin Xbox One

EDIT=Den lägger sig under READY TO INSTALL längst bort till höger på spellistan om någon skulle missa och undra

Laddade hem igår, är ju ett fan av gamla Digital Illusions pinballspel så jag kände mig tvungen att testa. Vilka bord är bra? Hann bara spela igenom Wizards Lair en snabbis igår och hann inte riktigt sätta mig in i det.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Verkar som Trials Fusion är gratis just nu på Amerikanska marketplace? Testade å kunde då köpa för $0(free)? Har ju ingen Xbox One så jag gick in via xbox.com.

Provade med på xbox.com och köpte det för $0. Måste vara nåt fel för det står att det ska vara 50% rabatt.
Så passa på alla och få det gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Läste på reddit att det tydligen bara var en trial som var gratis. Riktiga spelet måste man betala för.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Det fungerade inte att få trials för mig gratis först, men när jag aktiverat min andra fria månad med xbox live guld så gick det fint, tack för tipset.
Edit: Aha, jaja det var ju trist

Permalänk
Medlem

Fasen nu är man fast i Pinballträsket igen Riktigt skoj!

Jag köpte Guardians of the galaxy-tablet också, inte hunnit lira speciellt mycket.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Provade med på xbox.com och köpte det för $0. Måste vara nåt fel för det står att det ska vara 50% rabatt.
Så passa på alla och få det gratis.

Edit: Läste på reddit att det tydligen bara var en trial som var gratis. Riktiga spelet måste man betala för.

Skrivet av Jallle:

Det fungerade inte att få trials för mig gratis först, men när jag aktiverat min andra fria månad med xbox live guld så gick det fint, tack för tipset.
Edit: Aha, jaja det var ju trist

Ok det var ju trist, ledsen att ni fick bli "exalterade" för en "trial"

Permalänk
Medlem

hur mycket spel ryms på 500gb disken? har inte shoppat än, tänkte om man skulle avvakta tills versionen med 1tb kommer.
sen har jag snabb fråga om detta med xbox live, är det bara för att spela online som detta behövs eller finns det andra funktioner man missar om man inte har live?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om du har en pålitligt (nära vän?) så kan ni Game Sharing med varandra. Tycker det är riktigt bra, påminner lite om PS3 tiden. Du låter din kompis logga in med sitt Gamertag på din Xbox One, ställa den som "My Home Xbox" voila! Nu får du tillgång till alla spel/DLC som han/hon köper samma sak gör du på hans Xbox One.

Behöver inte vara inloggad på varandras profil för att kunna spela, båda kan spela samtidigt. Man kan dock bara göra med 1 person. Vill han/hon sälja konsol eller liknande så kan du ta "This isn't my home Xbox" så avlänkar ni varandras profil. Och så fungerar de endast med digitala spel. Ett bra sätt att spara pengar om ni vill testa spel som ena har köpt.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Blev en Xbox One Day One Edition med Fifa 15 och Forza 5 bokning för mig igår! Nu bara vänta på svensk release 5/9.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Blev en Xbox One Day One Edition med Fifa 15 och Forza 5 bokning för mig igår! Nu bara vänta på svensk release 5/9.

vart bokade du den? överallt jag har tittat så är den fullbokad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

vart bokade du den? överallt jag har tittat så är den fullbokad

Nej, det har du inte. Citerar mig själv.

Skrivet av f@boy:

Jag antar att du inte hört talas om google eller prisjakt, men om du bemödar dig att läsa några poster innan du frågar så kan du få svar direkt. Jag begär inte att du ska läsa alla 1935 posterna som jag gjorde innan jag beställde men du kan väl läsa post 1925 som till och med är på samma sida:-) Går du tillbaka några sidor till så hittar fler exempel.
Ah, vad fan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2719824
och: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722909

Vassego:-)

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Nej, det har du inte. Citerar mig själv.

eh, jo, överallt JAG tittade var den fullbokad. sen att jag hade missat att titta på några sidor är en helt annan sak.
men tack tack, hittade en version med kinect som inte var fullbokad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

eh, jo, överallt JAG tittade var den fullbokad. sen att jag hade missat att titta på några sidor är en helt annan sak.
men tack tack, hittade en version med kinect som inte var fullbokad

http://www.inet.se/produkt/6335003/microsoft-xbox-one-500gb-d... utan kinect då!

Finns billigare, men betalar hellre 200 kronor mer på Inet så är man säker på att man får den.

Om du/ni ska beställa där så glöm inte och lägga till Fraktfritt Sweclockers i kundvagn.

Visa signatur

Permalänk

Finns det ingen version utan Fifa 15 och Forza som är billigare än 4000kr?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hört talas om prisjakt? Eller google?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661725

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Frågan är om de Day one edition är versioner med den graverade handkontrollen. Verkar vara grön låda.

Sitter o funderar på om jag ska beställa, sitter med ett PS4 just nu men vill så jävla gärna spela Halo längre fram.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Känns väl lite onödigt att köpa bara Xbox One för 3790 kronor? Nu när den svenska versionen med två bra spel kommer ut den 5/9 för 3894 kronor (billigaste).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lspn:

Känns väl lite onödigt att köpa bara Xbox One för 3790 kronor? Nu när den svenska versionen med två bra spel kommer ut den 5/9 för 3894 kronor (billigaste).

Jo men tänkte om det kommer någon version för 3500 utan spelen istället för är inte intresserad av dom alls.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Frågan är om de Day one edition är versioner med den graverade handkontrollen. Verkar vara grön låda.

Sitter o funderar på om jag ska beställa, sitter med ett PS4 just nu men vill så jävla gärna spela Halo längre fram.

Köp den, sen kan du sälja antingen ditt PS4 eller xbox på blocket för minst 3,000:-

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Svart låda är det, med graverad handkontroll. Fastslogs för några sidor sedan i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någob mer som fått problem med latency ? Min har börjat komma upp i 150-200ms senaste veckorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuist:

Är det någob mer som fått problem med latency ? Min har börjat komma upp i 150-200ms senaste veckorna

Kör du preview?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kör du preview?

ja det gör jag!
är det en bug eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuist:

ja det gör jag!
är det en bug eller?

Okej, jag kör också preview. Och kör över wifi. Men efter senaste uppdateringen så blev mitt bättre. Hade dock problem innan. Hög latency och wifi som klippte.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Hur anmäler ni er till Preview?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av daevilb:

Hur anmäler ni er till Preview?

Lägg till mig på xbl så kan jag lägga till dig på preview. GT: Fariko Eggzje

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hur mycket spel ryms på 500gb disken? har inte shoppat än, tänkte om man skulle avvakta tills versionen med 1tb kommer.
sen har jag snabb fråga om detta med xbox live, är det bara för att spela online som detta behövs eller finns det andra funktioner man missar om man inte har live?

Du kan koppla in upp till 2st externa hårddiskar om du skulle få ont om lagringsutrymme.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Då har jag iaf bokat en Day one med kinect.
Bokade på Game, ca 200:- dyrare men ska byta in min 360 och ps3 så blir det lite billigare iaf.

Permalänk
Medlem

Är inne på att skaffa en extern hårddisk till min xbox one. Främst pga att det går att få en prestanda ökning. Just nu har jag inget behov av ytterligare utrymme, har 250 GB ledigt. Dock så vet jag att behovet kommer att finnas i framtiden, och då är jag lite inne i tankarna att lika gärna skaffa en nu för att kunna utnyttja prestanda

Jag är inne på att skaffa följande:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7058182/xbox

Lite test data går att finna här:
External USB HDD Performance Boost

Ett klipp som visar prestanda ökningen (OBS de har bytt ut den interna disken och inte använt en extern disk)

Hur ser ni på det hela? Har ni skaffat en extern hårddisk? I så fall vad var ert resultat? Eller du kanske funderar på att skaffa en? I så fall hur resonerar du kring det hela?

Permalänk
Entusiast

Ingen som uppmärksammat Gamestops erbjudande? Byt in ett 360 slim, så får du typ 1600kr rabatt på ett Xbone. Alltså 2399kr. Sedan 100kr avdrag per handkontroll, och lite för spelen också, så kommer nog betala ca 1500kr för ett Xbox One imorgon när jag byter in mitt 360. Detta är då Day One edition.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ingen som uppmärksammat Gamestops erbjudande? Byt in ett 360 slim, så får du typ 1600kr rabatt på ett Xbone. Alltså 2399kr. Sedan 100kr avdrag per handkontroll, och lite för spelen också, så kommer nog betala ca 1500kr för ett Xbox One imorgon när jag byter in mitt 360. Detta är då Day One edition.

Gäller det alla butiker? Var läste du om den här dealen?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|