Hur mycket irl pengar har ni lagt ut på wow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patton:

0 kr
Tar hellre en öl i goda vänners lag.

Det ena utesluter ju inte det andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Hur socialt man än kan tycka att det är att spela ihop med folk över nätet och prata på teamspeak, kan det aldrig mäta sig med att gå ut och umgås med människor på riktigt.
Att vara fysiskt närvarande är en djupare upplevelse, helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var pengarna jag diskuterade; vad man väljer att lägga det på. Jag går gärna ut och tar en öl med vännerna, men jag spenderar inte helgerna igenom och super mig stupfull. Faktum är att det är ganska tragiskt att se folk göra så...hur socialt du än tycker det är.

Permalänk
Medlem

Alla har sitt olika tycke, dock ÄR det tragiskt med människor som ska klanka på vad andra gör och sen tycka att de är helt okej att vara helg alkis / periodare men men.

Gå ut på krogen är kul beroende på hur ofta/vilka man är med, men göra av med 15 - 20k på en runda då behöver man fan ett wakeup call..

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Jag började lira -05 efter det har jag:
transfererat 17 ggr sammanlagt ally till horde och horde till ally 2 ggr samt flyttat 9 st chars till ett annat konto.
Och flyttat gubbar mellan olika realmer 4 ggr.
Har för mig varje transfer kostade ca : 180:- = 3060

Köpt guld för 12000:-

Total Månadskostnad konto 1 ca: 12900:-
Total Månadskostnad konto 2 ca: 4000:-
Total Månadskostnad konto 3 ca: 2000:-

Summa: 33960:- Så här i efterhand känns det ju helt åt helvette.
Fast å andra sidan.. skulle jag gått på krogen en gång i veckan i 9 år vad hade det kostat?

Någon av er som räknat på vad ni lagt ut?

jag spenderade inte nånting för privat serverar fast det var för 3 år sen

Permalänk
Medlem

Hmm skulle nog tro en 15-20 papp

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Räknade på det när jag slutade spela för ca 2 år sen. Har för mig det var mellan 25-30 000:-. Subs, köpa guld, köpa konton, transfers .....

Visst mycket pengar men som flera andra sagt så är det en hobby och för alla roliga minnen och polare man skaffat sig via spelet ångrar jag ingenting.
Vi har alla olika hobbys.

Permalänk
Medlem

Har spelat väldigt sproadiskt nu det senaste och avslutade min sub för flera år sedan (kört gamecards sen dess) men ligger lätt uppe i 15k trots detta. T ex köpt CE varje gång samt nästan alla Shop mounts. Började spela på releasedagen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag ligger nog en 20000kr+ minst på wow mycket beror på hårt farmande i firelands instancen när den var buggad med momsen som man kunde solo farma epics och sälja för stora summor

sen så före dom fixa med pet sen och sånt så sålde man ju ally petsen på horde sidan och recepten för fina summor

sen en jävla massa ah farmande och grindande då det var sånt jag tyckte var ganska kul

det är så lätt att tjäna i hop guld på wow och sälja vet ej riktigt hur det är nu doc då jag inte spelat på ett tag och bara väntar på nya expansionen

Permalänk
Medlem

0kr totalt under hela tiden spelet funnits, känns ganska bra faktiskt

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Jag sålde guld för totalt över 20 000:-, så jag gick plus på spelet.

Timlön?