Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia shield tablet konstruktionsfel?

Permalänk
Medlem

Nvidia shield tablet konstruktionsfel?

Som några av er vet finns denna platta att införskaffa från och med idag. Jag hade tänkt köpa den men efter efterforskningar på internet så väljer jag att avvakta.

Det är tydligen ett stort antal av dessa som spricker i hörnen. Detta efter några få veckors användning utan att behandlas på något annat sätt än uttänkt.

Så min fråga lyder någon här som köpt en och kan rapportera om detta är ett problem för er?

Källa: https://forums.geforce.com/default/topic/766370/shield-tablet...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

oavsett så ska det gå på garantin, det där är inte ok

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag och arbetskollegan har fått våra, inga problem med sprickor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Jag och arbetskollegan har fått våra, inga problem med sprickor.

Ni får gärna återkomma om ett par veckor och tala om vad ni tycker om den

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Sugen på denna platta men ska nog avvakta och se ifall Google presenterar någon ny Nexus platta i höst istället.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Anaii:

Ni får gärna återkomma om ett par veckor och tala om vad ni tycker om den

Yes, det kan jag göra. Dock verkar Nvidia vara väldigt klara på att detta inte är acceptabelt, https://forums.geforce.com/default/topic/766370/shield-tablet....

Spontan reaktion på plattan efter några dagars användande är att den känns en aning för tung när man vill sitta i soffan och surfa längre perioder med enhandsfattning, men det är det enda negativa än så länge.

Permalänk
Medlem

Har bokat en 32 GB, hoppas att de redan är åtgärdade då de släpps såpass mycket senare....

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Anaii:

Ni får gärna återkomma om ett par veckor och tala om vad ni tycker om den

Nu har jag ägt plattan ett tag och är väldigt nöjd med den. Största klagomålet jag har just nu är att UI't känns lite släpande, tex när man går från porträtt till landskapsvy. Men jag är övertygad om att detta kommer åtgärdas via uppdateringar.
Att streama spel till den fungerade över all min förväntan, även att streama över internet har gått riktigt bra.

Några sprickor har inte dykt upp heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Nu har jag ägt plattan ett tag och är väldigt nöjd med den. Största klagomålet jag har just nu är att UI't känns lite släpande, tex när man går från porträtt till landskapsvy. Men jag är övertygad om att detta kommer åtgärdas via uppdateringar.
Att streama spel till den fungerade över all min förväntan, även att streama över internet har gått riktigt bra.

Några sprickor har inte dykt upp heller för den delen.

Tack för infon.

Det lutar åt att jag köper en när LTE kommer in i lager. Har ingen större användning av en innan vinter/busspendlar säsongen kommer igång.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore